Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi oi miksi apteekissa EI KOSKAAN saa asioida rauhassa?

Vierailija
01.02.2022 |

Olisin halunnut ihan rauhassa valita hiivalääkkeeni ja rasvat peppureiän kutinaan.

Kommentit (114)

Vierailija
101/114 |
01.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko joku lakipykälä , joka edellyttää apteekkia selvittämään, miten aikoo käyttää esim. ostamaansa perusvoidetta?

Vierailija
102/114 |
01.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apteekissa asiakkaan velvollisuus on kertoa, mitä hän etsii hyllystä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/114 |
01.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiakaskunnan ikärakenne vaikuttaa myös asiakkaiden palveluhalukkuuteen. Kun apteekissa käy paljon vanhuksia/eläkeläisiä, joilla on usein monilääkitys (eli useita lääkkeitä pitkäaikaissairauksiin ja korkeampi interaktioiden todennäköisyys) palvelua oikeasti odotetaan. Vanhuksilla on myös aikaa ja he usein tykkäävät jutella, sekä pitävät tätä huomiointia osana hyvää palveluna.

Kiireisessä kauppakeskuspteekissa, jossa asioi nuorempaa väkeä, halutaan useimmiten vain nopeasti tavarat mukaan. On kuitenkin kohteliasta kysyä, tarvitseeko asiakas apua. Jos ei, annan hänen katsella rauhassa! Ei ole vaikeaa. Vaatii kyllä rohkeutta asiakkaalta.

-Proviisori-

Vierailija
104/114 |
01.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apteekissa ollaan apteekkarin ehdoilla.

Jos se ei sinulle sovi, voit poistua.

Vierailija
105/114 |
01.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Te ette usko millaisia mulkvisteja iso osa apteekkareista on työnantajina. Farmaseutteja todellakin painostetaan siihen, että palvelua on tyrkytettävä, vaikka asiakkaasta näkee kilometrin päähän, että tämä haluaisi katsoa rauhassa.

Tähän on mielestäni kaksi syytä. Toinen on se, että apteekkari haluaa lisätuloja siitä lisämyynnistä, jota farmaseutti onnistuu tekemään palvellessaan asiakasta.

Toinen syy on monimutkaisempi. Sitä, ettei käsikauppalääkkeitä voida siirtää tavallisiin kauppoihin perustellaan sillä, että ihmiset tarvitsevat lääkeneuvontaa, jotta osaavat käyttää lääkkeitä oikein ja oikeilla annoksilla. Ja tätä lääkeneuvontaa voidaan antaa vain apteekissa farmaseuttisen henkilökunnan toimesta. Tämähän on osittain tottakin. Mutta suurin vaikutin tähän on kuitenkin, että apteekkarit haluavat säilyttää monopoliasemansa lääkkeiden myynnissä. Apteekille on tärkeää pyrkiä osoittamaan palvelua tyrkyttämällä, että heidän antamaansa neuvontaa tarvitaan, eikä edes tavallisimpia käsikauppalääkkeitä voi siksi siirtää muualle myyntiin. Tästähän väännetään aina vaalien alla, mutta apteekkariliitto on vahva ja he, jos ketkä hallitsevat lobbaamisen.

Kuten ehkä voi arvata, olen itse alalla.

Näinpä on näppylät!

Kaksinaismoralismi kukoistaa - myydään samassa puljussa kaikenmaailman hevonhumppaa ja haistapaskan uskomustuotteita, nimellisesti eri osakeyhtiön piikkiin. Eli käytetään ammatillisuutta hyväksi epäeettisesti.

Vierailija
106/114 |
01.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin mä sanon aina, vaikka ihan buranaa olen ollut ostamassa lapsille. Sitten sellainen hölmistynyt ilme, vaikka kohteliaana sanoo et en tarvitse apua tai korkeintaan voi näyttää missä jokin on. Sitten jäädään siihen kuikuilemaan ja yritetään selittää jpistain tuotteista, johon mä vaan et mä tässä kattelen kiitos. Ei ne ehdi mitään sanoa onneks mut vähän pettyneitä kun en kysele. Voi, meni koulutus hukkaan vähän.

Asiakkaat ovat niin tietämättömiä, etteivät osaa käyttää oikein edes tavallisimpia kipulääkkeitä, joten ei ihme, että siellä halutaan estää virheet, joita lähes kaikki tekevät, kun kuvittelevat itse osaavansa. 

Tässä on pointti. Mut mun ongelma on, että tarvitsen keskittymistä. Niin ystävällistä kuin on palata yhä uudelleen siitä jonkun matkan päästä palvelemaan/tarjoamaan tietoa, en mä silloin kuule omia ajatuksianikaan.

Tiedän, miten heikko tietous asiakkailla yleisesti on. Ihan reippaita virheitä monet tekevät.

Mulla nyt vaan on tämä händikäppini, ja siksi sitten joudun joskus luopumaan ostosten teosta. Ainoa aika kun luontevasti apteekkiin pääsen, on väsyneenä töiden jälkeen.

t ei sama, jolle vastasit

Mun keskittymistä kans haittaa se kun pajatetaan koko aika korvan juuressa, vieläpä ihan itsestäänselviä asioita. Unohdan helposti mitä piti hankkia, ja alan ärsyyntyä niin että tulee vaan kiire poistua. Turha edes kysyä niiltä mitään, siitä tulee vaan kauhee hulabaloo ja lisäviivytys, kun lähtevät kailottamaan sitä asiaa kollegoilleen, kunnes joku niistä lopulta keksii että hei kysytääs sitä asiaa tämmöiseltä Tietäväiseltä Koneelta.

