Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikä on lasten kasvatuksessa tärkeintä?

Vierailija
25.09.2015 |

Millä tavoin lapsesta kasvaa hyvä ja kaunisluontoinen ihminen?

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
25.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se että uskoo itse Jumalaan ja hänen poikaansa Jeesukseen Kristukseen ja kertoo siitä myös lapselleen.

(ei vaiskaan)

Vierailija
2/18 |
25.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysymys helppo, eli vanhempien esimerkki.

Toteutus ei niin helppo.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
25.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi tulee kuulluksi ja nähdyksi. Ja oppii kuulemaan ja näkemään toiset. Kommunikaatiota ja aitoa vuorovaikutusta

Vierailija
4/18 |
25.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tärkeintä on riittävä kuritus, jotta lapsi oppii olemaan ihmisiksi.

Vierailija
5/18 |
25.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että ne tietää, että niitä rakastetaan ja suojellaan vaikka mikä olisi.

Vierailija
6/18 |
25.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakkaus

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/18 |
25.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maalaisjärki ja välittäminen.

T.lto

Vierailija
8/18 |
25.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.09.2015 klo 22:44"]Maalaisjärki ja välittäminen.

T.lto
[/quote]
Maalaiset eivät yleensä kovin järkeviä ole.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/18 |
25.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo mut maalaisjärki olisi poikaa tässä nykylasten kasvatuksessa.

T lto edelleen

Vierailija
10/18 |
25.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huonossa kodissa lapsuuteni eläneenä sanon, että rakkaus. Näyttäkää lapsillenne, että rakastatte ja välitätte. Tehkää selväksi, että lapsenne ovat arvokkaita ihmisiä. Kunnioittakaa ja kannustakaa heitä, uskokaa heihin. Näitä aion tulevaisuudessa noudattaa omien lasteni kanssa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/18 |
25.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rajat ja rakkaus. Sopivasti vapautta. Paljon empatiaa, välittämistä, haleja. Kohdella lasta pienestä asti arvokkaasti (liikaa näkee jatkuvaa tiuskimista, ei selitetä lapselle asioita ja työnnetään syrjään kun kyselee "tyhmiä" - tekisitkö näin esimerkiksi vanhukselle?). Kehua ja kannustaa ei voi koskaan liikaa. Toisaalta täytyy osata olla jämpti. Taistot kannattaa kuitenkin valita. Onko sen aina niin väliä, onko eripariset sukat jalassa? Itselleen täytyy osata nauraa kun tilanne niin vaatii, ei me vanhemmatkaan aina olla täydellisiä. Tällaisia ajatuksia.

Vierailija
12/18 |
26.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se että lasta rakastetaan ehdoitta-ei tekemisten ja suoritusten kautta.Että hän on arvokas ihan omana itsenään , lasta ei nälvitä, lapsi saa olla ns.epätäydellinen.Niinhän me aikuisetkin olemme.Sopivasti kuitenkin vastuuta ikään nähden ja omatoimisuuden opettelua koska se kantaa lasta itseään kun pärjää asioissa itse.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/18 |
26.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsen tulisi kokea olevansa tärkeä omana itsenään. 

Vierailija
14/18 |
26.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhtään lasta en ole kasvattanut, mutta kasvatettavana olleena sanoisin, että alkoholiongelmat ja lastenkasvatus eivät sovi yhteen. Terveisin nimim. ei-niin-tasapainoinen yksilö. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/18 |
26.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä?! No tietysti röiden teko!!!! Tumasta toimeen!

Vierailija
16/18 |
26.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvät käytöstavat. Minusta on erikoista, että työpaikalleni otetaan ingengör-opiskelijoita kesä- ja tuntitöihin, eivätkä he uusina työntekijöinä tajua esittäytyä. Voisin tietysti vanhempana esittäytyä itse, mut annan mahdollisuuden heille, jotka ovat riittävän oma-aloitteisia esittäytymään ensin.

Vierailija
17/18 |
26.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tärkeintä on opettaa empatiaa. Sen opettaa parhaiten olemalla itse empaattinen.

Vierailija
18/18 |
26.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.09.2015 klo 11:11"]Hyvät käytöstavat. Minusta on erikoista, että työpaikalleni otetaan ingengör-opiskelijoita kesä- ja tuntitöihin, eivätkä he uusina työntekijöinä tajua esittäytyä. Voisin tietysti vanhempana esittäytyä itse, mut annan mahdollisuuden heille, jotka ovat riittävän oma-aloitteisia esittäytymään ensin.
[/quote]Sinä toivotat heidät tervetulleiksi uuteen työpaikkaan esittäytymällä itse.Käytöstavat taitaa puuttua sulta itseltäs....