4v tyttöäni kiusataan kerhossa, kerhon vetäjät eivät puutu.
4v tyttöäni haukutaan erilaisilla nimityksillä ja huudellaan että tyttäreni haisee pahalle jne. Ei otetan leikkeihin mukaan.
Kerhossa suurin osa poikia ja kaikki pojat kiusaavat, tytöt ovat välinpitämättömiä.
Olen puhunut asiasta kerhonvetäjien kanssa, he sanovat vain poikien olevan poikia, kaikkea ei kannata ottaa tosissaan.
Mitä minun äitinä pitäisi tehdä? Lopettaa kerho?
Tyttäreni ei halua mennä kerhoon ja itkee joka päivä kuinka ilkeitä pojat ovat.
Kommentit (6)
Mä varmaan jättäisin tytön viemättä sinne, jos lapsi ei kerta sinne halua! Ja työntekijät on noin välinpitämättömiä.
Yrittäisin vielä puhua mutta jos eivät ymmärrä niin lopettaisin ja koittaisin etsiä jokun muun kerhon tms.
ja vielä sanoa, että pojat ovat poikia!
t. kahden pienen pojan äiti
Mutta parasta varmaan etsiä toinen kerho, koska asennevika voi olla aika syvällä tollasilla ohjaajilla :(. Kurjaa, että eivät vaivaudu puuttumaan, jos siis kiusaaminen on ihan selkeää, koska luulisi, että tuon ikäisten kiusaamisasioihin olisi vielä aika helppo puuttua ja parantaa tilannetta!
Vierailija:
Mutta parasta varmaan etsiä toinen kerho, koska asennevika voi olla aika syvällä tollasilla ohjaajilla :(. Kurjaa, että eivät vaivaudu puuttumaan, jos siis kiusaaminen on ihan selkeää, koska luulisi, että tuon ikäisten kiusaamisasioihin olisi vielä aika helppo puuttua ja parantaa tilannetta!
Oma nelivuotiaani on oppinut kerhossa mm. lauseet " Kaikki ovat kavereita" ja " Kaikkien kanssa pitää leikkiä" . Ja tiedän että vetäjille on tärkeää että ketään ei kiusata eikä syrjitä. Sitä ryhmässä toimimistahan kerhossa juuri harjoitellaan, siihen ei kuulu nimittely tai muu kiusaaminen.
Vierailija:
Sano henkilökunnalle asiasta vielä tiukasti, muuten varmaan paras lopettaa kerho. Ikävää, että kiusataan. :((