Ruokaileeko teidän päiväkodissa aikuiste lasten kanssa?
Olen hieman ihmeissäni, kun meidän päiväkodissa aikuiset ruokailevat omassa tilassaan ja lapset omassaan. Yksi aikuinen valvoo lapsia, mutta ei ruokaile heidän kanssaan. Eikös ruokailunkin pitänyt olla opetustilanne, jossa aikuinen näyttää esimerkkiä? Ja toinen juttu, iltapäivällä vain kaksi aikuista menee ulos lasten kanssa, muut jäävät sisälle tai lähtevät kotiin. Eihän tässä suhdeluku 1/7 täsmää, kun lapsia yli 40 kpl. Miten voivat huomata pihassa kiusaamiset ym?? Onko muissa päikyissä sama käytäntö?
Kommentit (3)
Meillä lapset oli pienessä yksityisessä tarhassa. Siellä kaikki söivät yhdessä. Ennen lounasta pestiin kädet ja kammattiin hiukset ja laulettiin ruokalaulu. Pöydissä oli rauhallista. Minusta kiva kun opetetaan käytöstapoja heti pienestä esimerkin, ei kiellon kautta.
hop