Voiko banaani aiheuttaa pahoja vatsaoireita
Ajattelin ruveta lisäämään hedelmien syöntiä, koska en niitä oikeastaan pahemmin ole syönyt enkä edes tiedä miksi. Ruokavalio on muuten monipuolinen ja terveellinen, kasviksia, hedelmiä ym. eli vatsa ei ole tottumaton kuitu- ja ravinnepitoiseen ruokaan. No muutamana päivänä sitten kaksi banskua per päivä ja ihan hirveä piereskely ja turvottelu. Mistään muusta se ei voi johtua, testasin oikein. Omenat tekee samaa, mutta ei näin pahasti. Voiko ikinä jotenkin siedättyä, jos vaan jatkaa syömistä vai pitääkö jatkossa jättää ainakin omena ja banaani kauppaan? Ilmeisesti se on sokerialkoholi joka nämä vatsajutut aiheuttaa
Kommentit (16)
Mitä järkeä on syödä jotain, mistä voi huonosti??
Vierailija kirjoitti:
Mitä järkeä on syödä jotain, mistä voi huonosti??
No en ajatellutkaan syödä jatkossa, mikäli ei voi siedättyä. Banaani esimerkiksi on edullinen ja terveellinen hedelmä. Etukäteen ei kukaan voi ennustaa, että jokin ruoka-aine ei sovi. Ap
Voi. Banaani ei sovi kaikille, eikä myöskään omenat. Jos oireita tulee niin kannattaa kokeilla jotain muuta.
Sokerit vaikuttavat vatsantoimintaan - lisää vähitellen.
Kyllä on varmaan jätettävä kauppaan. Itse en voi syödä omenoita, varsinkaan vihreitä enkä myös sitruunaa, se happo niissä aiheuttaa todella pahan vatsakivun (ilman ilmavaivoja). Se mitä vatsa ei kestä, syystä mistä hyvästä, niin sitten vain ei kestä. En usko että auttaa yrittää totutella,,
Huomannut että vesimeloonikin aiheuttaa turvotusta ja muuta pientä vaivaa , harmittaa kun olisi niin hyvää .
Meillä yksi lapsista oksentaa banaania syötyään. Ei heti, ei edes samana päivänä, vaan seuraavana. Meni hetki, ennenkuin tajusin yhdistää nää toisiinsa... Mulle itselleni vadelma aiheuttaa oksettavan olon, suussa maistuu oksennus. Banaania voin syödä, kun se on vihreä tai juuri ja juuri keltainen, ruskeapilkullisesta tulee maha kipeäksi ja ripuli.
Toisella lapsella tulee mustikasta mahakipuja.
Että juu, kaikki ei sovi kaikille.
Banaanille voi olla myös allerginen, vaikka varmaan yleensä hyvin siedetty hedelmä onkin.
Banaani ei sovi kaikille. Toisilla ehkä aiheuttaa ummetusta, toisilla ripulia. Mitä vaivoja kenelläkin, jollei sovi.
Serkku söi yhden banaanin ja kuihtu ja kuoli
Mulle ei sovi banaani, tulee vatsan turvotusta. Myös mansikka on paha, aiheuttaa hirveen närästyksen ja mansikkamössö nousee suuhun ja sitä pitää yökkäillä pois.
Mitä jos kokeilisit syödä vain yhden tai puolikkaan banaanin yhtenä päivänä? Kaksi banaania samana päivänä on aika valtava määrä kenen tahansa vatsalle.
Meillä ei tytär pysty syömään banaaneja aamulla, kun tulee ilmavaivoja. Banaani iltapalaksi ei aiheuta niin pahoja.
Mulla oli pitkään vatsaoireita ja kunnes hokasin että ne johtuu banaanista. Heti helpotti kun lopetti niiden syönnin. Herkkä vatsa on eli suuttuu esim. paprikastakin jne.
Mikä tahansa voi aiheuttaa erilaisia oireita. Kaksi banaania päivässä on myös aika paljon.
Voi