Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pidättekö siitä, että myyjä tulee kaupassa kyselemään miten voi auttaa?

joululahjaostoksilla.
15.12.2020 |

Luuleeko osa myyjistä, etteivät asiakkaat osaa pyytää apua tarvittaessa? Ärsyttävimmissä tapauksissa samalla kauppareissulla saattaa tulla jopa kolmekin myyjää kyselemään. Välttelen näissä liikkeissä käymistä, koska niihin et vain voi mennä rennosti katselemaan.

Eilen päätin käydä pitkästä aikaa paikallisessa liikkeessä katselemassa joululahjaideoita. Hyvä että sisään ehdin, kun jo sain jonkun pojankloppimyyjän perääni haahuilemaan ja esittelemään tuotteita. Hän ilmeisesti kuvitteli, että tietää paremmin, mitä voisin isälleni hankkia lahjaksi. Minulle tuli vaivautunut olo ja lähdin pois. Naapuriliike on kiva, siellä myyjät puuhastelevat, järjestevät hyllyjä ym eivätkä tule iholle kiinni. Apua kyllä saa heti kun pyytää.

Kommentit (131)

Vierailija
1/131 |
15.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun olin itse myyjänä, kysyin aina asiakkaalta voinko auttaa. Jos asiakas ei halunnut apua, jätin hänet rauhassa katselemaan mutta järjestelin paikkoja jossain kuuloetäisyydellä jos tuleekin kysyttävää. Tämä on mielestäni oikea tapa toimia. On kivaa että kerran kysytään tarvitseeko apua.

Vierailija
2/131 |
15.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus joo ja joskus en.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/131 |
15.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pidä yhtään. Siksi monesti kurkin vain pikkukaupan ovelta valikoimaa enkä mene edes sisälle... Minua ahdistaa se, etten saa rauhassa kierrellä ja vaikka poistua ostamatta ja selittelemättä, jos ei mitään löydy. Jos oikeasti etsin jotain, osaan kyllä kysyä.

Eli vinkiksi: tervehtiä voi sisääntullessa ja vaikka sanoa, että autan tarvittaessa, kysy vaan. Perässä hiihtely ja kysely ärsyttää suunnattomasti. Ärsyttää etenkin apteekissa!! Mutta myös muissa liikkeissä. Ihmiset suosii marketteja juuri siksi, kun suomalainen haluaa valita ja sovittaa rauhassa.

Vierailija
4/131 |
15.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tykkää enkä tykännyt edes ennen koronaa. Se riittää että myyjä tervehtii ja jos alkaa enempi olemaan siinä tyrkyllä kysymyksineen niin silloin vaihdan kauppaa tai etsin tarvitsemani netistä.

Vierailija
5/131 |
15.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pidä, osaan kyllä kysyä jos apua tarvitsen, mutta ymmärrän kyllä että se kuuluu hyvää asiakaspalveluun tulla tarjoamaan apua, joten sanon aina vaan että "en tarvitse, kiitos."

Vierailija
6/131 |
15.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myyjät ovat näköjään unohtaneet turvavälit. Asiakkaiden pitäsi väliä pitää, mutta myyjät eivät turvaväleistä piittaa.

Lähikaupassa jouduin pyytämään myyjää siirtymään kauemmas. Anteeksi pyydellen menikin.

Yleensä käyn Prismassa heti aamulla, mutta aina ei sinne ennätä..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/131 |
15.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidän, mutta en siitä, että viiden minuutin aikana kolme eri myyjää tulee kysymään samaa asiaa. 

Elektroniikkaostoksilla sen sijaan odotan, että myyjä tulee auttamaan, sillä usein arvon kahden tai kolmen vaihtoehdon välillä ja tarvitsen siihen apua. Jos myyjiä on paikalla mutta en saa heiltä apua, siirryn toiseen liikkeeseen. 

Vierailija
8/131 |
15.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu ihan siitä tunnenko tarvitsevani apua vai en. Ihan hyvä on että tulee kysymään kerran mutta jättää rauhaan jos sanoo että tulen kysymään jos tarvitsen jotain.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/131 |
15.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua suorastaan vtuttaa mennä nykyisin apteekkiin. Valkotakkilegioona hyökkää jo kynnyksellä kimppuun kysymyksineen.

