Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos kotiäiti joutuu sairaalahoitoon, saako mies sairaslomaa lastenhoidon takia?

Vierailija
26.11.2007 |

Kyseessä alle kouluikäiset lapset.

Kommentit (68)

Vierailija
1/68 |
26.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Loma on otettava joko vuosilomana tai palkattomana vapaana.

Vierailija
2/68 |
26.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli minä kirjoitan kokemuksen rintaäänellä. Meillä oli koti-isä, joka joutui sairaalahoitoon. Neuvottelin lomasta esimieheni kanssa ja nämä olivat vaihtoehdot, mitä minulle annettiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/68 |
26.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin siis avolla ja tuo 3vko riitti.

Sen jälkeen hän otti vuosilomaa, että saatiin asiat kotona hoidettua.



Vierailija
4/68 |
26.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työisällä ei ole mitään mahiksia jäädä kotiin, jos tuo lorvelo äiti vaikkapa pää kainalossa joutuu sairaalaan. Kotiäidin kuuluu olla kotiäitinä hamaan loppuun saakka. Itsepä on osansa valinnut. Ja kun on saanut mukulat kouluikäisiksi, kuolkoon mokomakin hylkiö.



Tältä se ainakin tuntuu tämä kotiäidin " arvostus" . Kiitos vain.

Vierailija
5/68 |
26.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen työnantaja voi tietty antaa lomaa, mutta palkatonta. Ja sitäkään ei ole pakko antaa.

Vierailija
6/68 |
26.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö riitä, että työnantaja joutuu maksamaan lakisääteiset sairas-, lasten hoito-, äitiys- ym. lomat, vaan vielä yritetään petkuttamaan maksumieheksi myös sellaisiin tapauksiin, joita ei ole laissa määritelty. Mieheni on pienyrittäjä ja hänen selkänahastaan menee kaikki tällaiset vemputukset.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/68 |
26.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis lakisääteinen pakko. Jos ei miehen työnantaja myönnä, niin ei myönnä.

Vierailija
8/68 |
26.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja oman miehen yritys missä palvelee niska limassa on niin vakavarainen, että ei ottanut omantunnon päälle.



Jos olisi ollut pieni firma niin sitten olisi asiaa varmasti jouduttu pohtimaan myös eettisesti.



Kyllä se on aika harvinaista, että kotiäiti sairaalaan joutuu, meillä minä jouduin ja syynäe i ollut vähiten miehen ylityöt (työnanatajan toimesta).



Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/68 |
26.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta yleensä tälläisissä tapauksissa miehen työnantaja kyllä joustaa.

Kodinhoitajan mies voi palkata jos työnantaja ei anna lomaa.



t. 12

Vierailija
10/68 |
26.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsikaan ei ole sairas. Ainoat vaihtoehdot ovat vuosiloma tai palkaton vapaa. Eihän olisi edes reilua, että miehen työnantaja joutuisi kustantamaan vaimon sairastelun ?



Näin se vaan on. Päiväkodista kannattaa kysyä, saisiko akuutin väliaikaispaikan, jolloin mies pystyisi hoitamaan sekä työnsä että lapsen. Tai palkata lapselle MLL:n (tai muu) hoitaja kotiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/68 |
26.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:


Lapsikaan ei ole sairas. Ainoat vaihtoehdot ovat vuosiloma tai palkaton vapaa. Eihän olisi edes reilua, että miehen työnantaja joutuisi kustantamaan vaimon sairastelun ?

Näin se vaan on. Päiväkodista kannattaa kysyä, saisiko akuutin väliaikaispaikan, jolloin mies pystyisi hoitamaan sekä työnsä että lapsen. Tai palkata lapselle MLL:n (tai muu) hoitaja kotiin.

Eihän ukko eikä lapsetkaan ole sairaana ? Miksi työnantajan pitäis kustantaan kotona kökkivän äidin sairastelu ?

Mies ottaa palkatonta (jos saa) tai pitää lomia.

