Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Inhotut/ epäonnistuneet/ tarpeettomat lahjat ROSKIIN! Miksi?

Vierailija
27.12.2015 |

Minä en käsitä miksi niin moni heittää saamansa (upouudet) itselle kelpaamattomat jutut roskiin? Miksi niitä ei voi laittaa kierrätykseen millään tavalla? Myydä tai lahjoita tai viedä Kierrätyskeskukseen? Missä te oikein asutte kun ei ole autoa, ei ole kierrätyskeskusta, ei ole mitään omaan ideologiaan sopivaa hyväntekeväisyystoimijaa, ei ole lahjoituskirppista, Hopea, SPR, työttömien toimintaa eikä pääsyä nettiin? Konvehdit menisi avaamattomissa paketeissa vanhainkotiin tai työpaikan kahvihuoneessa, väärät tekstiilit vastaaottokeskuksessa tai löytöelämille jne. En vaan käsitä miksi minunkin veroeuroja pitää käyttää nirppanokkien jätteidenkäsittelyyn samalla kun Suomessa ( ja ulkomailla, jos UFF:n toiminta kelpaisi) on ihmisiä jotka ko juttuja tarvitsevat ja joille ne kelpaisivat. Ilmaiseksi antamalla Suomessa löytyy kyllä ottajia, sellaisen Tori tai fb-ilmoituksen tekemiseen menee vähemmän aikaa kuin roskisreissuun. Luonnonvaroja ei tässä maailmassa ole loputtomasti!

Kommentit (58)

Vierailija
1/58 |
27.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kierrätys on vihervasemmisto-feministi-mädättäjien juttu, mä en semmoseen koske.

Vierailija
2/58 |
27.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helpompi viedä roskikseen. Suklaat tosin vien työpaikan kahvioon, katoavat hetkess

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/58 |
27.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä lahjoitin fb roskalavalla opiskelijapariskunnalle : 6 pkt suklaata, 3pkt teetä, läjän vaatteita joille ei tule käyttöä, lapsen vanhan xbox360 kun lahjaksi sai xbox onen ja teenkeittimen.

Vierailija
4/58 |
27.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän tuo roskiin laittaminen voi tarkoittaa myös sitä kierrätykseen laittamista. Ei kai kukaan näissä lahjavalitusketjuissa sen kummemmin lähde erittelemään, että vien tämän sitten tuonne kulman takana sijaitsevalle spr-kirpputorille. Roskiin laittaminen tarkoittaa aika usein näissä yhteyksissä sitä, että ei vain oteta omaan käyttöön.

Vierailija
5/58 |
27.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en mitään pois heitä mutta jos heittäisin niin SPR:lle en tasan veisi mitään.

Vierailija
6/58 |
27.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti joku dyykkari osuu paikalle!

ps. itse en ikimaailmassa heittäisi roskiin hyvää tavaraa, jättäkää vaikka roskiksen kannen päälle, pian siitä katoaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/58 |
27.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasten harrastusten ja koulujen myyjäisiin tarvitaan aina jotain arpajaisvoittoja. Sinne saa hyvin uppoamaan ei-toivottua tavaraa. Etenkin sitä millä ei ole myyntiarvoa, kuten yksittäiset kupit ja kipot tai kynttiläsysteemit.

Vierailija
8/58 |
27.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikstä kumpuaa niin suuri mikä lie viha/ kateus sitä kohtaan, jos joku taho myy itselle tarpeettoman tavaran/ lahjoitustavaran? Heitetään mieluummin roskiin kuin annetaan kenenkään ansaita mitään? Omalla paikkakunnalla on kauhea haloo siitä, että jotkut hakee kierrätyskeskuksesta ja vie omalla kirpputoripöydälleen. Itse en ainakaan juurikaan ole saanut kirppiksellä kaupaksi edes 1-2€/ kpl hinnoilla, joten pidän pienenä ihmeenä jos joku saa kirppiksellä itselleen mitään tiliä aikaiseksi. Mutta mulle ihan sama jos saa pari hassua euroa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/58 |
27.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Roskiin vaan, mitä järkeä on roudata jotain vanhija pyyhkeitä minnekään?

Vierailija
10/58 |
27.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lasten harrastusten ja koulujen myyjäisiin tarvitaan aina jotain arpajaisvoittoja. Sinne saa hyvin uppoamaan ei-toivottua tavaraa. Etenkin sitä millä ei ole myyntiarvoa, kuten yksittäiset kupit ja kipot tai kynttiläsysteemit.