Mnä ja varmasti kaikki muutkin asiakkaat taatusti osaavat pyytää apua tarvittaessa.

Vierailija
10/131 |
15.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidän. Monesti heistä onkin ollut paljon apua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/131 |
15.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rautakaupoissa homma on hallussa ja asiointi niissä on huomattavasti miellyttävämpää kuin vaatekaupoissa ja apteekeissa. Niissä on tiski, josta voi mennä kysymään apua tarvittaessa. Vaatekauppojen ja apteekkien ahdistelevat myyjät ovat todella ahdistavia ja saavat kyllä vaihtamaan kauppaa. Netistä tulee useimmiten vaatteet tilattua ilman ahdistelua, tyrkyttämistä ja häiriköintiä.

Vierailija
12/131 |
15.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on mukavaa, että myyjä tervehtii ja kysyy kerran voinko auttaa. Hän vastaa ok, olen tässä jos tulee kysymyksiä. Sitten hän antaa rauhassa katsella, sovittaa ja on siinä sopivan matkan päässä puuhailemassa omiaan. Tulee tarvittaessa vastailemaan ja auttamaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/131 |
15.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarvittaessa vastaan myyjälle vain, että "katselen itse vain näin aluksi", jolloin myyjät ovat jättäneet minut heti rauhaan. Mikä tässä olikaan ongelma???

Vierailija
14/131 |
15.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä siinä on niin vaikeaa sanoa että "en tarvitse apua"?

Eniten ihmetyttää kuinka kauheaa se on suomalaiselle avata suunsa ja kertoa ettei tarvi apua.

Ei minua ainakaan häiritse, pidän sitä vain positiivisena asiana. Jos tarvin apua niin paljon mukavampi että myyjä tulee minun luo kuin että metsästän myyjää ympäri liikettä pitkän ajan. Jos en tarvi apua, avaan suuni ja ssanon sen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/131 |
15.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä myös sanon suoraan etten juuri nyt tarvitse apua ja pyydän kyllä sitten jos tarvitsen. Ei ole kukaan jäänyt perässä hiihtämään.

Vierailija
16/131 |
15.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse vältän näitä pieniä kauppoja joissa heti tullaan kysymään haluanko apua ja kytätään kokoajan mitä teen ja tulee tunne ostamisen pakosta. Olen joutunutkin monesti ostamaan kalliimman tuotteen, kuin olisin halunnut, myyjän kieron esittelyn ja neuvojen takia. .Esim. Dresmann ja monet muut pikkupuljut. Silmälasiliikkeessä aina yrittävät myydä kaikkein kalleimmat lasit.

Isoissa liikkeissä tämä kysymys haluanko apua ei niinkään haittaa, sillä kysyttyään myyjä katoaa kaupan uumeniin häiritsemästä.

Vierailija
17/131 |
15.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo varsinkin apteekissa toi on ärsyttyvää. Välillä siellä on joku viis myyjää parveilemassa ja pari asiakasta. 

Vierailija
18/131 |
15.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua suorastaan vtuttaa mennä nykyisin apteekkiin. Valkotakkilegioona hyökkää jo kynnyksellä kimppuun kysymyksineen.

Mnä ja varmasti kaikki muutkin asiakkaat taatusti osaavat pyytää apua tarvittaessa.

ja nämä vaihtaa järjestystä apteekista usin ettei vaan äkkiä löytäisi sen mitä tuli hakemaan

Vierailija
19/131 |
15.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua suorastaan vtuttaa mennä nykyisin apteekkiin. Valkotakkilegioona hyökkää jo kynnyksellä kimppuun kysymyksineen.

Mnä ja varmasti kaikki muutkin asiakkaat taatusti osaavat pyytää apua tarvittaessa.

Jep, heille pitäis selostaa kaikki sairaudet mitä löytyy.

Vierailija
20/131 |
15.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuohan on hyvää palvelua, jos ei halua apua voi sanoa "kiitos, katselen vain" vaihtoehtoisesti voi jopa kysyä mitä heillä on lahjansaajan kohderyhmään kuuluvalle tarjolla. Jos taas tietää jo mitä etsii niin myyjä osaa ohjata suoraan halutun tavaran luo ja aikaa säästyy. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi viisi