Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten paketoitte vauvan vaunuihin näin pakkasella?

Vierailija
25.11.2010 |

Meillä (vauva n. 3kk) on kahdet omatekoiset villahaalarit, kevyehkö nallehaalari, äp-makuupussi ja fleece-peitto. Sekä villapeitto pohjalla, villasukat, -tumput ja toppaisemmat tossut. Ja vauva tuntuu sopivan lämpöiseltä.



Mutta mitä ihmettä laitan lisäksi jos pakkaset kiristyy?

Kommentit (45)

Vierailija
1/45 |
26.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku vihjasi lämpöpussista. Täytyykin ruveta sellaista katselemaan. Lampaantaljaakin kokeilin vaunuun, mutta tuli turhan ahtaaksi ja lastakin taisi ahdistaa kun unet olivat ihan pätkinäisiä näitä päivinä.

Vierailija
2/45 |
26.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äippäpakkauksen toppapuku, -tumput, -töppöset ja pipo.

Kypärämyssy.

Ja normaalit sisävaatteet.



Vaunuissa äippäpakkauksen makuupussi.



Jahka alkaa kunnolla pakastamaan niin lisään villakerroksen kauttaaltaan (jalat, kädet ja kroppa).

On toiminut sama kolmella edelliselläkin lapsella ja sama näyttää olevan tälläkin.



Kun alkaa kävelemään niin saapasta ja kumiasua päälle jos märkää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/45 |
26.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ulos yli -10 asteessa

Vierailija
4/45 |
26.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi on pakkasraja vauvoille, 2 viikkoa synnytyksestä.

Vierailija
5/45 |
26.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kun en oikein kauhesti kylmemmässä kuin -15 laittaisi ulos ylipäätään vauvaa nukkumaan. Siis ajattelin kun musta tänään oli kunnon pakkanen ja ihan mielellään villa-asu toppiksen alla vauvalla, enkä ajatellut esim -20 laittaa enää vaunuihin.

Äippäpakkauksen toppapuku, -tumput, -töppöset ja pipo.

Kypärämyssy.

Ja normaalit sisävaatteet.

Vaunuissa äippäpakkauksen makuupussi.

Jahka alkaa kunnolla pakastamaan niin lisään villakerroksen kauttaaltaan (jalat, kädet ja kroppa).

On toiminut sama kolmella edelliselläkin lapsella ja sama näyttää olevan tälläkin.

Kun alkaa kävelemään niin saapasta ja kumiasua päälle jos märkää.

Vierailija
6/45 |
26.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

-10 astetta on raja alle 1-vuotiaille!!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/45 |
26.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

pohjalle kunnon lampaantaljaa. Meillä jäi käyttämättä koko pakkauksen makuupussi.



Norm. sisävaatteet, itse neulottu villahaalari, päällysvaatteet, pipot, tumput etc. Vauva lampaantaljalle ja viltti päälle. Sit, kun kääntää vielä vaunujen suojakankaat päälle, niin aikalailla paketoitu on.



Lampaantalja on hyvä, niin kesällä kuin talvella ja helppo siirtää esim. pulkkaan aluseksi yms.

Vierailija
8/45 |
26.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan kohta 2v. nukkuu päikkärit aina vaunuissa parvekkeella. Lasitettu parveke tosin, että viima ei käy parvekkeelle.



Tänään -15 ja lapsella päällä paita, kalsarit ja sukat. villapuku, villasukat, lapaset, kypärälakki, toppahaalari, unitossu, kintaat, fleecahattu. Vaunuissa alustana fleecepeitto, poika pakkauksen makuupussiin. Varpaille laitan lämmikkeeksi lämpöpullon. Makuupussi kiinni ja hyvin tarkenee, ei ees nenä ole punoittanut.



Viime talvena nukkui kyllä -25 pakkasellakin, sillon oli vaan enemmän vaatetta päällä ja vilttiä vielä makuupussin päällä eikä sillonkaan palellut ollenkaan. Nukkuu yleensä nykyäänkin 3 tuntia päikkäreitä, sisällä maks tunti ja sitten kitisee koko illan kun ei jaksa touhuta.



Mutta tosiaan, alle vuoden ikäisille on kyllä pakkasraja...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/45 |
26.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sinä et sitten laittaisi!

Niinkun maailma taas tekee niinkuin sinä?



Kyllä olen kaikkia lapsiani ulkona kuljettanut vaunuissa kauppaan, neuvolaan, viedään isompia lapsia kerhoon ja eskariin -vauva mukana!



Helppo se on jälleen kerran kitistä sieltä kerrostalo kolmiosta yhden lapsen vanhempana miten elää sopii. :)



Älkää ny viittikö! Ette mene neuvolaankaan alle 1- vuotiaan kanssa jos pakkasta -10 (siis koko talvi)? Pliis. Järki käteen itsellenne! Todellakaan en ole lukenut mitään noin tyhmää artikkelia. Neuvolan oppaan mukaan mennään ja kuumeisenkin lapsen vien kotipihaan.



