Postnord-kokemuksia
Onko teillä kokemuksia Postnordista? Miten ihmeessä sinne saa yhteyden ja tilaamansa paketin itselleen? Kuriiri oli käynyt päivää aiemmin, kuin oli ilmoitettu. Sen jälkeen olen yrittänyt soittaa sinne kuusi kertaa, jättänyt soittopyynnön, jättänyt viestin kotisivuilla olevan lomakkeen kautta ja lähettänyt kaksi sähköpostia. Useita päiviä on kulunut - ei vastausta. Mitä enää voin tehdä?
Kommentit (309)
Vierailija kirjoitti:
Onko teillä kokemuksia Postnordista? Miten ihmeessä sinne saa yhteyden ja tilaamansa paketin itselleen? Kuriiri oli käynyt päivää aiemmin, kuin oli ilmoitettu. Sen jälkeen olen yrittänyt soittaa sinne kuusi kertaa, jättänyt soittopyynnön, jättänyt viestin kotisivuilla olevan lomakkeen kautta ja lähettänyt kaksi sähköpostia. Useita päiviä on kulunut - ei vastausta. Mitä enää voin tehdä?
Kyllä mä sain sieltä puhelimitse ihmisen kiinni - piti kyllä odotella mutta sain kuitenkin.
Vinkki: halusin itse välttyä tuolta, että paketti menee sivu suun niin laitoin oveen ilmoituksen, että paketin saa jättää siihen jos en ole paikalla. Ja niin se tuotiinkin sitten silloin kun en ollut paikalla, joten lapulle oli tarvetta. Ekalla kertaa heillä oli niin paljon jaettavaa reitillä, etteivät ehtineet tälle alueelle :( siksi soitin sinne.
Kakkonen jatkaa vielä: tilaus oli zoo plussalta ja lähettivät tilauksen kahdessa paketissa, eka tuli DHL:n ja Postin kautta todella nopeasti ja toisen lähettivät aivan samana päivänä Post Nordin kautta ja se sitten kesti. Eli vaikka sain pakettini niin en suosittele. Useamman päivän hitaampi kuin kilpailija.
Minäkin tilasin juuri ensimmäisen ja viimeisen kerran. Valitsin sen toimitustavaksi, koska toimitusaika oli 2-5 päivää. No, tästä ensimmäiset 5 päivää paketti oli lähtömaassa ja kokonaiskuljetusaika oli lopulta tasan kaksi viikkoa! Kolmesti soitin asiakaspalveluun, hyvin sieltä vastattiin, mutta kyllä v****taa niiden puheluiden hinta. Aivan liikaa säätöä. En tajua miten voi olla muka mahdotonta soittaa alaovelta, joka on lukossa!
Tilasin Vida xl nimisestä putiikista kaksi kahvipöytää. Ensin jumittuivat/hukkuivat heidän varastossaan 2
viikkoa, ja kun vihdoin tulivat uudet lähetetyt Suomeen niin Alko Tämä postnordrumba. Ovella käyty, jätin valtakirjan oveen että saa jättää pihaan, ikinä ei käyty toistakertaa. Soittoyritykset venyi yli 30min maksullisiin jonotuksiin ikinä en jaksanut sen yli jonottaa. Asiakaspalvelu vastasi lukuisiin viesteihin että samasta asiasta ei saa laittaa montaa viestiä, aiheeseen ei vastattu ollenkaan. Lopulta asiakaspalvelu vastasi, että palautettu lähettäjälle kun minuun ei ole saatu yhteyttä. No Tämä Vida xl lähetti kolmannen kerran pöydät ja nyt Olin varautunut tulostetulla postnord valtakirjalla ovessa, niin jopas olikin jätetty pihaan. 1kk ja 9 päivää meni sähköpostipuhelin rumbassa odotellessa pöytiä. Valtakirjoja roikkui ovessani siis rapeet 4viikkoa kolmella eri seurantanumerolla varustettuna. Kuinkakohan päivätyötä tekevälle kerrostaloasujalle käy :-(
Seurannasta voi jonkin verran päätellä missä paketti on milloinkin. Ihmeellistä kyllä, tiedot päivittyvät hyvin heikosti sinne ja statusten informatiivisuus on olematon. Minulle tulee erittäin paljon paketteja ympäri maailmaa (kymmeniä kuukausittain) ja PostNord(DPD) on surkein kaikista, joita olen koskaan tavannut.
PostNordissa vastaavat sähköpostiin viikon viiveellä, johon lienee syynä, että ihmiset soittaisivat heidän maksulliseen numeroon. DPD/PostNord ei ole edes edullinen verrattuna muihin kuriireihin. Jos vain mahdollista, vältän kaikkia verkkokauppoja, jotka käyttävät DPD/PostNord. Olen myös raportoinut tästä verkkokaupoille.
