Miksi oi miksi apteekissa EI KOSKAAN saa asioida rauhassa?
Olisin halunnut ihan rauhassa valita hiivalääkkeeni ja rasvat peppureiän kutinaan.
Kommentit (114)
Itse ostan nykyään kaiken YA:n verkosta. Siinäkin tuppaa kyllä olemaan sitä "asiakaspalveluhenkisyyttä" turhan paljon.
Onko sulla jotain kysyttävää lääkkeestä? Ei, olen käyttänyt 5 vuotta.
Onko lääke aiheuttanut pahoinvointia? Ei.
Muistathan sitten, että tämän lääkkeen kanssa ei saa nauttia alkoholia? Totta kai muistan, siinä paketissa on iso punainen kolmio, jos sattuisi unohtumaan.
Haluaisitko jotain muuta tällä kertaa?
Muistutan vielä, että meillä on kampanja -15 % kaikista vitamiineista...
jne. jne.
Tekee joskus mieli sanoa, että otan nyt vaan ne lääkkeet, kiitos.
Vierailija kirjoitti:
Harvoin onneksi lääkkeitä tarvin. Mutta ihan kätevänä muistinvirkistyksenä silloin otan esim.burana/panadol-opastuksen. Kipeänä ollessa ei jaksa eikä pysty alkaan itse opiskella minikokoista tekstiä lipareesta, kuuntelen ohjeet mieluusti apteekissa. Mikä hiton riiviö teitä palvelusta valittavia vaivaa? Sano kohteliaasti vain, et kiitos, mutta kysyt jos tarve tulee.
No et kai sä herranjumala kipeänä sinne apteekkiin mene?!? Etkö ole pandemiasta oppinut mitään?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämän takia olen siirtynyt asioimaan nettiapteekkiin koska läheisessä apteekissa ei ymmärretä suomalaista luonnetta vaan tungetaan heti iholle kyselemään. Painukaa helvettiin
Olis antanut yläpeukun, mutta kielenkäyttösi on käsittämättömän rumaa.
Nettiapteekki muuten hyvä paitsi joku into niilläkin lähettää jotain bonustuotteita ilmaiseksi. Kiitti mut roskiin meni. Ehkä kannattais vaan laittaa siihen tiskille jotta ne voi ottaa ketkä haluaa jotain terveystuotteita kaupan päälle. Kaikki ei arvosta saada sellasta mitä ei ole pyytänyt tai ostanut. Leikillä vois sanoa: mitäh, mä annoin sulle opiumia, (yleensä siitä tykätään) etkö tykänny, eikö ollu hyvät kicksit, etkö pyytänyt tai vaikka leikkauksessa tehdään sulle jotain et pyytänyt tai ei pitänyt. Mitäh!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin mä sanon aina, vaikka ihan buranaa olen ollut ostamassa lapsille. Sitten sellainen hölmistynyt ilme, vaikka kohteliaana sanoo et en tarvitse apua tai korkeintaan voi näyttää missä jokin on. Sitten jäädään siihen kuikuilemaan ja yritetään selittää jpistain tuotteista, johon mä vaan et mä tässä kattelen kiitos. Ei ne ehdi mitään sanoa onneks mut vähän pettyneitä kun en kysele. Voi, meni koulutus hukkaan vähän.
Asiakkaat ovat niin tietämättömiä, etteivät osaa käyttää oikein edes tavallisimpia kipulääkkeitä, joten ei ihme, että siellä halutaan estää virheet, joita lähes kaikki tekevät, kun kuvittelevat itse osaavansa.
Valitettavasti sieltä apteekista ei saa ilman reseptiä muuta kun buranaa ja panadolia ja ketorinia joista ei nyt pahoja virheitä voi tulla. Buranaa ja panadolia vapaasti sekaisin voi vetääkin.
