Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten paketoitte vauvan vaunuihin näin pakkasella?

Vierailija
25.11.2010 |

Meillä (vauva n. 3kk) on kahdet omatekoiset villahaalarit, kevyehkö nallehaalari, äp-makuupussi ja fleece-peitto. Sekä villapeitto pohjalla, villasukat, -tumput ja toppaisemmat tossut. Ja vauva tuntuu sopivan lämpöiseltä.



Mutta mitä ihmettä laitan lisäksi jos pakkaset kiristyy?

Kommentit (45)

Vierailija
41/45 |
26.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaunuihin suurin piirtein näin:

Body ja sukkahousut.

Joku toinen paita ja sisähousut.

Villapuku ja villasukat.

Haalari, lämpötossukat ja kintaat.Ja kädet osittain hihojen sisällä.

Päähän Ruskovillan kypärähattu ja sit vielä toinen lämmin lakki.



Vaunuissa selän alla meillä oli Teutonian oma patja.

Sitten oli joko äp pakkauksen pussi, ja viimosella käytettiin T2H:n pussia mikä oli aivan yliveto. Suosittelen lämpimästi.

Sitten vaunun oma suoja päälle(pehmeä kantokoppa). Harso tuulisuojaksi. Jos pakkasta yli 10 niin sitten oli vielä talja tossa päällä.



Meillä on lapset nukkunu ulkona kovissakin pakkasissa. Sit on vaan vaunujen päälle laitettu esim. vilttejä tuulisuojaksi, ja hyvät unet ovat aina saaneet, eikä ole ollut kylmä.

Vierailija
42/45 |
26.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen oli -10 astetta pakkasta, ja laitoin sisävaatteet, villahaalarin ja sen hihat käännettynä sormien päälle, kypärämyssyn, paksumman hatun, tumput, haalarin jossa jalkaosat ja haalarin huppu päähän. Vaunuissa äp:n makuupussi ja vaunun lämpökoppa. Kevyttoppis oli eilen vielä päällä, koska lapsi on aivan sopivan lämmin se päällänsä. Ajattelin kyllä vaihtaa sen pian kunnon toppahaalariin ja pakkasen ja vauvan mukaan katson otanko makuupussin pois..



Muistathan, että eri vauvat sietävät kylmää ja lämmintä ilmaa eritavoin. Ei ole yhtä oikeaa tapaa pukea vauvaa pakkasella.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/45 |
26.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitoin äsken vauvalle sisävaatteiden (body ja kalsarit) päälle fleecetyylisen haalarin ja talvitoppahaalarin. Rattaisiin Teutonian makuupussiin ja alla lampaantalja. Viskasin vielä päälle pari filttiä. Meillä mittarissa -15.



N. -7 vauva on ollut ilman noita filttejä ja nukkunut 3h, lämpimänä muttei yhtään hikisenä.



Vauva on 9kk.

Vierailija
44/45 |
27.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä vie alle 1-vuotiasta -10 asteen pakkaseen, ellei ole pakko, esim neuvolamatkat yms! Miksi laittaa ulos nukkumaan ja riskeerata vauvan terveys? Kyllä tuo pakkasraja on ihan neuvolastakin saatu tieto. Kuka siltä tiedolta on voinut välttyä? Järki käteen, jos on pakko mennä ulos niin sitten, mutta pitääkö vauvaa ihan ehdoin tahdoin nukuttaa noin kylmillä säillä ulkona??



Ja olen itse päiväkodin tätinä, ja kyllä pienten puolella pakkasrajaa pidetään myös ulkoilussa.

Vierailija
45/45 |
07.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä vauvalla on villahaalari,toppahaalari,tumput käsissä ja käännettävät tumput jaloissa villatossujen päällä,päässä ohut-ja paksuneulepipo ja haalarinhuppu,makuupussi,peitto ja joskus myös Kaulaliina/huivi.On ollut lämmin päikkäreiden jälkeen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi kuusi