Unohtui mainita vielä sekin, että muilla kuriireilla on arvio toimitusajasta mutta PostNordilla ei. Ei voi käsittää miten heikosti he hoitavat bisneksensä.
Postnordilla on paha tapa jättää käymättä ja samalla väittää muka käyneensä oven takana ja asiakkaan olleen poissa kotoa. Pari kertaa tekivät tuon Dpd:n lähetyksen kanssa niin että olin kotona väitetty ajankohtana. Reklamoin asiasta Dpd:lle sekä lähettäjälle. Lähettäjäfirma lopetti vähän tuon jälkeen Dpd:n käytön suomen lähetyksissä. Taisi muutama muukin valittaa.
Sanomattakin selvää, että vältän kaikkea mikä liittyy Postnord:Iin.
Ulkomailta tilauksissa mm. DHL alihankkijanaan posti on toiminut paljon paremmin.
Omituista. Itselläni aina toiminut erinomaisesti.
Mulla on aina sinänsä toiminut, mutta tosi hidas on toimitus ollut.
Vierailija kirjoitti:
Omituista. Itselläni aina toiminut erinomaisesti.
Noi on noita kilpailijoiden maksettuja reklamaatioita. Iso firma joka rynnii Suomeen aina vaan vankemmin ja vankemmin, niin pitäähän se muiden (mm. mainittu DHL) jotain tehdä asian eteen :D.
On kokemuksia ja ne kaikki ovat huonoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Omituista. Itselläni aina toiminut erinomaisesti.
Noi on noita kilpailijoiden maksettuja reklamaatioita. Iso firma joka rynnii Suomeen aina vaan vankemmin ja vankemmin, niin pitäähän se muiden (mm. mainittu DHL) jotain tehdä asian eteen :D.
Taidat olla postnordilla töissä...
Täällä lisää kokemuksia postnordin ninjakuriireista:
http://www.fillarifoorumi.fi/forum/showthread.php?51260-Ninjakuriirit-(…)
Tilasin Ikeasta tavaraa ja ne toimitetaan tuohon postnordin toimituspisteelle k-markettiin. Niin lähetysseurannassa lukee että arvioitu päivä 17. eli eilen. Saapumisilmoituksen sanotaan tulevan kirjeenä tai tekstiviestinä.
Koska tekstaria ei ole tullut niin ajattelin että se saapumisilmoitus tulee sitten kirjeenä ehkä huomenna.
Onko teille tullut saapumisilmoitus tekstarina vai kirjeenä? Onko kestänyt kauan se saapumisilmoituksen tuleminen arvioidun toimituspäivän jälkeen?
Ilmoitin kyllä Ikealle puhelinnumeroni kun tilasin, että pitäis se tiedossa olla.
Postnord toimii hitaasti mutta huonosti. Niillä pätkii nettisivut ja prosessit on täysin sekaisin - asiakaspalvelu jonne neuvotaan soittamaan ja pakettiosasto, josta kama lähtee eivät seurustele keskenään. Jos haluaa laittaa valtakirjan, että paketin saa jättää sovittuun paikkaan, pitää mennä nettisivuille, täyttää kuponki, tulostaa se, lisätä allekirjoitus, skannata koko roska ja lähettää se sähköpostilla. Laitoin kolmeen kertaan ja ei muka mene perille, vähän kun kaivellaan niin hups eikun löytyihän ne, mutta ei ole muka liitteitä... ja taas kun kaivellaan eteenpäin niin hups löytyi! Valtakirjan jälkeen kuriirininja käy jättämässä postilaatikkoon lapun että on yritetty toimittaa onnistumatta. Taas soittoa Postnordiin. Pitäisi levitoida kotiin täyttämään ninjan jättämän lapun takapuoli ja teippaamaan se oveen. Sitten sovitaan aspan kanssa, että jospa ne kolme valtakirjaa kuitenkin riittäisivät. Hän lupaa sopia ninjan kanssa että uusi toimitus on tiettyyn aikaan. Ja parin tunnin päästä pakettipuolelta soitetaan että moikka, sullolis täällä yks paketti, millon voitais toimittaa?
AAAAARGH!
Postnordin ovelle toimitukset ovat suoraan sanottuna ihan ripulipaskaa. Tilasin brittilöisestä kenkäkaupasta kengät. Asun keskustassa ovikoodittomassa rapussa, johon pääsee sisälle vaan, jos joku asukas avaa oven. Postnordin kuriiri soitti: "sulle on paketti, oon ovella". Totesin, että olen töissä, johon kuriiri vastasi "soita asiakaspalveluun" ja löi luurin korvaan.
