Päiväkirurginen leikkaus ja sairaalamaksu
Siis olin päiväkirurgisessa leikkauksessa ja jouduin sit jäämään vielä yöksi sairaalaan. Tänään tuli lasku päiv.kirurg. toimenpiteestä, mutta tuleeko sairaalamaksusta vielä erillinen lasku?
Kommentit (16)
Olettaisin että yöstä tulee vielä toinen lasku koska päiväkirurgisessa ei kuulu jäädä yöksi. Mutta katsopa onko siinä laskussa mainittu joku paikka johon voi ottas yhteyttä ja kysy sieltä.
Silmäklinikalla maksoin pari vuotta sitten kaihitutkimuksen esitutkimuksesta jtk 30 e ja leikkauspäivästä 138 e. Oli päiväkirurginen toimenpide.
Kyllä sinä varmaan joudut yli satasen maksamaan päiväkirurgisesta operaatiosta.
Jos tulee niin sitten maksat sen pois. Ei se sen vaikeampaa ole.
Päiväkirurgian maksu on vielä kalliimpi kuin normaali sairaalamaksu, vaikka siihenkin sisältyisi leikkaus.
Noin 150 euroa on nykyään päiväkirurgiamaksu.
En mene enää ikinä päiväkirurgiaan jonottamaan. Seitsemän tunnin jonotuksella minulta otettiin verikoe! ja sitten kaksi tuntia lisää odotusta, jolloin huolella tatuoitu(!) lääkäri tutki ja sanoi, että ei uskalla tehdä mitään. Näin siis Oulussa, jossa hallinto valitaan lestadiolaisen liikkeen määräysten mukaisesti.
Sain tänään laskun päiväkirurgisesta toimenpiteestä ja sen jälkeisestä yöstä vuodeosastolla. Lasku oli kahdelta osastohoitopäivältä, tuleekohan vielä lyhkin maksu erikseen? Ottaisin yhteyttä husin laskutukseen, mutta sivuilla kerrotaan että pihelun maksulliset jonotusajat nyt 30 min ja sähköisessä asioinnissa vastausaika 7 VIIKKOA.
Lähetä Kelaan laskut, kyllä ne jotain korvaa. Jos olet saikulla, työtön etc. maksaa kaiken. Ainakin minulle maksettiin kun saikulla leikkauksen takia.
Vierailija kirjoitti:
Sain tänään laskun päiväkirurgisesta toimenpiteestä ja sen jälkeisestä yöstä vuodeosastolla. Lasku oli kahdelta osastohoitopäivältä, tuleekohan vielä lyhkin maksu erikseen? Ottaisin yhteyttä husin laskutukseen, mutta sivuilla kerrotaan että pihelun maksulliset jonotusajat nyt 30 min ja sähköisessä asioinnissa vastausaika 7 VIIKKOA.
Mulle vastattiin sähköisesti eilen, odotin n.neljä vkoa, mutta Kela ehti maksaa laskut jo sinä aikana.
Jos on todella pienituloinen, voi kokeilla anoa hyvinvointialueelta vapautusta terveydenhuollon maksuista.
Tuo vastausaika on uskomaton. Ilmeisesti ei ole resursseja palkata enemmän työvoimaa koska orpopurra.
Vierailija kirjoitti:
Jos on todella pienituloinen, voi kokeilla anoa hyvinvointialueelta vapautusta terveydenhuollon maksuista.
Tai hakea toimeentulotuessa tai sossusta, jos ei saa vapautusta.
Osaisko kukaan vastata?