Maksaako kukaa lastenhoitajalle pimeästi?
Meillä olisi hyvä hoitaja tiedossa mutta haluaisi pimeänä rahat. Uskaltaako noin vielä nykyään tehdä? Mitä jos joku käräyttää tms...? Ja kyseessä siis kokopäivähoito.
Kommentit (4)
Mielestäni lapsenhoitajalle pimeästi maksamisessa on ensinnäkin kyse moraalista eli siis haluatko maksaa jollekin ilman veroseuraamuksia yms. Enemmän on kuitenkin kyse lapsesi turvallisuudessa: kuka on vastuussa, jos lapsellesi tapahtuu jotain? Kyseessähän on siis lapsenhoitaja, jota virallisesti " ei ole olemassakaan" . Kuka korvaa esim. tapaturman seuraamukset. En lähtisi itse kyllä pimeätä työvoimaa käyttämään.
kaveri hoiti 2 lastani 3pv/vko 8h, maksoin tästä suoraan käteen 650e/kk
ja siitä kuka korvaa jos jotain tapahtuu, sitä varten meillä ja ystävälläni on kotivakuutukset.
JEP. Toki vakuutukset korvaavat tarvittaessa jotain. Mutta entäpä, mikäli tapahtuu esim. vakava tapaturma, josta seuraa pysyvää haittaa ja vammautumista? Voi olla aikamoista sumplimista vakuutusyhtiön kanssa korvauksissa... Ja viime kädessä kysymys on tietty vastuusta: kaverisuhde on koetuksella, mikäli jotain todella sattuu...Itse susisin kyllä lapseni hoidossa ammattilaisia...
Eeeii! Eihän niin saa tehdä!!!