Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pidättekö siitä, että myyjä tulee kaupassa kyselemään miten voi auttaa?

joululahjaostoksilla.
15.12.2020 |

Luuleeko osa myyjistä, etteivät asiakkaat osaa pyytää apua tarvittaessa? Ärsyttävimmissä tapauksissa samalla kauppareissulla saattaa tulla jopa kolmekin myyjää kyselemään. Välttelen näissä liikkeissä käymistä, koska niihin et vain voi mennä rennosti katselemaan.

Eilen päätin käydä pitkästä aikaa paikallisessa liikkeessä katselemassa joululahjaideoita. Hyvä että sisään ehdin, kun jo sain jonkun pojankloppimyyjän perääni haahuilemaan ja esittelemään tuotteita. Hän ilmeisesti kuvitteli, että tietää paremmin, mitä voisin isälleni hankkia lahjaksi. Minulle tuli vaivautunut olo ja lähdin pois. Naapuriliike on kiva, siellä myyjät puuhastelevat, järjestevät hyllyjä ym eivätkä tule iholle kiinni. Apua kyllä saa heti kun pyytää.

Kommentit (131)

Vierailija
81/131 |
15.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monet tuotteet apteekissa on tosi kalliita, esim pikkupullo silmätippoja 15 euroa noin ja ne on pakattu pikkupakkauksiin. Luulen että farmaseutit paitsi esittelevät sopivia tuotteita, myös vahtivat, ettei tuotteet katoa pitkäkyntisten taskuihin.

Pikkupakkaukset on tuotannollisesti kalliimpia oli mikä tahansa tuote kyseessä.

Vierailija
82/131 |
15.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No musta on mukavaa että kun meen vaikka vaatekauppaan, niin myyjä huomioi mut kysymällä että etsitkö jotain erityistä ja voinko auttaa jotenkin. Yleensä vastaan, että ei kiitos, katselen vain ja kysyn sitten jos jotain tulee. Aina ne jättää rauhaan jos ei sitä apua tarvi. Eli mä sanon kyllä että on kiva että kysytään. Joskus olen myös sitä apua tarvinnut, kun olen etsinyt esim. jotain tiettyä puseroa ja olen kiireessä halunnut tietää, että onko sitä vielä jäljellä. Niin ei tarvitse käyttää aikaa siihen, että etsii ja penkoo itse, se myyjä löytää kyseisen tuotteen nopeasti.

Musta se on hyvää palvelua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/131 |
15.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mietin tässä, että jos myyjät ei tulisikaan tarjoamaan apua niin minkälainen haloo siitä syntyisi.

Näyttää siltä, että tehdään ihan miten vain niin se on väärin.

Myyntikoulutuksissa voitaisiin opettaa vähän myös asiakkaan elekielen lukemista jos sitä ei muuten osaa. Juuri tuo apteekkiesimerkki, missä syöksyy ovelta kohti Buranaa ja ennen kuin saa paketin hyllystä siinä jo joku vieressä kyselee.

Mun suosikkikauppa on antikvariaatti, missä tiskin takana istuva samettihousuinen mies nyökkää tervehdykseksi ja jatkaa lukemistaan. Jos kysyn neuvoa, hän vastaa, jos en saan haahuilla rauhassa. Asiantuntemusta ei ole pakko tuputtaa asiakkaalle jos hän ei näytä sitä kaipaavan.

Miksi kaikesta pitää tehdä niin vaikeaa?

Elekielikin voi olla kovin erilaista eri ihmisillä.

Yleensähän myyjä tulee kysymään ja kysymykseen voisi ihan asiallisesti vastata ja myyjä toimii sitten tarpeittesi mukaan.

En ymmärrä yhtään miksi avusta täytyy suuttua.

Voisi sitä itsekin ajatella minkälainen itse on toisille. Ihmisiä ne myyjätkin ovat ja eikä myyjät mitään Oraakkeleita ole.