Ei ole lapsia edes tuttavapiirissä saati itsellä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/58 |
27.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikstä kumpuaa niin suuri mikä lie viha/ kateus sitä kohtaan, jos joku taho myy itselle tarpeettoman tavaran/ lahjoitustavaran? Heitetään mieluummin roskiin kuin annetaan kenenkään ansaita mitään? Omalla paikkakunnalla on kauhea haloo siitä, että jotkut hakee kierrätyskeskuksesta ja vie omalla kirpputoripöydälleen. Itse en ainakaan juurikaan ole saanut kirppiksellä kaupaksi edes 1-2€/ kpl hinnoilla, joten pidän pienenä ihmeenä jos joku saa kirppiksellä itselleen mitään tiliä aikaiseksi. Mutta mulle ihan sama jos saa pari hassua euroa

Itse olen saanut kirppismyynneistä satasia joka kerta. Tosin en myy mitään roskiskamaa vaan laatua.

Vierailija
12/58 |
27.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ota vastuuta tavaroista, joita en ole pyytänyt tai halunnut. Jätän taloyhtiön rappuun pariksi päiväksi, ja jos eivät siitä katoa, vien roskiin.

Ihmisten pitää ymmärtää, että tavaroista tulee jätettä sillä hetkellä, kun ne tulevat ulos tuotantolinjastolta. Sitten on enää ajan kysymys, koska ne päätyvät kaatopaikalle, poltettavaksi tai kierrätettäväksi. Antamalla tavaraa eteenpäin ei estetä jätteen syntymistä. Ainoastaan tuotantoa vähentämällä estetään jätteen syntymistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/58 |
27.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ala kierrättää muuten jäävät nurkkiin lojumaan kun pitäisi viedä jonnekin tai ottaa kuvat myyntiä varten. Arvostan siistiä kotia.

Vierailija
14/58 |
27.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, ja en todellakaan ala säätää minkään kirpputorimyyntien, Tori.fin tai Facebookin toinen toistaan dysfunktionaalisempien tavaranlahjoitusryhmien kanssa. En kuulu ihmisiin, joilla on tuollaiseen aikaa tai kärsivällisyyttä. -12

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/58 |
27.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ota vastuuta tavaroista, joita en ole pyytänyt tai halunnut. Jätän taloyhtiön rappuun pariksi päiväksi, ja jos eivät siitä katoa, vien roskiin.

Ihmisten pitää ymmärtää, että tavaroista tulee jätettä sillä hetkellä, kun ne tulevat ulos tuotantolinjastolta. Sitten on enää ajan kysymys, koska ne päätyvät kaatopaikalle, poltettavaksi tai kierrätettäväksi. Antamalla tavaraa eteenpäin ei estetä jätteen syntymistä. Ainoastaan tuotantoa vähentämällä estetään jätteen syntymistä.

Tuotanto vähenee mitä enemmän tuotetut tuotteet ovat käytössä, koska ei ole tarvetta ostaa uutta. Sikäli kierrätyksellä on merkitystä.

Vierailija
16/58 |
27.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antakaa vinkki, minne kelpaa käytetyt (mutta ehjät) lakanat ja pyyhkeet? En jaksa lähteä kuljettelemaan/soittelemaan ympäriinsä mutta johonkin yhteen osoitteeseen voin ne kipata jos sellaisia tarvitaan. Tampereen seutu. Tekis mieli heittää roskiin kun sain lahjaksi uusia, mutta tämä ketju sai miettimään tuolle kassille uutta osoitetta.

Vierailija
17/58 |
27.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antamalla eteenpäin/ kierrättämällä ei tarvitse tuottaa niin paljon uutta koko ajan.

Vierailija
18/58 |
27.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulle nro 5 kirjoittaja; toivottavasti sua ei ikinä kohtaa mikään katastrofi, koti tuhoutuu tulipalossa tai muuta vastaavaa, sillä SPR avustaa myös täällä ihan myös suomalaisia ihmisiä katastrofiavustaan. Etkä tarvitse sairaalassa verta. Tämä ohis.

Vierailija
19/58 |
27.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Antakaa vinkki, minne kelpaa käytetyt (mutta ehjät) lakanat ja pyyhkeet? En jaksa lähteä kuljettelemaan/soittelemaan ympäriinsä mutta johonkin yhteen osoitteeseen voin ne kipata jos sellaisia tarvitaan. Tampereen seutu. Tekis mieli heittää roskiin kun sain lahjaksi uusia, mutta tämä ketju sai miettimään tuolle kassille uutta osoitetta.

Lakanoista ainakin saa hyviä matonkuteita, kun saa paljon samaa väriä, jos eivät ihan niitä halpoja hötylakanoita ole. Jostain käsityökeskuksesta voi kysyä, ottavatko sinne. Myös voisi tarjota päiväkoteihin askarteluja varten. Eläinyhditykset voisivat myös tarvita räteiksi niitä. Uffin laatikkoon myös, voivat afrikassa tehdä niistä mekkoja myyntiin. Uff on vähän kyseenalainen, mutta hyvä kun joku vie, vaikka sillä rikastuisikin. 

Vierailija
20/58 |
27.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse muuten käytän vanhoja lakanoita siivousrätteinä, pesen niillä vessan ja heitä sitten pois.