Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vantaan ratikka tyssää puolentoista kilsan päähän lentoasemasta!

Vierailija
24.10.2025 |

Siis ihan mahtavaa, että ihan ovelle asti tuova bussin runkolinja korvataan helvetin kalliilla ratikalla, joka ei vie edes perille asti. Ketä huvittaa kirmata tuo 1,5 kilsaa raskaiden laukkujen kanssa, että ehtii lennolle, tai raijata ne samat laukut sinne ratikkapysäkille kevyt lenkki loman jälkeen räntäsateessa?

https://www.hs.fi/pkseutu/art-2000011575735.html

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
24.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eihän siinä ole mitään järkeä. Eli ihan perus julkinen investointi.

Vierailija
2/14 |
24.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli maksetaan koko projektista mansikoita, mutta säästetään pennejä ja tehdään toimimaton ja puutteellinen lipputulos, josta jokainen tavantallaaja näkeee heti, että metsään menee. 

Parin vuoden päästä tehdään kalliimmalla joku paniikkilisäys joka toimii vajavaisesti. 

Hienoa, Vantaa!! Kyllä veronmaksajat saa olla taas ylpeitä! 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
24.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensinnäkin: ratikka, oikeasti?

Toiseksi: ratikka joka ei vie perille asti?

 

Hienoa toimintaa Vantaa.

Vierailija
4/14 |
24.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täähän on jopa parempi kuin tunnin juna joka ei ole tunnissa perillä eikä kapasiteettikaan ole kovin suuri kun säästösyistä tehdäänkin se rata yksiraiteisena eikä kaksiraiteisena kuten alun perin suunniteltiin.

Vierailija
5/14 |
24.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on juuri Suomen ongelma: vähähjärkinen päätöksenteko.

Vierailija
6/14 |
24.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä 10 vuotta sitten pääsi bussilla suoraan terminaalin eteen. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/14 |
24.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähijunallahan sinne kannattaa muutenkin mennä, asema lentokentän alla. 

Nistiratikka toki täysin turha. 

Vierailija
8/14 |
24.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lähijunallahan sinne kannattaa muutenkin mennä, asema lentokentän alla. 

Nistiratikka toki täysin turha. 

Tällä se epätoivottu porukkaa pääsee helpommin Tikkurilan asemalle ja Jumboon notkumaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/14 |
24.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puoltoista kilsaa on ongelma ainoastaan läskeille.

Vierailija
10/14 |
24.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tajua tätä ratikkatrendiä.

 

Ei se tee kaupungista yhtään sen huonompaa, jos ei ole ratikkaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/14 |
24.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hieno homma. Tuohonhan on nyt jo uponnut järjetön määrä rahaa ja häiriköity muuta liikennettä, kun esim nyt ruopataan tunnelia Tikkurilan juna-aseman alle, kun tajuttiin, että sekin on jotenkin ohitettava.

Vierailija
12/14 |
24.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puoltoista kilsaa on ongelma ainoastaan läskeille.

Normi olosuhteissa olisin samaa mieltä, mutta en silloin kun pitää olla oman elopainon lisäksi painavat matkalaukut mukana. Ja bonuksena Suomen hiukkasen vaihteleva sää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/14 |
24.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on juuri Suomen ongelma: vähähjärkinen päätöksenteko.

 

Kokoomuksen päätös.

Vantaa valitsi Tero Anttilan (kok) maankäytön apulaiskaupunginjohtajaksi.

Anttila siirtyy Vantaalle Helsingin seudun liikenteen palveluksesta.

 

Vierailija
14/14 |
24.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puoltoista kilsaa on ongelma ainoastaan läskeille.

Ja jalkavaivaisille, pikkulapsille, suuria matkatavaroita kuljettaville, monille vanhemmille ihmisille, ja noin yleisesti kovalla pakkasella ja liukkailla/jäisillä kulkuteillä.