Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi tuota Kruunusillat-hanketta ei laiteta jäihin, kun inflaatio nostaa sen kustannukset tähtitietelliseksi?

Vierailija
21.07.2022 |

Helsinki ei tarvitse 1,2km:n pituista kevyenliikenteen siltaa, joka maksaa ties kuinka paljon. Lauttaliikenne saadaan käyntiin hetkessä ilman jättikustannuksia.

Ja tuosta jutusta huomaa miten kokoomuslaiset ovat ihan samanlaisia verorahojen tuhlaajia kuin muutkin.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/2fa84b4c-7bb6-42c3-8645-15cfe6a3403d

Kommentit (122)

Vierailija
1/122 |
21.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jopa kymmeniä pyöräilijöitä päivässä aikoo käyttää sitä

Vierailija
2/122 |
21.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakentaminen on jo alkanut, ei mitään järkeä keskeyttää nyt. 10 vuoden päästä noi kustannukset ovat pienen tuntuisia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/122 |
21.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska Sinnetännemäellä on päähänpinttymä jonka mukaan sillat on rakennettava ja Malmin kenttä tuhottava, viis siitä onko se järkevää ja kuinka kalliiksi tulee

Vierailija
4/122 |
21.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi. Toteutuessaan se on vihervassarismin riemuvoitto autoilijoista.

Vierailija
5/122 |
21.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olis vaan lossi tai kaksi laitettu tuohon seilaamaan.

Vierailija
6/122 |
21.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olis vaan lossi tai kaksi laitettu tuohon seilaamaan.

Talvellakin?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/122 |
21.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän nuo rahat tule takaisin lipputuloina, kiinteistöveroina ja tonttivuokrina.

Vierailija
8/122 |
21.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Punavihreä ideologia velvoittaa, silloin ei katsota kustannusten tai järjenkäytön perään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/122 |
21.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo-o. Pitäiskö oikeasti muka uskoa ettei ratikkasiltaprojektin hintaan pidä laskea sitä kun niitä uuden ja rakennettavan ratikkaverkon maa-alustaa parannellaan reitin varrelta, tai rakennetaan iso varikko uusia ratikoita varten tai hommataan ne uudet ratikat?

Näinhän tuo mikälie selittelijä koittaa väittää kun sanoo ettei projekti maksa sitä 800 miljoonan kokonaissummaa mikä tulee kun laskee noi kaikki yhteen.

Eli suomeksi sanottuna miten tyhmänä nuo kansaa taas kerran pitää?

Niin ja se 800 miljoonaa oli vasta alustava arvio ennen joka projektiin sisältyviä kustannustenyllärinousuja yms. 

Vierailija
10/122 |
21.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Milloin Helsingin päättäjät muka olisivat mitään hanketta peruneet? Olipa ne miten järjettömiä tahansa.

Tämä menee vaan siihen samaan jatkumoon. Samanlaista sekoilua se on ollut aina riippumatta minkä puolueen jäsenet näitä on päättänyt.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/122 |
21.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olis vaan lossi tai kaksi laitettu tuohon seilaamaan.

Taivaasta tipahtaa laiturit niille. Myös polttoöljy on tunnetusti ilmaista. Ja tokihan se toimii samalla tavalla kuin 600:n asukkaan Suokissa, eihän Laajasalossa ole kuin 40000 asukasta Kruunuvuorenrannan valmistuttua.

Vierailija
12/122 |
21.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olis vaan lossi tai kaksi laitettu tuohon seilaamaan.

Talvellakin?

Minne sinä talvella pyöräilet? Lossiliikenne kesäaikaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/122 |
21.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rakentaminen on jo alkanut, ei mitään järkeä keskeyttää nyt. 10 vuoden päästä noi kustannukset ovat pienen tuntuisia.

Mitään järkeä ei ole rakentaa jos kustannukset karkaavat käsistä. Ja et sinä voi tietää miten rakentamisen kustannukset kehittyy tulevaisuudessa. jos rakentaminen hiipuu, energia halpene ja sota loppuu, voi rakentaminen olla silloin edullista.

