Miksi oi miksi apteekissa EI KOSKAAN saa asioida rauhassa?
Olisin halunnut ihan rauhassa valita hiivalääkkeeni ja rasvat peppureiän kutinaan.
Kommentit (114)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmettelen mikseivät voi häiriköidä jotain puolisokeita mummeleita, jotka eivät ole syntyneet internetin aikakaudella eli eivät tiedä asioista niin paljon ja muutenkin tarvitsevat apua. Minä kolmekymppinen osaan kyllä lukea etikettejä ja vertailla tuotteita ihan itsekseni. Ja osaan avata suuni ja kysyä apua tarvittaessa.
Taas yksi google-lääkiksestä valmistunut. Lääkkeissä on paljon sellaisia puolia, joita ei etiketeistä lukemalla tajua edes kysyä.
Osaan myös lukea paketin mukana tulevan pakkausselosteen. Ei ole niin vaikeaa. Mitä siellä käsikauppalääkkeissä on muutenkaan niin hengenvaarallista, että sitä ei voi käyttää ohjeiden mukaan turvallisesti?
Vierailija kirjoitti:
Todella rasittavaa tyrkytystä ja kyyläystä. Sitten, jos niiltä "farmaseuteilta" jotain kysyy, ryntäävät heti katsomaan tietokoneelta - eivät tiedä juuri mistään mitään.
Jep. Samalla tapaa "googlettavat" kuin me tavan tallaajat. Tuota tekevät myös lääkärit by the way. Kun jotkut vielä luulevat lääkärien olevan jotain jumalia tai lääkkeen tekevän ihmisestä autuaan maailmankaikkeuden ylitietäjän.
Ihan rauhassa mä oon yleensä aina saanut apteekissa olla. Sanon vaan ystävällisesti etten tarvitse apua, kun sitä joku tulee tarjoamaan ja sen jälkeen minua ei enää häiritä. Ehkä pienemmillä paikkakunnilla asiakkaita on sitten niin vähän, että farmaseutit ehtivät asiakkaiden niskaan hönkimään ja perässä kyttäämään, vaikka nämä olisivat jo avusta kieltäytyneet. Täällä pk-seudulla farmaseutit siirtyvät kyllä ihan mielellään muita asiakkaita palvelemaan, jos minä en apua tarvitse.
Se on jännä paikka kyllä, hyllyjen välissä riittää noita kyselijöitä, mutta reseptilääkkeitä saa jonottaa kymmeniä minuutteja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin mä sanon aina, vaikka ihan buranaa olen ollut ostamassa lapsille. Sitten sellainen hölmistynyt ilme, vaikka kohteliaana sanoo et en tarvitse apua tai korkeintaan voi näyttää missä jokin on. Sitten jäädään siihen kuikuilemaan ja yritetään selittää jpistain tuotteista, johon mä vaan et mä tässä kattelen kiitos. Ei ne ehdi mitään sanoa onneks mut vähän pettyneitä kun en kysele. Voi, meni koulutus hukkaan vähän.
Asiakkaat ovat niin tietämättömiä, etteivät osaa käyttää oikein edes tavallisimpia kipulääkkeitä, joten ei ihme, että siellä halutaan estää virheet, joita lähes kaikki tekevät, kun kuvittelevat itse osaavansa.
Valitettavasti sieltä apteekista ei saa ilman reseptiä muuta kun buranaa ja panadolia ja ketorinia joista ei nyt pahoja virheitä voi tulla. Buranaa ja panadolia vapaasti sekaisin voi vetääkin.
Panadolilla saa helposti itseltään maksan pilalle.
Vierailija kirjoitti:
Niin mä sanon aina, vaikka ihan buranaa olen ollut ostamassa lapsille. Sitten sellainen hölmistynyt ilme, vaikka kohteliaana sanoo et en tarvitse apua tai korkeintaan voi näyttää missä jokin on. Sitten jäädään siihen kuikuilemaan ja yritetään selittää jpistain tuotteista, johon mä vaan et mä tässä kattelen kiitos. Ei ne ehdi mitään sanoa onneks mut vähän pettyneitä kun en kysele. Voi, meni koulutus hukkaan vähän.
Joo sama täällä. Jos vieras apteekki kysyn missä jokin tuote on, kun tulevat kyselemään. Jos siinä alkavat selittää lisää "katkaisen" kohteliaasti tyyliin joo mä kattelen. Jotkut ei kyllä tykkää kun kovasti haluaisivat jotain kai selittää mut selittäköön niille jotka tarvitsevat sitä selitystä. Jotkuthan tarvii neuvoja ja kyllä mä ainakin katkaisen sitten selitystulvan ennen kun ehtii alkaakaan, sillei ihan kohteliaasti tai oikeastaan jos jäävöt paikalle lähetän pois jollain fraasilla ja ymmärtävät astua takavasemmalle.
Tutussa apteekissa sitten kun tiedän missä tuotteet on vastaan vaan juu ei kiitos, kun kysellään voinko auttaa.
Nykyään apteekkarit korostavat paljon tarvekartoitusta ja lisämyyntiä. Sen vuoksi yritetään päästä asiakkaiden juttusille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Todella rasittavaa tyrkytystä ja kyyläystä. Sitten, jos niiltä "farmaseuteilta" jotain kysyy, ryntäävät heti katsomaan tietokoneelta - eivät tiedä juuri mistään mitään.