Harmi vaan, että koska noi seitsemän sanaa oli kaikki, mitä kuriiri sanoi puhelimeen, numero oli rekisteröity jonkun ihme emo- tai tytäryhtiön nimiin eikä kenkäkaupan sivuilla mainittu, mikä kuljeusfirma on Suomen päässä käytössä, mulla ei ollut mitään havaintoa siitä, mihin asiakaspalveluun pitäisi soittaa.
Soitin kuriirille paluupuhelun seuraavana päivänä.
M: "Moi, mulle soitettiin paketin toimituksesta eilen tästä numerosta. Mun ilmeisesti pitää soittaa asiakaspalveluun, mutta mihin asiakaspalveluun?"
K: "Kato netistä." (Yrittää lyödä luurin korvaan.)
M: "Mikä firma?"
K: "No postnord." (Syvää huokailua ja luuri korvaan.)
Soitin sit sinne asiakaspalveluun. En joutunut jonottamaan ja langan toisessa päässä oleva tyyppi oli asiallinen, mutta firman toiminta ihan saatanallista tunarointia. Kuulemma paketin voi toimittaa vain ovelle eikä sitä voi jättää postiin tai matkahuollon toimipisteeseen ja he voivat arvioida paketin toimitusajan vain 8 tunnin tarkkuudella. Eli käytännössä jos haluaa maksamansa tavarat, niitä pitää kytätä kotona koko halvatun päivä. Ei osannut selittää, miksi samaa palvelua tarjoava DHL pystyy tarjoamaan toimitusajan vartin tarkkuudella. Kuulemma olisin toki voinut noutaa pakettini myös heidän varastoltaan naapurikaupungin jumalanseläntakaiselta teollisuusalueelta.
Ei enää koskaan postnordia.
Vierailija kirjoitti:
Tilasin Ikeasta tavaraa ja ne toimitetaan tuohon postnordin toimituspisteelle k-markettiin. Niin lähetysseurannassa lukee että arvioitu päivä 17. eli eilen. Saapumisilmoituksen sanotaan tulevan kirjeenä tai tekstiviestinä.
Koska tekstaria ei ole tullut niin ajattelin että se saapumisilmoitus tulee sitten kirjeenä ehkä huomenna.
Onko teille tullut saapumisilmoitus tekstarina vai kirjeenä? Onko kestänyt kauan se saapumisilmoituksen tuleminen arvioidun toimituspäivän jälkeen?
Ilmoitin kyllä Ikealle puhelinnumeroni kun tilasin, että pitäis se tiedossa olla.
K-kaupoista matkahuolto/postnordin paketit löytyvät nimellä. Eli voit soittaa sinne tai mennä sinne ja kysyä, onko tullut paketti sille-ja-sille. Puhelimessa eivät tosin välttämättä anna tietoa, jos vastaaja ei ole höveli.
Vierailija kirjoitti:
Postnordin ovelle toimitukset ovat suoraan sanottuna ihan ripulipaskaa. Tilasin brittilöisestä kenkäkaupasta kengät. Asun keskustassa ovikoodittomassa rapussa, johon pääsee sisälle vaan, jos joku asukas avaa oven. Postnordin kuriiri soitti: "sulle on paketti, oon ovella". Totesin, että olen töissä, johon kuriiri vastasi "soita asiakaspalveluun" ja löi luurin korvaan.
Harmi vaan, että koska noi seitsemän sanaa oli kaikki, mitä kuriiri sanoi puhelimeen, numero oli rekisteröity jonkun ihme emo- tai tytäryhtiön nimiin eikä kenkäkaupan sivuilla mainittu, mikä kuljeusfirma on Suomen päässä käytössä, mulla ei ollut mitään havaintoa siitä, mihin asiakaspalveluun pitäisi soittaa.
Soitin kuriirille paluupuhelun seuraavana päivänä.
M: "Moi, mulle soitettiin paketin toimituksesta eilen tästä numerosta. Mun ilmeisesti pitää soittaa asiakaspalveluun, mutta mihin asiakaspalveluun?"
K: "Kato netistä." (Yrittää lyödä luurin korvaan.)
M: "Mikä firma?"