Ei voida tehdä AINA näin, että hankkeet runnotaan läpi valheellisilla kustannuksilla ja sen jälkeen veronmaksajilta hankitaan avoin valtakirja nousevien kustannuksien maksamiseen.

Hanke jäihin ja uuteen käsittelyyn jos hankkee kustannukset nousee noin paljon. Helsingissä on muitakin kohteita rahoille kuin tuo turha silta.

Vierailija
14/122 |
21.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän nuo rahat tule takaisin lipputuloina, kiinteistöveroina ja tonttivuokrina.

Niinhän ne tulevat, mutta yritäpä selittää se netissä mölise älle persulle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/122 |
21.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olis vaan lossi tai kaksi laitettu tuohon seilaamaan.

Taivaasta tipahtaa laiturit niille. Myös polttoöljy on tunnetusti ilmaista. Ja tokihan se toimii samalla tavalla kuin 600:n asukkaan Suokissa, eihän Laajasalossa ole kuin 40000 asukasta Kruunuvuorenrannan valmistuttua.

Jos sillalle on arvioitu kymmeniä käyttäjiä päivässä? Laiturin tekeminen ei paljon maksa.

Vierailija
16/122 |
21.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän nuo rahat tule takaisin lipputuloina, kiinteistöveroina ja tonttivuokrina.

Paavo saa mennä jokusen kerran kotoaan keskustaan kaljalle kavereineen uudella ratikalla ennen kuin tää miljardi on takaisinmaksettu. 

Ainiin sori, toihan matkustaa kaupungin työsuhdelipulla joten ei tuon matkailut paranna hommaa ollenkaan. 

Vierailija
17/122 |
21.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sitä nyt enää voi...... Malmin kentän voisi kaupunki vielä pelastaa.

Rakennusteollisuuden raaka-aineiden hinnat nousseet puolessa vuodessa lähes 10%!!! Millä hiton ilveellä rahat tulevat riittämään näiden massiivisten hankkeiden toteuttamiseen. Maailmantilanne on ihan eri kuin silloin kun Vihreät ja Kokkarit löivät kimpassa viimeisen naulan Malmin kentän arkkuun.

Vierailija
18/122 |
21.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rakentaminen on jo alkanut, ei mitään järkeä keskeyttää nyt. 10 vuoden päästä noi kustannukset ovat pienen tuntuisia.

Mitään järkeä ei ole rakentaa jos kustannukset karkaavat käsistä. Ja et sinä voi tietää miten rakentamisen kustannukset kehittyy tulevaisuudessa. jos rakentaminen hiipuu, energia halpene ja sota loppuu, voi rakentaminen olla silloin edullista.

Ei voida tehdä AINA näin, että hankkeet runnotaan läpi valheellisilla kustannuksilla ja sen jälkeen veronmaksajilta hankitaan avoin valtakirja nousevien kustannuksien maksamiseen.

Hanke jäihin ja uuteen käsittelyyn jos hankkee kustannukset nousee noin paljon. Helsingissä on muitakin kohteita rahoille kuin tuo turha silta.

Rakentaminen on jo aloitettu 😅. Ei mitään järkeä keskeyttää. Metron kapasiteetti ei riitä kasvavaan asukasmäärään.

Vierailija
19/122 |
21.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Milloin Helsingin päättäjät muka olisivat mitään hanketta peruneet? Olipa ne miten järjettömiä tahansa.

Tämä menee vaan siihen samaan jatkumoon. Samanlaista sekoilua se on ollut aina riippumatta minkä puolueen jäsenet näitä on päättänyt.

Ilaskivi oli viimeinen fiksu ja erittäin viisas ja kokenut Helsingin pormestari. Sen jälkeen on rahaa palanut törkeällä tavalla ja salaiset intressit sanelleet kaavoitusasioissa.

Vierailija
20/122 |
21.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olis vaan lossi tai kaksi laitettu tuohon seilaamaan.

Talvellakin?

Mikä este talvi on lossin kulkemiselle?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä kaksi