On aika pistää EM-kisojen selostajat paremmuusjärjestykseen ja antaa palautetta
Nyt kun jalkapallon EM kekkerit on pyörähtäneet mukavasti käyntiin, voimme ratkoa tämänkin ikuisuuskiistan. Kuka ärsyttää, kuka on pihalla ja kenen juttuja kuunnellessa tekee mieli laittaa mutelle. Oma suosikki on Tapsa, vanhan koulukunnan tyylikäs herrasmies jonka ääni ja selostus on miellyttävää.
Myös studiovieraat ja asiantuntijat voi laittaa puntariin, naurattiko Litin heitto Saksa on paska maa, mutta ei pelaajat esim vai keuliiko mopedi joskus liikaa?
Kommentit (21)
Ihan ok tää Porttilakin on joka nyt selostaa, Tapsa on kyllä paras.
Paras jalkapalloselostaja Tuomas Virkkunen ei edes selosta näitä kisoja.
Tapsa on paras, ihanan verkkainen ja rauhallinen tyyli. Tykkään Karhusta, ärrävikoineen, se on niin ihanan innostunut koko ajan. Muut jakaa pronssisijan tasaisesti. Ainut ketä rasittaa mua välillä, on Litmanen, se ja sen MINÄ sanoin jo ennen ottelua ja MINÄ olen tehnyt maaleja sillä ja sillä tavalla. Phuh, välillä laitan äänen pois telkkarista. Sori avautumisesta. :)
Tero on paras.
Tapio Suominen ällöttää aina ja joka lajissa.
Vierailija kirjoitti:
Paras jalkapalloselostaja Tuomas Virkkunen ei edes selosta näitä kisoja.
Taitaa Tuomas olla sidottu maikkariin, ykkösselostaja siellä.
Tero Karhua en voi sietää, en ymmärrä miten niin pahalla r-vialla varustettu mies on päästetty noihin hommiin. Myös pelaajien nimet on jatkuvasti ihan mitä sattuu.
Vierailija kirjoitti:
Tapsa on paras, ihanan verkkainen ja rauhallinen tyyli. Tykkään Karhusta, ärrävikoineen, se on niin ihanan innostunut koko ajan. Muut jakaa pronssisijan tasaisesti. Ainut ketä rasittaa mua välillä, on Litmanen, se ja sen MINÄ sanoin jo ennen ottelua ja MINÄ olen tehnyt maaleja sillä ja sillä tavalla. Phuh, välillä laitan äänen pois telkkarista. Sori avautumisesta. :)
Tapsassa on tyyliä, pidän sentakia, jotain charmikasta miehen äänessä ja selostuksessa on.
KArhu ja Härkönen; Karhu innostunut sekä asiantunteva. Suomisen ymmärrys on sitä ja tätä. Lisäksi en pidä jostain syystä sen äänestä.
Niki Juusela! Ei vaan vissiin tykkää hirveesti futista selostaa.
Vierailija kirjoitti:
Tero Karhua en voi sietää, en ymmärrä miten niin pahalla r-vialla varustettu mies on päästetty noihin hommiin. Myös pelaajien nimet on jatkuvasti ihan mitä sattuu.
Eihän sillä edes ole paha r-vika?
Tero Karhu on aivan liian yli -innokas selostuksessaan, mikä kuulostaa teennäiselle.
Selostuksessa usein puristeinen ääni tuntuu suorastaan koomiselle ))
Jopa pelipaidan värejä ilmoittaessaan nousee ääni korkealle ..
Kyllä selostuksessa voi olla tunnetta ja äänenepainoa mukana mutta tässä tapauksessa liika on liikaa!
Nimim.
Kymmeniä vuosia urheilulähetyksiä kuunnellut
Tero Karhu ei tunnu käsittävän pelitilanteita eikä osaa pukea otteluita viihdyttäväksi sanailuksi. Divaritason selostaja. En ymmärrä miksi on päästetty Em-studioon.
Tero Karhulla on tunnetta pelissä kun hän selostaa. Tällaisia selostajia pitäisi olla enemmän. Matti Härkönen tietää myös lajista paljon ja osaa heittäytyä peliin mukaan.
Jos pelissä on aidosti fiilistä niin kyllä se välittyy spontaanisti kotikatsomoihin. Ei siihen tarvita välittäjäksi kimittävää ihmistorvea.
Onneksi YLE on informoinut moneen kertaan, että selostusäänen saa kokonaan pois ja voi kuunnella ainoastaan otteluääniä. On ollut käyttöä! Kamalinta on kuunnella ärrävikaisen Tero Karhun idioottimaista kirkumista. Aluksi luulin että juopunut kisaturisti on päässyt mikrofonin ääreen. Myös itserakkaan Litmasen änkytystä on rasittavaa kuunnella, ämämäm jne.
Tapsaa on hehkutettu. Kuin hunajaa korville :) Karhu taas jakaa mielipiteitä.
http://www.iltalehti.fi/jalkapallon-em-2016/2016061421727098_jw.shtml