Jossain lääkkeessä voi olla yllättäviä vaikutuksia, esim. Diflucan-pillereitä ei saisi ottaa joidenkin toisten lääkkeiden kanssa. Hiivatulehduksestahan nyt puhuttiin, eikä päänsärystä.
Apteekkari voisi myös laskea, kuinka monta farmaseuttia kannattaa kerrallaan roikottaa tyhjässä liikkeessä asiakkaita kiusaamassa. Odottaisi vaikka luontaista poistumaa, eikä palkkaisi uutta heti tilalle. Apteekeissa, ainakin hiljaisissa, tuntuu olevan paljon väkeä kerralla töissä.
Apteekki on yritys, eikä ne myyjät ole mitään lääketieteen koulutusta saavia henkilöitä. Ne on myyjiä.
Laittakaa asiakkaat itse palautetta apteekkarille tai kirjottakaa lehden yleisönosastoon tmv. Meidän apteekkari on päättänyt, että on hyvää asiakaspalvelua kysyä joka ikiseltä, tarvitseeko asiakas apua. Näin on toimittava tai saat puhuttelun. Ei meidän työntekijöiden auta hänelle valittaa jos asiakkaat eivät anna mitään palautetta.
Ohjatkaa apteekkari vauvapalstalle lukemaan ihmisten mielipiteitä.
Minä ostaisin paljon enemmän tuotteita sekä heräteostoksia (voiteita, kosmetiikkaa, varalle-lääkkeitä ja vitamiineja), JOS saisin rauhassa tutkia hyllyjä.
En jaksa vääntää farmaseutin kanssa, minkä voiteen hän suostuu myymään tai kertoa miksi sen edes haluan ostaa.
Nykyisin tarkkailen apteekin ikkunan takaa, milloin liikkeessä olisi edes yksi muu asiakas, ennenkuin menen edes sisälle. Suuntaan nopeasti sen hyllyyn luo, jota haluaisin tutkia rauhassa. Jos hyvin käy, ehdin valita voiteen. Jos ei, siirryn farmaseutin lähestyessä sen tavaran luo, jota ensisijaisesti tulin hakemaan ja josta tiedän ennalta, missä se on. Nappaan sen Zyrtecin, vilkutan sillä ystävällisesti farmaseutille ja painun kassalle. Maksamaan sen Zyrtecin. - ja voiteen, jos olin saanut valita rauhassa.
Vierailija kirjoitti:
Ainoa mihin ei farmaseutilta meinaa saada vastausta on että missä näistä paketeista on tehoaineella halvin kilohinta.
Niinpä. Ja toi ois se ainoo asia missä ne vois muakin yleensä auttaa. Mut ei, alkaa semmonen kiemurtelu ja ähinä kuin olisin kysynyt niiltä niiden seksielämästä.
Vierailija kirjoitti:
Te ette usko millaisia mulkvisteja iso osa apteekkareista on työnantajina. Farmaseutteja todellakin painostetaan siihen, että palvelua on tyrkytettävä, vaikka asiakkaasta näkee kilometrin päähän, että tämä haluaisi katsoa rauhassa.
Tähän on mielestäni kaksi syytä. Toinen on se, että apteekkari haluaa lisätuloja siitä lisämyynnistä, jota farmaseutti onnistuu tekemään palvellessaan asiakasta.
Toinen syy on monimutkaisempi. Sitä, ettei käsikauppalääkkeitä voida siirtää tavallisiin kauppoihin perustellaan sillä, että ihmiset tarvitsevat lääkeneuvontaa, jotta osaavat käyttää lääkkeitä oikein ja oikeilla annoksilla. Ja tätä lääkeneuvontaa voidaan antaa vain apteekissa farmaseuttisen henkilökunnan toimesta. Tämähän on osittain tottakin. Mutta suurin vaikutin tähän on kuitenkin, että apteekkarit haluavat säilyttää monopoliasemansa lääkkeiden myynnissä. Apteekille on tärkeää pyrkiä osoittamaan palvelua tyrkyttämällä, että heidän antamaansa neuvontaa tarvitaan, eikä edes tavallisimpia käsikauppalääkkeitä voi siksi siirtää muualle myyntiin. Tästähän väännetään aina vaalien alla, mutta apteekkariliitto on vahva ja he, jos ketkä hallitsevat lobbaamisen.