Jep. Samalla tapaa "googlettavat" kuin me tavan tallaajat. Tuota tekevät myös lääkärit by the way. Kun jotkut vielä luulevat lääkärien olevan jotain jumalia tai lääkkeen tekevän ihmisestä autuaan maailmankaikkeuden ylitietäjän.
He sentään tietävät, mitä etsivät ja mistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ainakaan mä. Sen verran tehotonta et käytän vähän (ei yliannostuksen vaaraa) ja muutenkin sekaisin buranaa ja ketorinia. (Siis ei samaan aikaan noita kahta tietenkään)
Asiakkaat ovat niin tietämättömiä, etteivät osaa käyttää oikein edes tavallisimpia kipulääkkeitä, joten ei ihme, että siellä halutaan estää virheet, joita lähes kaikki tekevät, kun kuvittelevat itse osaavansa.
Valitettavasti sieltä apteekista ei saa ilman reseptiä muuta kun buranaa ja panadolia ja ketorinia joista ei nyt pahoja virheitä voi tulla. Buranaa ja panadolia vapaasti sekaisin voi vetääkin.
Panadolilla saa helposti itseltään maksan pilalle.
Ainoa mihin ei farmaseutilta meinaa saada vastausta on että missä näistä paketeista on tehoaineella halvin kilohinta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmettelen mikseivät voi häiriköidä jotain puolisokeita mummeleita, jotka eivät ole syntyneet internetin aikakaudella eli eivät tiedä asioista niin paljon ja muutenkin tarvitsevat apua. Minä kolmekymppinen osaan kyllä lukea etikettejä ja vertailla tuotteita ihan itsekseni. Ja osaan avata suuni ja kysyä apua tarvittaessa.
Taas yksi google-lääkiksestä valmistunut. Lääkkeissä on paljon sellaisia puolia, joita ei etiketeistä lukemalla tajua edes kysyä.
Osaan myös lukea paketin mukana tulevan pakkausselosteen. Ei ole niin vaikeaa. Mitä siellä käsikauppalääkkeissä on muutenkaan niin hengenvaarallista, että sitä ei voi käyttää ohjeiden mukaan turvallisesti?
Siinä yksi asia, mitä tavikset eivät juuri tiedä ja sitä varten siellä yliopistossa istutaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin tiedän minäkin. Google scholariin tai pubmediin vaan jos haluaa lukea tieteellisiä julkaisuja. Biotieteilijänä se minulta myös onnistuu. Oma lääkärini etsii tietoa Terveyskirjastosta. 🤦♀️ Toki ymmärrän, että luultavasti vaan tarkistaa hoitosuositukset. Se on muuten avoinna ihan kaikille.
Vierailija kirjoitti:
Niin osaan minäkin.
- n65v -
Vierailija kirjoitti:
Se on meille apteekin työntekijöillekin epämiellyttävää, mutta apteekkari pakottaa, joten siksi tiedustellaan kaikilta avun tarvetta.
Tämäpä. Onko nuo apteekkarit käyneet nykyään kaikki jonkin typerän markkinamaken jenkkityylisen aivopesukurssin siitä miten asioita myydään vai mitä ihmettä? Jengi nyt yleensä haluaa vaan äkkiä napata sen laxoberoninsa ja kiitos hei.
Tämän takia olen siirtynyt asioimaan nettiapteekkiin koska läheisessä apteekissa ei ymmärretä suomalaista luonnetta vaan tungetaan heti iholle kyselemään. Painukaa helvettiin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siinä yksi asia, mitä tavikset eivät juuri tiedä ja sitä varten siellä yliopistossa istutaan.
No vastaa kysymykseeni. Mitä siellä on niin vaarallista? Niin, ei mitään. Ei ne muuten olisi hyllyssä myynnissä jos ei ne olisi ohjeita noudattaen turvallisia käyttää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin osaan minäkin.
- n65v -
Hyvä! Et ole puolisokea mummeli siis 😄
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin tiedän minäkin. Google scholariin tai pubmediin vaan jos haluaa lukea tieteellisiä julkaisuja. Biotieteilijänä se minulta myös onnistuu. Oma lääkärini etsii tietoa Terveyskirjastosta. 🤦♀️ Toki ymmärrän, että luultavasti vaan tarkistaa hoitosuositukset. Se on muuten avoinna ihan kaikille.
Tämä myös on tyypillistä asiakkaille, etenkin koulutetuille asiakkaille. Koulutetut luulevat olevansa kaikkien alojen asiantuntijoita siksi, että ovat kuulleet google scholarista. Jospa kuuntelisit heitä, jotka niitä lääkkeitä käsittelevät joka päivä.
Harvoin onneksi lääkkeitä tarvin. Mutta ihan kätevänä muistinvirkistyksenä silloin otan esim.burana/panadol-opastuksen. Kipeänä ollessa ei jaksa eikä pysty alkaan itse opiskella minikokoista tekstiä lipareesta, kuuntelen ohjeet mieluusti apteekissa. Mikä hiton riiviö teitä palvelusta valittavia vaivaa? Sano kohteliaasti vain, et kiitos, mutta kysyt jos tarve tulee.
No lähes 50 ja ei kertaakaan ollut hiivatulehdusta. Siis kuinka yleistä se on kun noita mainoksia on aika tiheään tuolla tv:ssä?