Finnair säästää aivan vääristä asioista. Surkeat ateriat lennoilla. Asiakkaan palvelukokemus kilpailjoilla on selvästi parempi.
Taas Finnair on säästämässä epäolennaisissa asioissa, kuten tyynyissä tai aterioidda. Huomasin että aterioiden laatukin oli todella heikkoa verrattuna kilpailijoihin, joilla yleensä lennän, kuten Qatar, Cathay Pasific tai Thai Airways. Esim Qatarilla turistiluokassakin on valittavana 2-3 lämpimän aterian vaihtoehdosta ja ateriat ovat sisällöllisesti lihaisia ja maukaita. Esim lammasta tai naudan filettä oli tarjolla.
Finski tarjosi viime lennolla Bangkokista Helsinkiin 1 ateriana munakasta, tomaatin ja muutaman kuivan paistinperunan. Mautonta settiä. Seuraava ateria kana riisillä tuli vasta vähän ennen laskeutumista eli matkustamoa pidettiin nälässä 8 tunnin ajan. En ihmettele miksi Finnair ei ole vuosiin päässyt top 10 listalle. Finnairilla lentokalusto on kyllä kilpailukykyinen, mutta kun säästetään palvelukokemuksessa, niin Finski näyttää halvalta. Säännöstely ateria ja juomataroiluissa on silmiinpistävää. Suorastaan nauratti viime lennolla kun stuertti kulki käytävällä kysellen kuka haluaa lisää vettä. Kunnon lentoyhtiöissä tarjotaan matkustajille virvoitusjuomia, olutta ja viiniä. Tällä menoa Finnair kuihtuu, mut ehkä yhtiö luottaa vielä yhteyksien tarjontaan ajatuksella kunhan perille vie, palvelusta viis. Noh kuulin miten matkustamossa käytiin jo palautekeskustelua. Ei näin!
Kommentit (139)
Lennä vaikka omilla siivilläs, pienet on sunkin murheet 😬
Onko tissitkin isompia muilla firmoilla?
Kuitenkin lentoemot valitaan tissien koon mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Lennä vaikka omilla siivilläs, pienet on sunkin murheet 😬
Suomessa ei vaan osata. Nämä ovat Suomen kansantalouden kannalta merkityksellisiä asioita. Suomi ei pärjää kilpailussa jos ei osata brändätä ja tehdä tuotteista kilpailukykyisiä.
En ymmärrä noiden eväsnyssyköiden arvostusta, täysin tarpeettomia ja laaduttomia. Tarjoilujen jälkeen sitten voikin alkaa ramppaaminen vessassa.
Business-luokassa ei tarjota enää edes niitä kuumia sitruunantuoksuisia pyyhkeitä käsien puhdistukseen ennen ruokailua.
Vierailija kirjoitti:
Kuitenkin lentoemot valitaan tissien koon mukaan.
Ei kai kukaan aivoilla varustettu jaksaisi noin tylsää työtä. Joka hiton lennolla prikulleen samat rutiinit.
Cathay Pacific onkin usein varteenotettava vaihtoehto suomalaisten matkoihin. Juu.
Vierailija kirjoitti:
Kuitenkin lentoemot valitaan tissien koon mukaan.
Ei siltä vaikuttanut. Yksi kiva aasialainen lentoemäntä palveli kyllä hymyssä suin mutta aikamoista tanttaa ja yli 50v. nirppanokkaa toimi lentoemäntinä. Nuuka yhtiö!
Vierailija kirjoitti:
Business-luokassa ei tarjota enää edes niitä kuumia sitruunantuoksuisia pyyhkeitä käsien puhdistukseen ennen ruokailua.
Kyllä on kun lennät muilla kuin Finskillä. Ihan normisettiä saada sitruunantuoksuinen pyyhe lennoilla. Finski kuvittelee säästävänsä jotain tällä politiikalla
Finski ollut aina surkea hintoihinsa nähden. Halvemmalla lentää Qatarilla ja Turkishilla ja ruoat ja juomat sisältyy lennon hintaan myös economyssa. Palvelu myös todella paljon parempaa.
Toivottavasti saadaan seuraavaksi sellainen ministeri, joka laittaa Finnairin mädän johdon vaihtoon. Eivät hanskaa hommaansa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Business-luokassa ei tarjota enää edes niitä kuumia sitruunantuoksuisia pyyhkeitä käsien puhdistukseen ennen ruokailua.
Kyllä on kun lennät muilla kuin Finskillä. Ihan normisettiä saada sitruunantuoksuinen pyyhe lennoilla. Finski kuvittelee säästävänsä jotain tällä politiikalla
Siis se klassinen märkä, kuuma kankainen pyyhe? Finskillä tuli enää sellainen kertakäyttöpakattu puhdistusliina, ei lämmintä froteista... Jo on pihiä. Muuten palvelu kyllä henkilöstöltä itseltään edelleen ensiluokkaista.
Vierailija kirjoitti:
Finski ollut aina surkea hintoihinsa nähden. Halvemmalla lentää Qatarilla ja Turkishilla ja ruoat ja juomat sisältyy lennon hintaan myös economyssa. Palvelu myös todella paljon parempaa.
Näin olen myös kokenut.
Vierailija kirjoitti:
Kuitenkin lentoemot valitaan tissien koon mukaan.
Ei, vaan kokit.
Näistä asioista Finnairilla päättävien tahojen pitäisi itse lentää joskus esim. Qatarilla, Thailla, Emiratesilla tai varsinkin Singapore Airlinesilla, ja nähdä mitä kunnollinen asiakaspalvelu on.
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti saadaan seuraavaksi sellainen ministeri, joka laittaa Finnairin mädän johdon vaihtoon. Eivät hanskaa hommaansa.
Joo ei ole kyllä Finnairin johdossa tällä hetkellä mitään ruudinkeksijöitä. Yhtiö on aivan väärällä tiellä.
Jos nuo ovat vääriä kohtia säästää, niin kerro, mitkä ovat oikeita kohtia? Ja älä vastaa jotain väsynyttä, kuten toimitusjohtajan palkka. Se voi olla paljon, mutta se ei todellakaan heilauta Finskin kokoisen yhtiön taloutta yhtään.
Samaa mieltä. Mielelläni suosisin kotimaista, mutta liput on kalliita ja palvelu huonoa. Edes kahvi ei kuulu hintaan enää.
https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000009485341.html