Kuten ehkä voi arvata, olen itse alalla.
Jos kerran olet alalla niin tiedät, että apteekki on yksi lenkki turvallisen lääkehoidon toteuttamisessa. Suomessa lääkkeet ovat turvallisia ja niiden käyttöä valvotaan ja väärinkäytöksiin puututaan. Jokainen apteekissa työskennellyt tietää, että joka päivä sisään tulee joku, joka käyttää lääkkeitään väärin. Myös käsikauppalääkkeitä käytetään väärin.
On tämä kumma kansa. Jos ei saa palvelua, valitetaan ja jos saa palvelua, valitetaan. Ihme, että kukaan jaksaa tuollaisille hymyillä päivästä toiseen.
Vierailija kirjoitti:
Kuinka vaikeaa on sanoa, että en tarvitse apua kiitos vaan?
Jos pitää kuusi kertaa yhdellä reissulla sanoa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Te ette usko millaisia mulkvisteja iso osa apteekkareista on työnantajina. Farmaseutteja todellakin painostetaan siihen, että palvelua on tyrkytettävä, vaikka asiakkaasta näkee kilometrin päähän, että tämä haluaisi katsoa rauhassa.
Tähän on mielestäni kaksi syytä. Toinen on se, että apteekkari haluaa lisätuloja siitä lisämyynnistä, jota farmaseutti onnistuu tekemään palvellessaan asiakasta.
Toinen syy on monimutkaisempi. Sitä, ettei käsikauppalääkkeitä voida siirtää tavallisiin kauppoihin perustellaan sillä, että ihmiset tarvitsevat lääkeneuvontaa, jotta osaavat käyttää lääkkeitä oikein ja oikeilla annoksilla. Ja tätä lääkeneuvontaa voidaan antaa vain apteekissa farmaseuttisen henkilökunnan toimesta. Tämähän on osittain tottakin. Mutta suurin vaikutin tähän on kuitenkin, että apteekkarit haluavat säilyttää monopoliasemansa lääkkeiden myynnissä. Apteekille on tärkeää pyrkiä osoittamaan palvelua tyrkyttämällä, että heidän antamaansa neuvontaa tarvitaan, eikä edes tavallisimpia käsikauppalääkkeitä voi siksi siirtää muualle myyntiin. Tästähän väännetään aina vaalien alla, mutta apteekkariliitto on vahva ja he, jos ketkä hallitsevat lobbaamisen.
Jos kerran olet alalla niin tiedät, että apteekki on yksi lenkki turvallisen lääkehoidon toteuttamisessa. Suomessa lääkkeet ovat turvallisia ja niiden käyttöä valvotaan ja väärinkäytöksiin puututaan. Jokainen apteekissa työskennellyt tietää, että joka päivä sisään tulee joku, joka käyttää lääkkeitään väärin. Myös käsikauppalääkkeitä käytetään väärin.
On tämä kumma kansa. Jos ei saa palvelua, valitetaan ja jos saa palvelua, valitetaan. Ihme, että kukaan jaksaa tuollaisille hymyillä päivästä toiseen.
Aiempi on oikeassa. Kyse on ainoastaan siitä ettei haluta että ihmiset ostavat lääkkeet edullisemmin jostain muualta.
