Mistä ihmeestä tulee käsitys, että vain työtä tekevät ovat veronmaksajia?
Jokainen maksaa kaikissa ostoksissa arvonlisäveroa. Ja arvonlisävero-kertymä on paljon suurempi kuin tulovero-kertymä.
Lisäksi on pääomavero. Eikä senkään maksaja ole välttämättä tehnyt työtä sen tulon eteen.
Kommentit (87)
Lampaiden psykoosi kyseessä. Monet työttömät maksavat 20% ennakonpidätystä työttömyyspäivärahoista. Se on paljon enemmän kuin mitä vastaava palkansaaja maksaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lisäksi ainakin osasta kelan tuista, esim. yleiatuesta menee vero.
Kelatuista puhuttaessa muistetaan kyllä täällä aina puhua käteenjäävästä osuudesta, mutta palkkatuloista puhuttaessa se on aina bruttopalkka. Todellisuudessa valtion ja kunnan töissä pitäisi puhua työntekijän nettotuloista ja valtion ja kunnan nettomenoista ja yksityisten työnantajien palkansaajien kohdalla valtio on nettosaaja, joka saa verot ja työnantajamaksut. Näillä valtion nettotuloilla kustannetaan sekä työttömien, että valtion/kunnan työntekijöiden nettopalkat. Kyllähän tuo kyrsii joka kuukausi antaa kolmisen tonnia köyhienapuun ja saada vain kateutta ja halveksuntaa takaisin.
Mistä näin yksinkertaisia ihmisiä sikiää? Ja kuka heidät ottaa töihin?
Vierailija kirjoitti:
Eläkkeestä maksetaan enemmän veroja kuin samansuuruisesta palkasta.
Siksi kannattaakin maksaa palveluja käteisellä eikä pyytää kuittia 😂
Niin ja ansiosidonnaisesta veroprosentti on aina vähintään 25%.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lisäksi ainakin osasta kelan tuista, esim. yleiatuesta menee vero.
Jos naapuri antaa satasen ja annan pari kymppiä takaisin olen siis maksanut naapurille? Tuota työttömän "veronmaksamista" jotkut täällä jauhaa.
Meinaatko, että työttömän veroprosentti pitäisi olla 100? 😅
KYLLÄ!
Miksi sinä et maksa 100% veroja?
Siksi, kun minä TEEN TÖITÄ! TUOTTAVIA, TULOSVASTUULLISIA TÖITÄ, YKSITYISELLÄ SEKTORILLA, MARKKINAHINTAAN!!!
Minä en kuppaa toimeentuloani muiden selkänahoista, minä tienaan itse oman leipäni joka helvetin päivä vientiteollisuudessa.
En itse kehtaisi kutsua vauvalla trollaamista työksi
Kyllä eläkeläiset maksavat veroja ihan samalla tavoin kuin palkansaajat. Aika tietämätöntä porukkaa näyttää olevan.
Eläkkeestä maksetaan enemmän veroja kuin samansuuruisesta palkasta.