Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Päiväkirurginen leikkaus ja sairaalamaksu

Vierailija
03.05.2024 |

Siis olin päiväkirurgisessa leikkauksessa ja jouduin sit jäämään vielä yöksi sairaalaan. Tänään tuli lasku päiv.kirurg. toimenpiteestä, mutta tuleeko sairaalamaksusta vielä erillinen lasku?

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
03.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaisko kukaan vastata?

Vierailija
2/16 |
03.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olettaisin että yöstä tulee vielä toinen lasku koska päiväkirurgisessa ei kuulu jäädä yöksi. Mutta katsopa onko siinä laskussa mainittu joku paikka johon voi ottas yhteyttä ja kysy sieltä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
03.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silmäklinikalla maksoin pari vuotta sitten kaihitutkimuksen esitutkimuksesta jtk 30 e ja leikkauspäivästä 138 e. Oli päiväkirurginen toimenpide.

Kyllä sinä varmaan joudut yli satasen maksamaan päiväkirurgisesta operaatiosta. 

Vierailija
4/16 |
03.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan sama

Vierailija
5/16 |
03.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä yöstä velotetaan erikseen.

Vierailija
6/16 |
03.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tulee niin sitten maksat sen pois. Ei se sen vaikeampaa ole.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/16 |
03.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päiväkirurgian maksu on vielä kalliimpi kuin normaali sairaalamaksu, vaikka siihenkin sisältyisi leikkaus.

Vierailija
8/16 |
03.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin 150 euroa on nykyään päiväkirurgiamaksu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/16 |
03.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mene enää ikinä päiväkirurgiaan jonottamaan. Seitsemän tunnin jonotuksella minulta otettiin verikoe! ja sitten kaksi tuntia lisää odotusta, jolloin huolella tatuoitu(!) lääkäri tutki ja sanoi, että ei uskalla tehdä mitään. Näin siis Oulussa, jossa hallinto valitaan lestadiolaisen liikkeen määräysten mukaisesti. 

Vierailija
10/16 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain tänään laskun päiväkirurgisesta toimenpiteestä ja sen jälkeisestä yöstä vuodeosastolla. Lasku oli kahdelta osastohoitopäivältä, tuleekohan vielä lyhkin maksu erikseen? Ottaisin yhteyttä husin laskutukseen, mutta sivuilla kerrotaan että pihelun maksulliset jonotusajat nyt 30 min ja sähköisessä asioinnissa vastausaika 7 VIIKKOA.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/16 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
12/16 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähetä Kelaan laskut, kyllä ne jotain korvaa. Jos olet saikulla, työtön etc. maksaa kaiken. Ainakin minulle maksettiin kun saikulla leikkauksen takia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/16 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sain tänään laskun päiväkirurgisesta toimenpiteestä ja sen jälkeisestä yöstä vuodeosastolla. Lasku oli kahdelta osastohoitopäivältä, tuleekohan vielä lyhkin maksu erikseen? Ottaisin yhteyttä husin laskutukseen, mutta sivuilla kerrotaan että pihelun maksulliset jonotusajat nyt 30 min ja sähköisessä asioinnissa vastausaika 7 VIIKKOA.

Mulle vastattiin sähköisesti eilen, odotin n.neljä vkoa, mutta Kela ehti maksaa laskut jo sinä aikana.

Vierailija
14/16 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on todella pienituloinen, voi kokeilla anoa hyvinvointialueelta vapautusta terveydenhuollon maksuista. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/16 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo vastausaika on uskomaton. Ilmeisesti ei ole resursseja palkata enemmän työvoimaa koska orpopurra.

Vierailija
16/16 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos on todella pienituloinen, voi kokeilla anoa hyvinvointialueelta vapautusta terveydenhuollon maksuista. 

Tai hakea toimeentulotuessa tai sossusta, jos ei saa vapautusta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi yhdeksän