Autoilijoiden kuritus tappaa tämän maan
Miksi päättäjät eivät tätä näe? Kalliilla autoilulla on niin suuri merkitys työssä käyntiin ja harrastustoimintaan, että tuota syrjäytymissatoa sitten niitetään koronan lisäksi jatkossa niin, että tämä maa pysähtyy.
Kommentit (90)
Rahaa tarvitaan maailman kansalaisten elättämiseen ja autoilijoilta on helppo nyhtää tyhjenevään taikaseinään .
Miten ihmiset ennen vanhaan pystyivät käymään töissä ja harrastamaan vaikka ei ollut autoja? Laajamittainen autoilu ei ole kuin vasta joitakin vuosikymmeniä vanha ilmiö.
Se ei ole mitään autoilijoiden "kuritusta" että bensiinin hinta nousee maailmantilanteen takia. Se on markkinataloutta.
Vierailija kirjoitti:
Samoin 86% kaikesta tavarasta liikkuu kumipyörillä, joten kaikki voivat arvata mitä tapahtuu hinnoille.
Tuo osuus oli ennen paljon pienempi. Esimerkiksi vielä 80-luvulla uitto oli yleinen puutavaran kuljetustapa ja junalla kulki vaikka mitä sellaista mitä nykyään ei kulje, kuten tavaraa kauppoihin ja postia.
Se on tarkoituskin. Tulevat suuret uudistukset hyväksytään helpommin, kun porukka on ensin tallottu lyttyyn.
Eipä tarvii ihmetellä työvoima"pulaa"!
Vierailija kirjoitti:
Se ei ole mitään autoilijoiden "kuritusta" että bensiinin hinta nousee maailmantilanteen takia. Se on markkinataloutta.
tässä on juuri kyse perälaudasta ja päästötavoitteesta eli keksitty juttu hintojen nousulle , lisän tulee sitten markkinahinnan nousut .
eipä tuo näytä paljon maksavan kun pyöräilijöiden määrä on edelleen murto-osa autoilijoista. ja ylensä siellä auton ratissa on keski-ikänen läski yksin kyydissä
En ihmettelisi, jos autoilu ajautuisi aika pian tähän scootti-hommaan, että niitä on katujen varsilla ja otetaan käyttöön jollain maksullisella sovelluksella, siirrytään ja jätetään kadunlaitaan seuraavan käytettäväksi.
Tällaisia on kai jo kokeilukäytössä ja tässä on myös isot mahdollisuudet bisnekselle ja tämä mahdollistaa yksityisautoilun hintojen noston kun näiden määrä kasvaa.
Ja nuohan voisi tulla aika halvaksikin kun tarpeeksi yleistyisivät ja olisi noilla helpompi siirtyä talvella tai vesisateessa kuin scooteilla.
Pian me kaikki ollaan metaversumissa, siellä tarvitaan vaan elektroniikkalaitteet ja vähän ruokaa. Silloin bensaa ei enää käytetä ja auton käyttövoima on kuluttajille lähes ilmaista, koska kukaan ei enää halua poistua kotoaan.
Espoossa on taloyhtiö jossa pelkkä kylmä parkkiruutu pihassa maksaa 150e/kk ja katupaikkoja ei ole.
Kyllä tässä näköjään mennään sellaisella kysynnän ja tarjonnan lailla, että köyhät kyykkyyn.
Toki tämä lisää sitten köyhien kotona istumista ja yhä vähemmän kannattaa ottaa matalapalkkatöitä vastaan, että sitä saa mitä tilaa.
Vierailija kirjoitti:
Miten ihmiset ennen vanhaan pystyivät käymään töissä ja harrastamaan vaikka ei ollut autoja? Laajamittainen autoilu ei ole kuin vasta joitakin vuosikymmeniä vanha ilmiö.
Ennen ihmiset oli töissä kylien lähikaupoissa, naapurin pikkupajoissa, lähiterveysasemillä, lähiravintoloissa ym. Nykyään ei ole näitä lähi työpaikkoja. Harrastustoimintaa oli kyläkouluissa, mutta enää ei kyläkouluja ole. Ei ole luistelukenttä, ei nuorisotaloja ym. On lähdettävä kaupunkiin harrastaan.
Toista oli vielä - 90 luvulla, jolloin itse olin nuori. Minun silloista ala- eikä yläastetta ole ollut edes vuosiin. Meidän pikkukylässä oli kaikki palvelut. Parhaimmillaan kolme ruokakauppaa. Nyt ei ole mitään.
Vierailija kirjoitti:
Pian me kaikki ollaan metaversumissa, siellä tarvitaan vaan elektroniikkalaitteet ja vähän ruokaa. Silloin bensaa ei enää käytetä ja auton käyttövoima on kuluttajille lähes ilmaista, koska kukaan ei enää halua poistua kotoaan.
Ja eikö ruoka valmisteta lähes 100% automatisoiduissa tehtaissa ja kotiinkuljetuskin tapahtuu jo robotin avulla, että kohta ei tosiaan tarvita ketään enää töihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samoin 86% kaikesta tavarasta liikkuu kumipyörillä, joten kaikki voivat arvata mitä tapahtuu hinnoille.
Tuo osuus oli ennen paljon pienempi. Esimerkiksi vielä 80-luvulla uitto oli yleinen puutavaran kuljetustapa ja junalla kulki vaikka mitä sellaista mitä nykyään ei kulje, kuten tavaraa kauppoihin ja postia.
Ei muuta kun purjelaivat takaisin ja toivotaan suotuisia tuulia. Hevoset pelto- ja metsätöihin. Olisi ainakin selvä syy miksi kaikki on ihan helvetin kallista.
Käytetään julkisia niin kuin muissa maissa tehdään?
Edullisempaa sekä yhteiskunnalle että yksilölle.
Vierailija kirjoitti:
Miten ihmiset ennen vanhaan pystyivät käymään töissä ja harrastamaan vaikka ei ollut autoja? Laajamittainen autoilu ei ole kuin vasta joitakin vuosikymmeniä vanha ilmiö.
Totta!
Ja ennen vanhaan syötiin myös pettuleipää. Ruoka omasta metsästä! Ei tarvittu supermarketteja.
Totta kai näkevät, tarkoituksellista tämä kaikki.
Samoin 86% kaikesta tavarasta liikkuu kumipyörillä, joten kaikki voivat arvata mitä tapahtuu hinnoille.