On se hyvä farmaseutin vähän valvoa, millaisilla lääkeostoksilla asiakas onkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Harvoin onneksi lääkkeitä tarvin. Mutta ihan kätevänä muistinvirkistyksenä silloin otan esim.burana/panadol-opastuksen. Kipeänä ollessa ei jaksa eikä pysty alkaan itse opiskella minikokoista tekstiä lipareesta, kuuntelen ohjeet mieluusti apteekissa. Mikä hiton riiviö teitä palvelusta valittavia vaivaa? Sano kohteliaasti vain, et kiitos, mutta kysyt jos tarve tulee.
No et kai sä herranjumala kipeänä sinne apteekkiin mene?!? Etkö ole pandemiasta oppinut mitään?
Ihmiset tulevat erittäin usein apteekkiin sairaina, kaikki sairaudet kun eivät ole tartuntatauteja. Jos esim. paniikkihäiriöstä kärsivä tulee apteekkiin, hänelle tilanne voi olla ahdistava ja hänen keskittymiskykynsä voi olla huono. On hyvä, että neuvoja annetaan ja pyritään kaikin keinoin varmistamaan, että asiakas on kykenevä vastaanottamaan informaation.
Joo ei ole kiva täydessä apteekissa sanoa, että peräpukamavoidetta etsin ja Vagisania emättimen kuivuuteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aiempi on oikeassa. Kyse on ainoastaan siitä ettei haluta että ihmiset ostavat lääkkeet edullisemmin jostain muualta.
Ihmiset valittavat vaan siksi, kun eivät kehtaa niitä peräpukamalääkkeitään nolostumatta ostaa ja sitten syyttävät apteekkia kaikesta, kun itseä hävettää käydä ostoksilla. Aikuiset ihmiset ja niin lapsellisia.
Vierailija kirjoitti:
Joo ei ole kiva täydessä apteekissa sanoa, että peräpukamavoidetta etsin ja Vagisania emättimen kuivuuteen.
Kivaa tai ei, mutta nämä keskustelut on vaan pakko käydä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin mä sanon aina, vaikka ihan buranaa olen ollut ostamassa lapsille. Sitten sellainen hölmistynyt ilme, vaikka kohteliaana sanoo et en tarvitse apua tai korkeintaan voi näyttää missä jokin on. Sitten jäädään siihen kuikuilemaan ja yritetään selittää jpistain tuotteista, johon mä vaan et mä tässä kattelen kiitos. Ei ne ehdi mitään sanoa onneks mut vähän pettyneitä kun en kysele. Voi, meni koulutus hukkaan vähän.
Asiakkaat ovat niin tietämättömiä, etteivät osaa käyttää oikein edes tavallisimpia kipulääkkeitä, joten ei ihme, että siellä halutaan estää virheet, joita lähes kaikki tekevät, kun kuvittelevat itse osaavansa.
Tässä on pointti. Mut mun ongelma on, että tarvitsen keskittymistä. Niin ystävällistä kuin on palata yhä uudelleen siitä jonkun matkan päästä palvelemaan/tarjoamaan tietoa, en mä silloin kuule omia ajatuksianikaan.
Tiedän, miten heikko tietous asiakkailla yleisesti on. Ihan reippaita virheitä monet tekevät.
Mulla nyt vaan on tämä händikäppini, ja siksi sitten joudun joskus luopumaan ostosten teosta. Ainoa aika kun luontevasti apteekkiin pääsen, on väsyneenä töiden jälkeen.
t ei sama, jolle vastasit
Tuntuu jotenkin hölmöltä sanoa ”ei kiitos, katselen vain”, kun apteekkia ei miellä paikaksi minne mennään vaeltelemaan ja tekemään heräteostoksia.
Ovat tottuneet palvelemaan vanhuksia, ja ne puhuvat ihan avoimesti vaivoistaan.
Muistan, kun kerran vanha nainen kailotti kovalla äänellä, että hänellä on niin kova vatsa, että eilen kakka ei mennyt edes alas vessasta, kun oli niin kova. Eikä vaikuttanut yhtään nololta, vaikka paikalla oli paljon ihmisiä.