Vierailija
84/131 |
15.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se ok vaatekaupassa ja esim. kenkäliikkeessä, mutta ei apteekissa. Menin vähän aikaa sitten ostamaan närästyslääkettä ja apteekin myyjä tuli jo siinä ovella kysymään että mitä etsin ja että voiko auttaa. Olin vähän vaikea ja mielessäni iloinen että olin hakemassa vain närästyslääkettä, enkä esim. ripulilääkettä tai jotain muuta noloa. Mutta kyllä senkin ilmoittaminen että nyt närästää on vähän ikävää kun apteekki on täynnä ihmisiä. :D

Sama juttu kun menee apteekista ostamaan kondomeja joita ei kehdannut ostaa ruokakaupan puolelta..."en tarvi apua, tulin vain hakeen kortsuja"

Vierailija
85/131 |
15.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka täällä alapeukuttaa jokaisen kommentin??

Vierailija
86/131 |
15.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka täällä alapeukuttaa jokaisen kommentin??

No varmaan eri ihmiset peukuttavat eri kommentteja eri suuntiin. Haloo.

Vierailija
87/131 |
15.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Milloin liikkkeiden johto (joka käskee myyjiä ahdistelemaan asiakkaita) tajuaa että kaikki heräteostos jäävät tekemättä kun ei saa rauhassa katsella.

Tuote käteen ja äkkiä kassalle - sitä ne siis haluavat?

Joo totta. Kun myyjä on yliavulias, olen aina tosi nopeasti liikkeestä pihalla sen tietyn tuotteen kanssa, jota tulin ostamaan. Ilman apua olisin todennäköisesti pyörinyt liikkeessä ja katsellut koko valikoiman läpi, ja hyvin todennäköisesti mukaan olisi lähtenyt myös heräteostoksia. Tietenkin voisin ensimmäisessäkin tapauksessa jäädä katselemaan, mutta jotenkin siitä on aina hyvin luontevaa mennä suoraan kassalle ja poistua.

Vierailija
88/131 |
15.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myyjän tehtävänä on myydä. Tosin minusta olisi parempaa palvelua, että liike olisi suljettu tila, jossa asiakas saisi haahuilla kameroiden kuvatessa ihan yksinään ja ulos liikkeestä pääsisi vain maksamalla. Kukaan ei puhuisi mitään koko aikana eikä ostamatta pääsisi pois.

Vierailija
89/131 |
15.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peukutuskysely

Toivoisit, että myyjät kysyisivät sinulta tarvitsetko apua...

ylänuoli = nykyistä useammin

alanuoli = nykyistä harvemmin

Vierailija
90/131 |
15.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi en ole myyjä. Paski💥isia kun en haluaisikaan auttaa.

Vierailija
91/131 |
15.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mietin tässä, että jos myyjät ei tulisikaan tarjoamaan apua niin minkälainen haloo siitä syntyisi.

Näyttää siltä, että tehdään ihan miten vain niin se on väärin.

Myyntikoulutuksissa voitaisiin opettaa vähän myös asiakkaan elekielen lukemista jos sitä ei muuten osaa. Juuri tuo apteekkiesimerkki, missä syöksyy ovelta kohti Buranaa ja ennen kuin saa paketin hyllystä siinä jo joku vieressä kyselee.

Mun suosikkikauppa on antikvariaatti, missä tiskin takana istuva samettihousuinen mies nyökkää tervehdykseksi ja jatkaa lukemistaan. Jos kysyn neuvoa, hän vastaa, jos en saan haahuilla rauhassa. Asiantuntemusta ei ole pakko tuputtaa asiakkaalle jos hän ei näytä sitä kaipaavan.

Miksi kaikesta pitää tehdä niin vaikeaa?

Elekielikin voi olla kovin erilaista eri ihmisillä.

Yleensähän myyjä tulee kysymään ja kysymykseen voisi ihan asiallisesti vastata ja myyjä toimii sitten tarpeittesi mukaan.

En ymmärrä yhtään miksi avusta täytyy suuttua.

Voisi sitä itsekin ajatella minkälainen itse on toisille. Ihmisiä ne myyjätkin ovat ja eikä myyjät mitään Oraakkeleita ole.

