Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten paketoitte vauvan vaunuihin näin pakkasella?

Vierailija
25.11.2010 |

Meillä (vauva n. 3kk) on kahdet omatekoiset villahaalarit, kevyehkö nallehaalari, äp-makuupussi ja fleece-peitto. Sekä villapeitto pohjalla, villasukat, -tumput ja toppaisemmat tossut. Ja vauva tuntuu sopivan lämpöiseltä.



Mutta mitä ihmettä laitan lisäksi jos pakkaset kiristyy?

Kommentit (45)

Vierailija
21/45 |
26.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli ulkoilu kiellettiin? Mielenkiintoista. Netistäkin kun etsii niin vaan tulee keskustelusivuja joissa näitä samoja mammat jauhaa. Ei perustu mihinkään.



Jos nyt jättäisit noi seksihuutelemiset pois ja pysyisit asiassa? Kyllä minä saan riittävästi seksiä, sinusta en tiedä kun siitä noin huutelet.



9

Vierailija
22/45 |
26.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset


En laita ulos nukkumaan jos pakkasta on -10 tai enemmän. Kova pakkasilma ei tee hyvää vauvan keuhkoille.



Nukkuu vaunuissa välieteisessä ja jätän ulko-oven ihan hiukan raolleen.



Silloin päällä Normaalit vaatteet, untuvahaalari, pipo, hanskat ja villasukat. Päällä ohut villapeite.



Alle -10 asteeseen laitan näiden lisäksi taljapohjaiseen untuvamakuupussiin ja siihen vielä villapeite päälle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/45 |
27.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitten 1-3 v:lle ei ole pakkasrajaa. että lapsi käy ensin ulkona vain alle 10 asteen pakkasella ja sitten joku jolle ei ole niin tärkeää vie seuraavan kerran ulos 25 asteen pakkasella. ei järkevää.



kyllä meillä ainakin on hyväksi havaittu lyhyellä reissulla ) -15 astetta korkeintaan kun ei saa edes harsoa eteen kun tuo 10kk vaavi ei haluaa nähdä ja jutella koko ajan

Vierailija
24/45 |
25.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä vauvalla (5kk) on päällään sisävaatteet (housut ja paita), haalari, töppöset, tumput, kypärämyssy sekä hattu. Tietysti vielä laitetaan makuupussin sisään ja vaunuihin se mikä lie suojasysteemi päälle (joka on hieman paksumpi eli ilmeisesti tarkoitettu nimenomaan talvikäyttöön).

Vierailija
25/45 |
25.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eisbärchen -lämpöpussi. Saa ihan vaikka Prismasta. Isompi malli tuon ikäiselle maksaa noin 40e. Meillä on se pienempi juuri jäämässä pieneksi saman ikäiselle. Mutta on nimittäin ERITTÄIN lämmin, saa ihan suosista unohtaa villavaatteet sen kanssa.

Vierailija
26/45 |
26.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

päällä on body + sukkikset, villahaalari, toppahaalari, villasukat joiden päällä toppatöppöset, ruskovillan hanskat, päässä pipo.





vaunuissa: äp:n makuupussi, ja pehmeä kantokoppa sadesuoja vielä siinä päällä ( kun on tuiskutellut lunta terassille ), harso suojana... lapsi on ollut 2 tunnin päikkäreiden jälkeen lämmin, mutta ei hikinen, eli sopivasti on ollut päällä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
27/45 |
27.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

upittaja ilmoittautuu paikalle.

Vierailija
28/45 |
27.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.05.2013 klo 02:10"]

upittaja ilmoittautuu paikalle.

[/quote]

Olisit ottanut iltalääkkeesi, ettei sitten taas ole viikolla reissua suljetulle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
29/45 |
20.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis alle 1-vuotiaan ei kestä yli 10 asteen pakkasia....eli en itse ainakaan halua ottaa riskiä...

Vierailija
30/45 |
20.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sisäasu, body ja trikoopöksyt

äp:n haalarit ja Ticketin untuvamakuupussiin. :)



TARKENEE! :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
31/45 |
20.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä vie alle 1-vuotiasta -10 asteen pakkaseen, ellei ole pakko, esim neuvolamatkat yms! Miksi laittaa ulos nukkumaan ja riskeerata vauvan terveys? Kyllä tuo pakkasraja on ihan neuvolastakin saatu tieto. Kuka siltä tiedolta on voinut välttyä? Järki käteen, jos on pakko mennä ulos niin sitten, mutta pitääkö vauvaa ihan ehdoin tahdoin nukuttaa noin kylmillä säillä ulkona??

Ja olen itse päiväkodin tätinä, ja kyllä pienten puolella pakkasrajaa pidetään myös ulkoilussa.

moisesta rajasta eikä neuvollasakaan ole kertaakaan siitä sanottu. Lapset nyt 6kk ja 4v.

Kyllä mä esikoisen kanssa ulkoilin kun oli -15 pakkasta ja vieläkin hengissä on....