Teidän lapset varmaan tarttee miljoonakerrosta vaatetta että tarkenee, minun lapset on kai niitä kuumakalleja..



9

Vierailija
10/45 |
26.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se että lapsi pysyy lämpimänä, ei riitä kun ulkoilman kosteusprosentti on 0, puhumattakaan sisäänhengitetyn ilman lämpötilasta. Hengitystiet rasittuvat noin pienellä tuosta ilmasta ihan liikaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/45 |
26.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että jos pientä ei saa vielä yli 10 asteen pakkaseen niin miten ihmeessä mennään esim. neuvolaan pikkuisen kanssa? Ei mulla ole päivisin autoa käytössä ja kyllä tästä kestää kävellä 25 min. neuvolaan ja sitten toiset takasin...

Vierailija
12/45 |
26.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika mielenkiintonen kosteusprosentti ulkona!



Mutta asiasta viidenteen; miten mahtaa tarhat ulkoiluttaa lapsia talvella?

Kyllä pientenpuoletkin ulkoilee.



Te vähän liiottelette. Miten keuhkot ei kestä ulkoilua?



9

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/45 |
26.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

alunperin puhe!

Vierailija
14/45 |
26.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

alle 1 vuotiaita?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/45 |
26.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Body ja sukkikset. Siihen päälle verkkahousut, villasukat ja tossut. Villatakki kunnon karheaa villaa, tumput. Kypärämyssy ja lämmin pipo. Äitiyspakkauksen haalari.



Vaunuihin makuupussiin (äp) ja jalkasuoja päälle. Huomenna kyllä asennan vielä lampaantaljan alle.



Lämmintä on!

Vierailija
16/45 |
26.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan neuvolaan että mä varailen ajat sitten pakkasen mukaan ja ilmottelen joka päivä että koska me voitas tulla jos sattuu pakkanen laskemaan, harmi kun pieni on painoseurannassa joten pitäis käydä normaalia useammin mutta eipä näköjään tartte pakkasen takia, jos sattuukin kunnon pakkasputki...

Vierailija
17/45 |
26.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tähän aikaan vuodesta,kun joulukin lähellä,niin ihanat joulupaperit ja kiva vaaleanpunainen/vaaleansininen(riippuu sukupuolesta)koristenauha!

Vierailija
18/45 |
26.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

juu, ap.n lapsi 3 kk ikänen ja sitten tässä on ennen minuakin puhuttu n. vuoden ikäsistä lapsista!



Tarhaan otetaan lapsi jos ei jää hoitovapaalle, siis vaikka 9 kk ikäsenä, aikasemminkin jos äippälomalle on jäänyt aikaistettuna. ;)



9

Vierailija
19/45 |
26.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosituksia, että olisi alle vuoden vanha pitänyt nukuttaa -20 asteeseen ulkona. Kerrostalossa ei asuttu ja juu voihan sitä mennä kauppaan ja neuvolaan, mutta muutaman tunnin tirsat pakkasessa eri juttu.

Me sielläpäin oltiin silloin lasten kanssa etupäässä sisällä, kun oli oikein kylmä.

Kysyin vain, että mikä se on sellainen kunnon pakkanen, ota se hiekka vaan pois vaginasta tai anna edes äijälles pillua, että saat paremman mielen, ääliö.

No sinä et sitten laittaisi!

Niinkun maailma taas tekee niinkuin sinä?

Kyllä olen kaikkia lapsiani ulkona kuljettanut vaunuissa kauppaan, neuvolaan, viedään isompia lapsia kerhoon ja eskariin -vauva mukana!

Helppo se on jälleen kerran kitistä sieltä kerrostalo kolmiosta yhden lapsen vanhempana miten elää sopii. :)

Älkää ny viittikö! Ette mene neuvolaankaan alle 1- vuotiaan kanssa jos pakkasta -10 (siis koko talvi)? Pliis. Järki käteen itsellenne! Todellakaan en ole lukenut mitään noin tyhmää artikkelia. Neuvolan oppaan mukaan mennään ja kuumeisenkin lapsen vien kotipihaan.

Teidän lapset varmaan tarttee miljoonakerrosta vaatetta että tarkenee, minun lapset on kai niitä kuumakalleja..

9

Vierailija
20/45 |
26.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika mielenkiintonen kosteusprosentti ulkona!

Mutta asiasta viidenteen; miten mahtaa tarhat ulkoiluttaa lapsia talvella?

Kyllä pientenpuoletkin ulkoilee.

Te vähän liiottelette. Miten keuhkot ei kestä ulkoilua?

9