Jos nyökkään tervehdykseksi ja menen määrätietoisesti kohti jotain hyllyä tai tuotetta ei kyllä käytöksessäni pitäisi olla kauheasti tulkinnanvaraa. Enkä suutu jos kysytään, en vain pidä monen myyjän peräkkäisiä kyselyjä miellyttävinä. Ne vain haittaavat ostoksiini keskittymistä. Miettikää jos ruokakaupassa ensin alkaisi ehdottelu Ottaisitko tästä vähän klementiinejä ja punajuuret on nyt tarjouksessa, tekisitkö vaikka borssia? Tästä sitten leivät, kalat, lihat ja maitotuotteet samalla lailla ystävällisesti apua tarjoten ja ehdotellen. Lopuksi vielä ässäarvoista ja postimerkeistä muistuttelu kassalla. Kyllä kuolisi kivijalkakauppa tähän palveluyliannostukseen, mutta kaikissa ”erikoisliikkeissä” pitää tätä näytelmää näytellä.

Vierailija
92/131 |
15.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, jos oikeasti etsin jotain tiettyä enkä meinaa löytää sitä. Valitettavasti usein menee vain niin, että kun en tarvitse apua, tulee myyjä sitä kysymään. Jos taas tarvitsisin apua, ei myyjää yleensä näy mailla halmeilla.

Vierailija
93/131 |
15.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaiset on metsäläisiä ja kaikki hyvät käytöstavat on niiden mielestä kauheita. Muuttakaa metsään, jos ette voi muutamaa sanaa vaihtaa kaupassa. Uskomatonta! Sama juttu oli tässä yhtenä päivänä kun varoitin vanhoja ihmisiä liukkaasta kävelytiestä, jolle olivat juuri kääntymässä. Katsoivat kuin hullua ja sanoivat erittäin epäkohteliaasti, että "kyllä me osataan". Meinasin huutaa perään, että olin vain kohtelias. Se on Suomessa kiellettyä. Paras olisi olla moukka.

Vierailija
94/131 |
15.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomalaiset on metsäläisiä ja kaikki hyvät käytöstavat on niiden mielestä kauheita. Muuttakaa metsään, jos ette voi muutamaa sanaa vaihtaa kaupassa. Uskomatonta! Sama juttu oli tässä yhtenä päivänä kun varoitin vanhoja ihmisiä liukkaasta kävelytiestä, jolle olivat juuri kääntymässä. Katsoivat kuin hullua ja sanoivat erittäin epäkohteliaasti, että "kyllä me osataan". Meinasin huutaa perään, että olin vain kohtelias. Se on Suomessa kiellettyä. Paras olisi olla moukka.

Mutta kun tunkeileva käytös - joita jotkut myyjät harrastavat - nimenomaan ei ole kohteliasta.

Vierailija
95/131 |
15.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen heräteostelija eli jos meen vaikka apteekkiin ja saisin rauhassa koluta hyllyjä, varmasti jäisi mukaan esim kosmetiikkaa, sen normaalisti juoksujalkaa haetun buranapaketin lisäksi. Apteekissa on kuitenkin erilaisia kosmetiikkatuotteita kun ruokakaupoissa, olisi ihana tutkia rauhassa. Mulla on usein vaan käynyt niin, että vaikka sanon kiitos en tarvitse apua, apteekin täti tai setä jää tappituntumalle. Oon sellainen henkilö, etten pysty keskittymään, jos joku napittaa metrin päässä ja liikahtaa kun mä liikun.

Vierailija
96/131 |
15.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä oli mukava ketju :)

Niin suvaitsevaista ja ajattelevaista toisia kohtaan.

Vierailija
97/131 |
15.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on ihan sama tuleeko myyjä kyselemään vai ei, koska osaan sanoa:

- Ei kiitos, en tarvitse nyt apua

- Hei, voisitteko auttaa

Mikä tässäkin asiassa nyt on niin vaikeaa? Näin pandemian aikana toki olisi järkevää, ettei turhaan tulla juttelemaan.

Vierailija
98/131 |
15.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo varsinkin apteekissa toi on ärsyttyvää. Välillä siellä on joku viis myyjää parveilemassa ja pari asiakasta. 

Apteekeista varastetaan todella paljon. Ei ne turhaan siellä seisoo hyllyjen väleissä.

Vierailija
99/131 |
15.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvitse tulla kysymään, mutta pitäisi olla saatavilla silloin kuin tarvitsee. Ja tehdä muutakin kuin viittoa epämääräisesti jonnekin ja todeta, että tuolta löytyy.

Vierailija
100/131 |
15.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ättät tättät 👶 kyllä minä osaan...

Pylly pyyhkimään!

Aikuiset ihmiset lasten tasolla 😑

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi seitsemän