Mihin hyväntekeväisyys-järjestöön tai kohteeseen lahjoitat rahaa?
Itse mietin että lahjoitanko Naisten Pankkiin vai Amnestylle vai joulupataan.. Rutiköyhä olen itsekin mutta haluan antaa siitä vähästä mitä on, niille joilla ei ole mitään.
Kommentit (44)
WWF:lle, venäläisille koiratarhoille ja lisäksi mulla on Planin kautta kummilapsi Intiassa.
Ei yhteenkään isoon organisaatioon. En halua maksaa ökyrikkaan johtajan joka päiväistä sadan euron lounasta. Pieniä tekoja lähimmäisille sekä varattomille, näin itse autan.
Lahjoitan Hesylle, Oikeutta Eläimille ja Planille.
Kirkon ulkomaanavulle annan 10% nettotuloista ja SPR:lle luovutan verta. Luonteeni takia en mielelläni ole henk. koht. tekemisissä avun tarvitsijoiden kanssa.
Rekku Rescuelle kissapopulaatioiden pienentämiseen ja ennaltaehkäisyyn.
Pelastusarmeijalle lahjoitan aina , kun heillä on keräys. Yksittäisille pyytäjille myös, jos kertovat rehellisesti rahan menevän kaljaan tms.
Paikalliselle eläinsuojeluyhdistykselle. Täten ne rahat ei mene kenenkään palkkoihin, vaan 100% suoraan eläinten lääkäri- ja ruokakuluihin.
spr:lle kun annat, niin ne rahat menee suoraan työntekijöiden taskuun
saapahan spr:n johtajat asua luksus asunnoissa
Teen vapaaehtoistyötä SPR:llä, lahjoitan ruokaa/leluja/mattoja/mitä lie HESY:lle.
Satunnaisesti lahjoitan rahaa WWF:lle, Korkeasaarelle ja muihin kohteisiin esimerkiksi lapsille, eläimille ja eri sairaussäätiöille.
Punaiselle Ristille ja Unisefille olen kuukausilahjoittaja.
Punaiseen Ristiin Suomessa suhtaudutaan hyvin negatiivisesti ja tämä tuli puheeksi ulkomaisen työkaverin kanssa; olin vähän anteeksipyytävä kun maksan edelleenkin järjestölle; jonka rakenteelliset kulut ovat korkeat. Mutta tämä henkilö oli hyvin positiivinen järjestölle. Oli mielenkiintoista kuulla että hänet oli pelastettu lapsena Beirutista huunokuntoisena (sirpalevammoja) vaarallisista oloista sairaalaan ja turvaan. Ja sanoi olevansa ikuisesti kiitollinen niille vapaaehtoisille, jotka riskeerasivat henkeään niissä oloissa pelastaakseen muita. Itselle tuli ajatus että vaikka niihin hallinnointikuluihin menee paljon, niin yksikin tälläinen pelastamistarina on oman 10€/kk arvoinen.
Annan kuukausittain 25 € sekä KUAlle että Unicefille. Kun tulee SPR:n keräyksiä, niin lahjoitan yleensä muutaman kympin. Invalidiliitolta ostan joulukortteja. Rikas en ole minäkään.
Minun lahjoitukseni menevät kuin huomaamaattani Veikkauksen kautta eri järjestöille. Joulun aikaan en lähetä kortteja ja laitan Hyvä Joulumieli keräykseen rahaa.
Koirien teveystutkimusrahastolle laitan rahaa. Paikalliselle eläinsuojeluyhdistykselle vien ruokaa ja tarvikkeita. Pelastusarmeijalle rahaa. Lisäksi osallistun villasukka- ja lapaskeräyksiin.
Eläinten- ja luonnonsuojeluyhdistyksille sekä parille taiteilijalle patreonin kautta.
En enää mihinkää kun nykyisin niistä vedetään välistä ihan sikana ja lahjoituksen arvo onkin loppupeleissä euron luokkaa jos olen kympin alunperin laittanut
Tuen taloudellisesti tuttavaperhettä ruokkimalla heidän lapset luonamme 3 kertaa viikossa kun itse ovat iltatöissä, sekä annan kaikki meidän lasten pieneksi jääneet vaatteet ilmaiseksi heille. Mielestäni siinä on hyväntekeväisyyttä ihan tarpeeksi.
Syöpäsäätiölle, jo yli 30 vuotta.
Lopetin noin 20 vuotta kestäneen Plan-kummiuteni, kun markkinointi (ja sen kulut!) alkoi olla turhanpäiväisiä julkkiksia tulvillaan.
Olen ollut myös SPR:n vakituinen lahjoittaja, vapaaehtoisena keräämässäkin. Se loppui pakolaisbisnekseen: ei kestä kriittistä tarkastelua, rahantekoa.
Muitakin "hyviä" asioita vuosien varrella olen tukenut. Nyt olen oppinut: lahjoitan rahaa ainoastaan paikallisille eläinsuojeluyhdistyksille. Menee aina tarpeeseen, ei hallintohimmeleihin.
Kerjäämisbisneksistä olen saanut NIIN tarpeekseni.
Unisefille menee joka kuukausi 20€.