Puhelinmyyjillä alkanut olla tällainen strategia, ootteko huomanneet
Asiakkaalle ei anneta suunvuoroa eikä mahdollisuutta kieltäytyä, ja ensimmäinen kysymys (ja ensimmäinen suunvuoro, jos et puhu päälle etkä katkaise puhelua) asiakkaalle on vasta "eli pistetään lehti tulemaan, onhan osoitteenne se ja se?" TAI esim. vakuutusmyyjien kysymys "onko tämä konttorimme sijainti teille tuttu?"
Olen satavarma että tämä on tietenkin ihan hiottu ja opetettu taktiikka.
Voin kuitenkin kertoa, että tämä olettava suunvuoroton myyntipuhe ärsyttää niin paljon, etten ärsytyksenkään vuoksi tilaa enkä osta, jos minulta ei vaivauduta edes kysymään kiinnostaako tuote tai onko sille tarvetta, ja vain suoraan oletetaan että totta kai tilaan.
Paljon paremman vaikutuksen tekee, jos myyjä malttaisi kysyä, kiinnostaako asiakasta kyseinen lehti/palvelu, eikä vaan mitään kyselemättä aleta tivaamaan osoitetta tai konttorilla käyntejä.
Kuka nämä myyntipuheet ja -tyylit oikein keksii, ja oikeastiko ne toimii joihinkin...?
Kommentit (112)
Joskus reilu 15 vuotta sitten oli taktiikkana kysyä maksatteko yhdessä vai kahdessa erässä.
Nyt ainakin joissain on taktiikkana tyrkyttää jotain ihme juttua ja kun kysyt kustannuksista linja on äkkiä huono.
Vierailija kirjoitti:
Joskus reilu 15 vuotta sitten oli taktiikkana kysyä maksatteko yhdessä vai kahdessa erässä.
Nyt ainakin joissain on taktiikkana tyrkyttää jotain ihme juttua ja kun kysyt kustannuksista linja on äkkiä huono.
Tarkoitin siis, että hirveän paasauksen perään kysyttiin tuo, eikä että tilaatteko. En yleensä paiskaa luuria korvaan, näille kyllä paiskasin.
Minulle ei soita yksikään myyjä. Markkinointikielto ja tuntemattomiin numeroihin vastaamattomuus takaa sen.
Puhelinmyymtiä on ollut "aina" ja homma jatkuu edelleen, +nykyään lehtien rinnalle on tullut ties mitä sukkaa, vitamiinia, sähköä jne.
--> Ei puhelinmyyyntiä olisi, jos sillä ei rahaa tehtäisi --> Varmasti kauppa käy --> Joku niitä juttuja puhelinmyynnistä ostaa.
Itsekkin tunnen yhden(!) ihmisen joka pitää lehtimyyjistä, tai tarkemmin yhdestä ja samasta, joka soittanut jo vuosien ajan hänelle kun muutaman lehden tilaukset loppumassa, saa aina jonkun jatkotarjouksen ja yleensä vielä kaupan päällisen.
Uusin taktiikka, minkä olen huomannut, on se, että ollaan tekevinään jotain tutkimusta ja kysellään mitä tuotteita on nyt käytössä ym. Ja yhtäkkiä sitten ollaan väkisin myymässä jotain. Joo, ei mene läpi.
Huutelette vaan luuriin että halloo, onko siellä joku?
Vierailija kirjoitti:
Miksi sinulla ei ole puhelinmarkkinointikieltoa?
En ole liittymäni omistaja, vain haltija, ja minulla ei täten ole oikeutta tehdä sellaista. Valitettavasti.
Ap
Ei ole strategia eikä taktiikka, vaan tyrkytysyritys.
Tuo mikään uusi strategia ole.
Joku tekee nyt jatkuvasti tänne jotain puhelinmyynti-ketjuja. Hanki robinson.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole strategia eikä taktiikka, vaan tyrkytysyritys.
Varmasti on opetettu strategia ja taktiikka. Tätä käyttävät niin epäluontevasti kaikki vasta aloittaneet nuoret epävarmatkin puhelinmyyjät, että kuulee äänestä ettei moinen röyhkeys tule luonnostaan vaan pakotettuna/opetettuna.
Ap
Mun puhelimessa on sellainen nappi, jotta se puhelu menee poikki😇, eiks teil oo.
Vierailija kirjoitti:
Tuo mikään uusi strategia ole.
Joku tekee nyt jatkuvasti tänne jotain puhelinmyynti-ketjuja. Hanki robinson.
En pysty hankkimaan, syyn jo tuossa kerroinkin.
Ap
No sanokaan heti eka lauseen jälkeen, kun selviää mistä on kysymys, että ette tilaa mitään ja lyökää luuri kiinni. Turha sitä aikaa niiden jorinoiden kuunteluun käyttää. Sitä paitsi harvemmin soittavat, kun suoraan lyö luurin kiinni.
Tuollainen aggressiivisuus kertonee vain siitä, että 99% ihmisistä ei tilaa puhelimen kautta mitään, joten pitää alkaa väkisin työntämään. Ihme, että tuota bisnestä viitsitään edes harrastaa.
No kuule, kyllä se puhelinmyynti toimii. On kulurakenteeltaan sen verran raskasta, että eihän sitä muuten tehtäisi.
Yksi ihan keskeinen seikka on kunnollinen asiakasrekisteri. Sellainen, että soitetaan randomisti puhelinluettelosta, ei ole koskaan ollut erityisen kannattavaa.
Joskus oli taktiikka teeskennellä, että ollaan siitä omasta sähköyhtiöstä tai operaattorilta.
Telemarkkinointi pitää saada luvanvaraiseksi. Vain sellaisiin talouksiin saa markkinoida, jotka ovat erikseen antaneet siihen luvan.
Olen laittanut osoitteenluovutustiedon väestörekisteriin ja autorekisterikeskukseen. Jokaiselta soittajalta kysynyt, mistä puhelinnumero tulee teille ja laittanut sitten osoitteenluovuttajalle sähköpostitse kiellon.
Jos puhelinmyyjä sanoo, että osoite tulee "koneelta" vaadin häntä pyytämään esimiestään poistamaan sen ja uhkaillut jatkotoimilla, jos vielä samasta yrityksestä soitetaan. Tämä on alkanut tuottaa tulosta, mutta edelleen tulee muutama häirintäsoitto kuukaudessa. Viheliäistä.
Antaa soittaa vaan ja tyrkyttää tuotteita otan kaikki mutta ikinä en maksa mitään. Ulosotossa varattomana ollut jo vuosia, antaa mennä vaan laskujen sinne muitten joukkoon. Kyllä ne itte aika pian lopettavat lehtien lähetyksen tai sulkevat jonkun viihdepaketin kun ei ala maksuja kuulumaan.
Vierailija kirjoitti:
No sanokaan heti eka lauseen jälkeen, kun selviää mistä on kysymys, että ette tilaa mitään ja lyökää luuri kiinni. Turha sitä aikaa niiden jorinoiden kuunteluun käyttää. Sitä paitsi harvemmin soittavat, kun suoraan lyö luurin kiinni.
Ei tehoa mitenkään "luurin" kiinni lyöminen, ei myyntikiellosta kertominen, ei vastaamattomuus. Puheluita vaan tulee 040940--- numeroista. Aina uusi numero, vaikka vanhan estäisi. Joku Hohto-ihonhoitojuttu netin mukaan, enpä ole moisesta ikinä kuullutkaan.
Miksi sinulla ei ole puhelinmarkkinointikieltoa?