Lattianpesu: olenko ainoa poikkeava joka ei pese
lattioita 1-4 krt kuukaudessa? Tutkimuksen mukaan suurin osa pesee näin usein, meillä pestään muutama kerta vuodessa. Lapsia ja eläimiä löytyy talosta, mutta en koe että meillä olisi likaista. :-o Viikoittain siivotaan muuten, ja kura-aikana lattiatkin saavat enemmän kyytiä.
Kommentit (15)
Ehkä ollaan sotkuista väkeä, mutta keittiön lattia on kyllä ihan pakko pestä joka toinen päivä ja eteinen menee siinä samalla...
nihkeällä liinalla saa pyyhkiä pari kertaa vuodessa!
Meillä ainakin muovimatto on pestävä joka vko...
Oletko ihan tyhmä? Luuletko, että peseminen tarkoittaa veden lattialle kaatamista ja harjalla porstaamista?
Vierailija:
nihkeällä liinalla saa pyyhkiä pari kertaa vuodessa!
laminaatilattian hoito-oppaasta. Juu vain nihkeäpyyhintä mutta ei nyt sentään VAIN kaksi kertaa vuodessa. Laminaattilattia on hyvä pestä hoitavalla aineella pari kertaa vuodessa, yleispuhdistus tarpeen mukaan.
Mutta en miellä varsinaiseksi lattian pesuksi sitä, että joka ruokailun jälkeen pyyhin parin neliömetrin alan keittiön lattiaa pienten lasten syömisten jäljeltä. En laske kertoja, arvio on, että noin kaksi-neljä kertaa vuoteen korkeintaan tulee pyyhittyä joka kohdasta asuntoa, näkyvät alat kuten eteisen kurat, keittiön lattiat ja sen semmoiset tietysti useammin, nimenomaan ohimennessä tai imuroinnin sijasta mikrokuituliinalla.
Lattiat on kyllä pakko pyyhkiä kerran viikossa tai kahdessa, ainakin keittiöstä ja eteisestä, jos haluaa jonkinlaista yleistä siisteyttä ylläpitää.
Kurkkaappa illalla sukan pohjat....
Imuroin noin 3-4 krt viikko ja tahrat pyyhin lattioista kun ne huomaan. Lattiat pestään tässä talossa jouluks ja sillon ku matot pestään. Eli vois sanoo, että korkeintaan 5 krt vuodessa joka paikasta.
Pesemistä on vedellä kunnolla kastelu! Nihkeällä liinalla pyyhkiminen on ihan vaan pyyhkimistä! Ei pesemistä!
Laminanaattilattiaa ei saa PESTÄ!
Vierailija:
Pesemistä on vedellä kunnolla kastelu! Nihkeällä liinalla pyyhkiminen on ihan vaan pyyhkimistä! Ei pesemistä!Laminanaattilattiaa ei saa PESTÄ!
Imurilla lähtee pölyt, mutta ei tahrat joita pulautteluikäinen vauva ja kuolaava koira jättää joka päivä. Laminaattilattialle on omaa pesuainetta, minä käytän Kiilto-merkkistä. Ei sisällä saippuaa, mutta sitä lisätään veteen niin kuin muutakin pesuainetta ja käytetään samoin.
Mä en saa ikinä pestyä lattioita :(
Imuroin 2-3 kertaa viikossa mutta lattiat saan pestyä 1-2 kertaa vuodessa :(((
mutta en säännöllisesti joka nurkasta. Vaan fiiliksen mukaan ja todellakin sen mukaan mikä on todellinen tarve. Jonkin tahranhan nyt pyyhkäisee ohimennen jo lattiasta. Ja joskus on helpompi nihkeän mikrokuituliinan liinan kanssa vetäistä lattia kun kerätä kaikki lelut ja tavarat ja sitten kaivaa imuri esille... ja toivoa että ei olisi 2-vuotias kerinnyt jo mäjäyttää uusia leikkejä sillä välin imuroitavalle alueelle...