K: "No postnord." (Syvää huokailua ja luuri korvaan.)Soitin sit sinne asiakaspalveluun. En joutunut jonottamaan ja langan toisessa päässä oleva tyyppi oli asiallinen, mutta firman toiminta ihan saatanallista tunarointia. Kuulemma paketin voi toimittaa vain ovelle eikä sitä voi jättää postiin tai matkahuollon toimipisteeseen ja he voivat arvioida paketin toimitusajan vain 8 tunnin tarkkuudella. Eli käytännössä jos haluaa maksamansa tavarat, niitä pitää kytätä kotona koko halvatun päivä. Ei osannut selittää, miksi samaa palvelua tarjoava DHL pystyy tarjoamaan toimitusajan vartin tarkkuudella. Kuulemma olisin toki voinut noutaa pakettini myös heidän varastoltaan naapurikaupungin jumalanseläntakaiselta teollisuusalueelta.
Ei enää koskaan postnordia.
Ei DHLkään anna pakettiansa kilpailijan toimipisteeseen noudettavaksi.
Täällä kans ainoastaan huonoja kokemuksia. En voi suositella kenellekään! Minun tapauksessa myös DPD:n toiminta kusas. Meidän kerrostalossa ei ole ovipuhelinta, mutta eipä ollut kuski soittanut ja pyytänyt tulla avaamaan. Kuski oli myös lähetystietojen mukaan yrittänyt toimittaa pakettia ennen sovittua aikaa... postnodin asiakaspalvelua ei saanut kiinni pariin päivään eikä lukuisiin yhteydenotto- ja takaisinsoittopyyntöihin vastattu. Olin todella stressaantunut asiasta koska lähetys oli arvokas ja tärkeä. Lopulta sain selville poikaystävän kokemusten kautta (hänellä ollut sama ongelma) missä kaupungissamme terminaali sijaitsee. Sain myös lopulta 15 minuutin puhelimessa roikkumisen jälkeen asiakaspalvelun kiinni joka vahvisti lähetyksen olevan terminaalissa.
Marssin terminaaliin, mutta eipäs minun pakettia sieltä löydetty. Minulle tyrkättiin puhelin käteen ja kuski oli luurin toisessa päässä ja saimme lopulta sovittua treffit erään huoltoaseman pihaan (kuski ei jaksanut ajaa takaisin terminaalille). Paketin kyljessä oli myös painauma ja kuski vain tokas että ei täällä sateessa seistä, lähetä sinne reklamaatio jos paketti rikki...
Ei onneks sit ollut rikki mut aivan järkyttävää säätöä!! Eikä asiakkaan kuuluisi lähetyksen perässä juosta pitkin kaupunkia saati joutua odottelemaan asiakaspalvelun kiinnisaamista useita päiviä. Viimeinen kerta kuin postnordin kotiinkuljetuksen kautta tilasin!!!!
Tilasin talvella tavaraa Ruotsista. Toimitustavaksi valitsin (tietysti!) toimituksen lähimpään, postinumeroni mukaiseen jakelupisteeseen. Muutamaa päivää myöhemmin sain ilmoituksen, että pakettini onkin noudettavissa suuresta lajittelukeskuksesta, jonne kotoani on yli 10 km.
Otin yhteyttä firmaan, josta tilasin tavarat. He selittivät, että eivät voi vaikuttaa asiaan,"koska PostNord". Vastasin, että tilausta tehdessäni pystyin valitsemaan toimituspaikaksi kotiani lähellä olevan postitoimipaikan. Firma lupasi peruuttaa jakelukeskuksessa makaavan paketin ja lähettää uuden, joka tulee nyt perille postitoimipaikkaani.
Meni taas muutama päivä, ja sain uuden saapumisilmoituksen PostNordilta. Yllättäen tämä uusikin paketti olisi noudettavissa sieltä lajittelukeskuksesta!!!
Taas meili kamojen lähettäjälle. Tilaus peruttiin lopullisesti, ja vannoin, etten ikinä tilaa mitään, jonka toimittamisesta PostNord vastaa.
Sama kokemus kuin ap:lla. Tilasin vaatteita, pari laukkua, kosmetiikkaa ym. Briteistä. Kuriiri oli käynyt joku kolme kertaa alaovella, yllättäen kun olin töissä. Eivät osanneet soittaa puhelimeeni. Soitin kyllä asiakaspalveluun monta kertaa (sekin maksoi erikseen).
Pakettia ei ikinä toimitettu kun oli sovittu päivästä, esim. kun odotin koko päivän kotona.
Sitten PostNord olikin lähettänyt pakettini takaisin Britteihin kun "eivät saaneet toimitettua sitä vastaanottajalle" 😡
Ketutti aivan helvetisti, koska olin tilannut esim. alesta tavaraa, jota ei sitten enää ollut kun tämä sotku oli ohi. En enää IKINÄ tilaa mistään firmasta joka käyttää PostNordia.