Lue keskustelun säännöt.
saako lapsen verukkeella olla palkatta töistä pois vaikka 100 päivää vuodessa (kunnalla)?
29.08.2016 |
Tuli mieleen tuo juttu, missä kerrottiin, että alle 3 v lapsella voi olla 100 sairaspäivää vuodessa, kun aloittaa päiväkodin. Itsellä kohta töihin meno edessä ja lapset päikkyyn.
Kommentit (4)
Kirjoitusvirhe, piti tietysti kirjoittaa palkallisesti. Terv ap
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Yhtä lapsen sairautta kohden saa olla 4 päivää pois töistä kerralla järjestämässä lapsen hoitoa. (TES määrittää palkanmaksun). Jos on sairauksia usein, voi työnantaja päättää että lapselle pitää järjestää erillinen hoito eikä maksa. Myös palkaton poissaolo voi olla kyseenalaista.
Periaatteessa kyllä, mutta käytännössä harvemmin.