Vierailija
32/45 |
20.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

te tiukat mammat otatte huomioon tuulen hyytävyyden? Kun noin tarkkoja ootte pakkasrajoista, niin kovin mielelläni kuulisin teidän mielipiteet tuulesta. Entäs miten on mahdollista, että meidän 3.5kk tytär heräs tänään KOLMEN TUNNIN päiväunilta posket ja nenänpääkin aivan lämpiminä? Mistä kummasta se pakkasilma sitten sinne keuhkoihin on päässy? Meille tasan sanottiin neuvolassa, että tulee aina muistaa, että vaunut on suojaisa paikka, varsinkin jos kopan suun peittää kunnolla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
33/45 |
20.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sanottiin, että tuo 10 asteen pakkasraja tarkoittaa suojaamatonta oleskelua ulkona pidemmän aikaa. Mikäli lapsi on hyvin puettuna (kerroksittan) ja vaunut on suojattu niin, että kopan sisälle ei pääse viima, saa lasta nukuttaa ihan hyvällä omalla tunnolla ulkona kipakammassakin ilmassa. Terkkari sanoi, että tuo ohjeistus (ei alle vuoden vanhaa -10 asteeseen) on ymmärretty väärin ja sitä tulisi tarkentaa. Meillä 4 kk vauva nukkuu hyvin suojatuissa vaunuissa lasitetulla parvekkeella ja poskia myöten on lapsi lämmin. Maalaisjärki nyt vaan käyttöön!

Vierailija
34/45 |
20.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla on itkuhäkyttimessä lämpömittari ja siellä vaunuissa hyvät ihmiset ei oikeesti ole kylmä, tänäänkin pakkasta se -13 asetta ja vaunuissa näytti olevan nollissa tai kävi -1 asteessa jossain kohtaa että kyllä vauvan siellä on ihan hyvä nukkua eikä nukkuis jos olisi kylmä, meillä nukuttiin tänään 4tuntia vaunuissa ja ihan lämpöinen oli kun heräsi. Hyvin kestää keuhkot siellä :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
35/45 |
20.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

body, sukkikset, collegepuku, villahaalari, villasukat, lapaset, toppapuku, toppatöppöset ja -hanskat, ja kaikki tämä pakattuna äp-makuupussiin.



lampaantalja alla ja huopa peittona.



Ai niin, kypärämyssy ja pipo.



Hyvin nukkui ja iloisena heräsi.

Vierailija
36/45 |
20.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sanottiin, että tuo 10 asteen pakkasraja tarkoittaa suojaamatonta oleskelua ulkona pidemmän aikaa. Mikäli lapsi on hyvin puettuna (kerroksittan) ja vaunut on suojattu niin, että kopan sisälle ei pääse viima, saa lasta nukuttaa ihan hyvällä omalla tunnolla ulkona kipakammassakin ilmassa. Terkkari sanoi, että tuo ohjeistus (ei alle vuoden vanhaa -10 asteeseen) on ymmärretty väärin ja sitä tulisi tarkentaa. Meillä 4 kk vauva nukkuu hyvin suojatuissa vaunuissa lasitetulla parvekkeella ja poskia myöten on lapsi lämmin. Maalaisjärki nyt vaan käyttöön!

Meilläkin neuvolassa kiiteltiin oman järjen käyttöä, kun hyvin suojattuna ollaan lasta ulkoilutettu kovemmassakin pakkasessa. Ulkoilma on kuitenkin oikeesti lapselle (ja usein myös äidille, mutta se nyt tässä sivuseikka) todella tärkeä!

Meillä oli tänään päällä body, sukkahousut, collegehousut, ruskovillan haalari, äippäpakkauksen toppapuku tumppuineen ja töppösineen, ruskovillan kypärä sekä fleecepipo. Kopassa alla kaksi fleecehuopaa, Emman makuupussi sekä kopan suulla paksusta kankaasta tehty kuomusuoja.

Hyvin heräs tyytyväisenä ja lämpösenä neiti 3kk pitkiltä päiväunilta ulkoa.

Vierailija
37/45 |
20.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä ulkopäikkäreitä jos on kylmempää ku -10. Ulkona käydään jos on pakko. Usein on kun tarvii saada elukat ruokittua, mutta ulos ei jäädä. Neuvolassa ym. käydään, matkat tosin menee autolla.



En nukuta lasta kylmässä ulos sen ilman kylmyyden ja kuivuuden takia, ei tee hyvää keuhkoille. Ei tunnu itsestänikään mukavalta ulkoilla -20 tai kylmemmässä pakkasessa VAIKKA asun pohjoisessa Suomessa.

Vierailija
38/45 |
20.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun -15 asteessa nukkuu. Vaikka olisi suojaisat vaunut. Posket ovatkin aika ahavoituneet.

Vierailija
39/45 |
20.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä paketoin lapseni suurin piirtein samoin kun muutkin täällä. Vähän vaihdellen lämpötilan mukaan. Vaunun suulla mulla on puuvillainen kudottu peitto kaksin kerroin ja sadesuoja vaunujen ympärillä. Nelikuiseni otan kolmen-neljänkin tunnin päiväunien jälkeen posket lämpöisinä pois, vaikka nukkuukin kohtuu tuulisella paikalla.



Sille joka kysyi, miksi pieniä vauvoja nukutetaan ulkona talvellakin, voisin vastata, ettei lapseni nuku sisällä päivällä. Ulkona menee vaunuissa helposti neljäkin tuntia (kerran päivässä, muut unet noin pari tuntia), mutta sisällä maksimi puoli tuntia. Siksi ulkona vaunuissa.

Vierailija
40/45 |
20.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

on 91,3 % eli ei mielestäni ihan hirveän kuiva...

eikä ulkopäikkäreitä jos on kylmempää ku -10. Ulkona käydään jos on pakko. Usein on kun tarvii saada elukat ruokittua, mutta ulos ei jäädä. Neuvolassa ym. käydään, matkat tosin menee autolla. En nukuta lasta kylmässä ulos sen ilman kylmyyden ja kuivuuden takia, ei tee hyvää keuhkoille. Ei tunnu itsestänikään mukavalta ulkoilla -20 tai kylmemmässä pakkasessa VAIKKA asun pohjoisessa Suomessa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme yksi