Miksi oi miksi apteekissa EI KOSKAAN saa asioida rauhassa?
Olisin halunnut ihan rauhassa valita hiivalääkkeeni ja rasvat peppureiän kutinaan.
Kommentit (114)
Kuinka vaikeaa on sanoa, että en tarvitse apua kiitos vaan?
Meidän kylän apteekissa on ilmeisesti luettu av-palstaa. Viime aikoina on saanut rauhassa katsella. Tiskin takaa sanovat että pyydä apua jos tarvitset.
Sama juttu täälläkin. Haluaisin rauhassa tutkia tuotevalikoimaa ja vertailla esim. vierekkäisten tuotteiden kappalehintoja kumpaa särky- tai allergialääkettä ostan.
Todella rasittavaa, että saman tien hyökkää joku siihen kysymään ja kyyläämään vaikka olevinaan hyvä tarkoitus. Osaan itse kysyä ja pyytää myyjän/ farmaseutin tarvittaessa.
Hyvä et kysyvät. Otan mieluusti palvelun ja infon vastaan. Pääsen nopsempaan pois, kun työntekijä etsii mulle haluamani ja saan tietopaketin kuullakseni. Kiitos, et jossain sentäs saa vielä palvelua!
Mun ei tartte tihrata paketinkylkiä ja niiden esittelytekstejä. Kysyn työntekijältä ja vertautan tuotteet heillä. Itse teen päätöksen tuotteen hankinnasta.
Niin mä sanon aina, vaikka ihan buranaa olen ollut ostamassa lapsille. Sitten sellainen hölmistynyt ilme, vaikka kohteliaana sanoo et en tarvitse apua tai korkeintaan voi näyttää missä jokin on. Sitten jäädään siihen kuikuilemaan ja yritetään selittää jpistain tuotteista, johon mä vaan et mä tässä kattelen kiitos. Ei ne ehdi mitään sanoa onneks mut vähän pettyneitä kun en kysele. Voi, meni koulutus hukkaan vähän.
Siellä on ihmisiä, jotka ovat istuneet yliopistossa opiskelemassa lääkkeiden ominaisuuksia ja he ovat siellä auttaakseen. Kannattaa kysyä ja antaa heidän auttaa.
Outoa valittaa palvelusta! Osta netistä, saat olla itseksesi.
Vierailija kirjoitti:
Niin mä sanon aina, vaikka ihan buranaa olen ollut ostamassa lapsille. Sitten sellainen hölmistynyt ilme, vaikka kohteliaana sanoo et en tarvitse apua tai korkeintaan voi näyttää missä jokin on. Sitten jäädään siihen kuikuilemaan ja yritetään selittää jpistain tuotteista, johon mä vaan et mä tässä kattelen kiitos. Ei ne ehdi mitään sanoa onneks mut vähän pettyneitä kun en kysele. Voi, meni koulutus hukkaan vähän.
Asiakkaat ovat niin tietämättömiä, etteivät osaa käyttää oikein edes tavallisimpia kipulääkkeitä, joten ei ihme, että siellä halutaan estää virheet, joita lähes kaikki tekevät, kun kuvittelevat itse osaavansa.
Apteekin henkilökunnasta voisi puolet siirtää rautakauppaan. Siellä kun ei saa vahingossakaan palvelua, ainakaan jos asiakas on nainen.
Hei ap kerrotko voiko olla hiivatulehdusta vaikka ei ole kutinaa (eikä vuotoja tai hajuja sen kummemmin) missään reiässä. Mä ihmettelen kun jotkut kyselleet viimeks gyne, onko ollut hiivaa, siihen mä et ei ainakaan kutinaa joten jos nyt oireeton hiiva ni sitten. No ehkä se vaan muuten kysy. En mennyt muutenkaan oireiden takia tuolloin tai oli kyllä selvää mistä tiettyjen "tasojen" romahdus johtui ainakin itselleni.
Ettet ehdi tunkea povariin tavaraa. Taskualennusta taidat kytätä.
Ihmettelen mikseivät voi häiriköidä jotain puolisokeita mummeleita, jotka eivät ole syntyneet internetin aikakaudella eli eivät tiedä asioista niin paljon ja muutenkin tarvitsevat apua. Minä kolmekymppinen osaan kyllä lukea etikettejä ja vertailla tuotteita ihan itsekseni. Ja osaan avata suuni ja kysyä apua tarvittaessa.
Se on meille apteekin työntekijöillekin epämiellyttävää, mutta apteekkari pakottaa, joten siksi tiedustellaan kaikilta avun tarvetta.
Ei ole ainakaan minulle liian vaikeaa sanoa, etten tarvitse apua ja katselen vaan. Jättävät kyllä kerrasta rauhaan.
Vierailija kirjoitti:
Ihmettelen mikseivät voi häiriköidä jotain puolisokeita mummeleita, jotka eivät ole syntyneet internetin aikakaudella eli eivät tiedä asioista niin paljon ja muutenkin tarvitsevat apua. Minä kolmekymppinen osaan kyllä lukea etikettejä ja vertailla tuotteita ihan itsekseni. Ja osaan avata suuni ja kysyä apua tarvittaessa.
Taas yksi google-lääkiksestä valmistunut. Lääkkeissä on paljon sellaisia puolia, joita ei etiketeistä lukemalla tajua edes kysyä.
Todella rasittavaa tyrkytystä ja kyyläystä. Sitten, jos niiltä "farmaseuteilta" jotain kysyy, ryntäävät heti katsomaan tietokoneelta - eivät tiedä juuri mistään mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin mä sanon aina, vaikka ihan buranaa olen ollut ostamassa lapsille. Sitten sellainen hölmistynyt ilme, vaikka kohteliaana sanoo et en tarvitse apua tai korkeintaan voi näyttää missä jokin on. Sitten jäädään siihen kuikuilemaan ja yritetään selittää jpistain tuotteista, johon mä vaan et mä tässä kattelen kiitos. Ei ne ehdi mitään sanoa onneks mut vähän pettyneitä kun en kysele. Voi, meni koulutus hukkaan vähän.
Asiakkaat ovat niin tietämättömiä, etteivät osaa käyttää oikein edes tavallisimpia kipulääkkeitä, joten ei ihme, että siellä halutaan estää virheet, joita lähes kaikki tekevät, kun kuvittelevat itse osaavansa.
Valitettavasti sieltä apteekista ei saa ilman reseptiä muuta kun buranaa ja panadolia ja ketorinia joista ei nyt pahoja virheitä voi tulla. Buranaa ja panadolia vapaasti sekaisin voi vetääkin.
Mutta miten ne apteekkarit on sit kaikki samanlaisia pakottajia ympäri Suomen...? Kyllä ennenkin sai apteekissa apua, jos halusi mutta jo vuosia se on ollut sitä, että sillä sekunnilla, kun pääsen apteekin ovesta sisään, alkaa joku suunnata luokseni kuin ohjus. Haluaisin edes minuutin omaa aikaa katsella tuotteita. Kyllähän se henkilökunnan hakeminen katseella sit kertoisi, että tämä haluaa apua.
Joo. Se on todella rasittavaa. Aina on joku kimpussa kyselemässä. Kyllä itse osaan kysyä, jos on tarvetta.