Vierailija
107/114 |
01.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi olla niin salaista lääkeasiaa, etteikö siitä voi ääneen keskustella.

Vierailija
108/114 |
01.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Te ette usko millaisia mulkvisteja iso osa apteekkareista on työnantajina. Farmaseutteja todellakin painostetaan siihen, että palvelua on tyrkytettävä, vaikka asiakkaasta näkee kilometrin päähän, että tämä haluaisi katsoa rauhassa.

Tähän on mielestäni kaksi syytä. Toinen on se, että apteekkari haluaa lisätuloja siitä lisämyynnistä, jota farmaseutti onnistuu tekemään palvellessaan asiakasta.

Toinen syy on monimutkaisempi. Sitä, ettei käsikauppalääkkeitä voida siirtää tavallisiin kauppoihin perustellaan sillä, että ihmiset tarvitsevat lääkeneuvontaa, jotta osaavat käyttää lääkkeitä oikein ja oikeilla annoksilla. Ja tätä lääkeneuvontaa voidaan antaa vain apteekissa farmaseuttisen henkilökunnan toimesta. Tämähän on osittain tottakin. Mutta suurin vaikutin tähän on kuitenkin, että apteekkarit haluavat säilyttää monopoliasemansa lääkkeiden myynnissä. Apteekille on tärkeää pyrkiä osoittamaan palvelua tyrkyttämällä, että heidän antamaansa neuvontaa tarvitaan, eikä edes tavallisimpia käsikauppalääkkeitä voi siksi siirtää muualle myyntiin. Tästähän väännetään aina vaalien alla, mutta apteekkariliitto on vahva ja he, jos ketkä hallitsevat lobbaamisen.

Kuten ehkä voi arvata, olen itse alalla.

Jos kerran olet alalla niin tiedät, että apteekki on yksi lenkki turvallisen lääkehoidon toteuttamisessa. Suomessa lääkkeet ovat turvallisia ja niiden käyttöä valvotaan ja väärinkäytöksiin puututaan. Jokainen apteekissa työskennellyt tietää, että joka päivä sisään tulee joku, joka käyttää lääkkeitään väärin. Myös käsikauppalääkkeitä käytetään väärin. 

On tämä kumma kansa. Jos ei saa palvelua, valitetaan ja jos saa palvelua, valitetaan. Ihme, että kukaan jaksaa tuollaisille hymyillä päivästä toiseen. 

Ei ne lääkkeet ole Suomessa yhtään turvallisempia kuin muuallakaan. Ihan potaskaa. Koko homma on vain massiivinen bisnes, ihmisiä ei edes yritetä tervehdyttää, paikkaillaan vaan uusilla lääkkeillä.

Vierailija
109/114 |
01.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on meille apteekin työntekijöillekin epämiellyttävää, mutta apteekkari pakottaa, joten siksi tiedustellaan kaikilta avun tarvetta.

ETTEKÖ TE TUNARIT Osaa laittaa palautetta apteekkarille mitä mieltä asiakkaat on??

Valitan ennemmin täällä.

Vierailija
110/114 |
01.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun menen työpäivän jälkeen apteekkiin, minulle käy joskus niin, etten heti muistakaan, mitä kaikkea olin tullut ostamaan. Aina ei muistilappua tule kirjoitettua.

Farmaseutti tulee kyselemään ja sanon, etten nyt valitettavasti muista, (eikä yhtään helpota, että farmaseutti siinä tapittaa.) Tunnen kuinka paniikki alkaa yltyä ja haluaisin vain syksyä ulos.

Minulla on paniikkihäiriö ja toivoisin, että saisin asioida apteekissa kaikessa rauhassa ja omaan tahtiini. Että tällaisiakin meissä asiakkaissa on.

Vierailija
111/114 |
01.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Harvoin onneksi lääkkeitä tarvin. Mutta ihan kätevänä muistinvirkistyksenä silloin otan esim.burana/panadol-opastuksen. Kipeänä ollessa ei jaksa eikä pysty alkaan itse opiskella minikokoista tekstiä lipareesta, kuuntelen ohjeet mieluusti apteekissa. Mikä hiton riiviö teitä palvelusta valittavia vaivaa? Sano kohteliaasti vain, et kiitos, mutta kysyt jos tarve tulee.

No et kai sä herranjumala kipeänä sinne apteekkiin mene?!? Etkö ole pandemiasta oppinut mitään?

Täh? Eikö apteekkiin voi mennä, jos on päänsärky, ja haluu siihen lääkettä. Tai jos on lääkäri määrännyt lääkekuurin johonkin tautiin. Sairaana sinne apteekkiin mennään lääkettä ostamaan.

Vierailija
112/114 |
01.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruokakaupoista ihmiset voi ostaa, ja todella ostaakin, tuhat kertaa hengenvaarallisempia aineita kuin mitä apteekit myy reseptivapaalla puolellaan. Ja varmasti käyttävät monia niistä liikaa ja väärin. Missä siellä on se holhoava terveysneuvoja?

Vierailija
113/114 |
01.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä on ihan sama ongelma. Aina, joku tulee ehdottelemaan tai tuputtamaan puhellnnumeroa. Joskus ehdottelevat seksiä töiden jälkeen. En hae enää lääkkeitä,

Vierailija
114/114 |
01.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen olin marketissa ja hyllyjen välissä tultiin esittelemään varustusta ja pyytämään treffeille.