Vierailija
12/68 |
26.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

samaan aikaan kun on ikävä ja huoli sairaalassa makaavasta äidistä. Ja kuinka monella tavallisella perheellä on varaa maksaa kodinhoitaja? Itse en olisi hetkeäkään sellaisessa työpaikassa, jossa mulkku työnantaja ei antaisi vähintäänkin palkatonta vapaata tällaisessa tilanteessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/68 |
26.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

lastaan päiväkotiin, kun meni itse kuntoutusjaksolle kuntoutuslaitokseen. Joutui ottamaan lapsensa mukaan. Todella hankalaa. Kahdeksi viikoksi.

Vierailija
14/68 |
26.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät antaneet sellaista apua. Tein valituskierroksen aivan vain kertoakseni, että systeemi ei toimi. Puoli vuotta sen jälkeen, kun olisi ollut tarve, meille kerrottiin, että voisimme saada kodinhoitoapua. Ilmoituksen mukana tuli myös pitkä lista siitä, mitä kodinhoitajat EIVÄT tee.



terv. kolmonen

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/68 |
26.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaupunki voi avustaa antamalla päivähoitopaikat tai tekemällä väliaikaisen huostaanoton, jollei isä saa työstä palkatonta vapaata.

Vierailija
16/68 |
26.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa, en ole vielä tähän päivään mennessä " kökkinyt kotona" vaan hoitanut koko kodin ja lapset ja kaiken tähän liittyvä, että mies " saa" tehdä 50 tuntista viikkoa ja matkustaa millon mihinkin päivän varotusajalla.



Ja jos minä joudun sairaalaan niin tietenkin MINUA se syyttävä sormi osoittaa, että olenpa hemmetti sentään heikkoa laatua!



HAista sinä paska!

Vierailija
17/68 |
26.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:


samaan aikaan kun on ikävä ja huoli sairaalassa makaavasta äidistä. Ja kuinka monella tavallisella perheellä on varaa maksaa kodinhoitaja? Itse en olisi hetkeäkään sellaisessa työpaikassa, jossa mulkku työnantaja ei antaisi vähintäänkin palkatonta vapaata tällaisessa tilanteessa.

olla muiden lasten kanssa päiväkodissa. Vaihtelu virkistää....

Ei se kodinhoitaja nyt maltaita maksa tai toinen vaihtoehtohan oli se miehen kotiin jääminen palkattomalle lomalla (niin sehän on suorastaan halpaa). Kumpi onkaan edullisempaa, palkata kodinhoitaja (lapset kotona äidin ja kodinhoitajan kanssa) tai isä jää kotiin.

Vierailija
18/68 |
26.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

se oli 1970-lukua se.



Äitini oli 70-luvulla suonikohjuleikkauksessa ja meilläkin oli kodinhoitaja viisi viikkoa.



Minä olen ollut kahdessa leikkauksessa kotiäitiaikana ja nauroivat ulos kotipalvelusta, kun kyselin kotiapua.



13

Vierailija
19/68 |
26.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:


Jaa, en ole vielä tähän päivään mennessä " kökkinyt kotona" vaan hoitanut koko kodin ja lapset ja kaiken tähän liittyvä, että mies " saa" tehdä 50 tuntista viikkoa ja matkustaa millon mihinkin päivän varotusajalla.

Ja jos minä joudun sairaalaan niin tietenkin MINUA se syyttävä sormi osoittaa, että olenpa hemmetti sentään heikkoa laatua!

HAista sinä paska!

Vierailija
20/68 |
26.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tässä kovasti miettinyt että miten kaikki järjestyy??? Joudun leikkaukseen kun vauva on syntynyt ja meillä on ennestään yksi lapsi. Olen sairaalassa ehkä pari päivää ja nostelu yms. kieltoja tulee noin kuukauden ajaksi. Miehen työpaikalla lomia pitää anoa tosi aikasin eikä niihin suhtauduta mitenkään positiivisesti :( Vielä ei tiedä leikkauspäivää tai edes kuukautta. Vain sen että vauva on pieni kun tämä tapahtuu. Isyysloman mies kyllä pitää kokonaisuudessaan kun mulle tehdään sektio. Eikö kunnalta saa mitään helpotuksia? Mies on vielä vuorotyössä... Olin kuvitellut että sairaslomaa saisi minun takiani. No, sen pitää vaan sitten hakea saikkua vanhojen vikojen takia jos muu ei auta!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi seitsemän