Poikani Kevin Yle Teemalla
Pitäisi kai olla hyvä leffa... Katsooko kukaan muu?
Kommentit (60)
[quote author="Vierailija" time="26.09.2015 klo 12:03"]
[quote author="Vierailija" time="26.09.2015 klo 09:48"]
Siis en katsonut kuin lopun leffasta. Oliko se poika jo syntymästä asti paha vai tekikö äidin suhtautuminen siitä pahan? Se että äiti kävi katsomassa sitä vielä vankilassa, vaikutti kyllä äidinrakkaudelta, koska poikahan oli tappanut isänsä ja siskonsa myös. En tiedä olisinko itse kyennyt tuossa tilanteessa vankilavierailuun. Niiden kotikin oli muuten kauhean kylmä. Kliinisen siisti kuin sairaala, ei kasveja, ei elämisen merkkejä.
[/quote]
Poika oli pienestä pitäen vaativa vauva, itki koko ajan, koliikkivauva vaikeimmasta päästä. Aika outoa oli se, että lapsi kohdisti postiiviset tunteensa isään ja negatiiviset äitiinsä. Luulisi ettei pieni lapsi pystyisi noin valikoivaan ja aivan kuin harkittuun käyttäytymiseen. Ihmettelen myös miksei perhe hakenut enemmän apua, kun rahaa ilmeisesti oli. Isän ja äidin väleissäkin oli ongelmaa, isähän ei koskaan nähnyt asian toista puolta. Kovin keksityltä tämä tarina vaikutti minun mielestäni.
[/quote]
Tarinahan olikin pojan lapsuus äidin näkökulmasta ja äidin mielessä tapahtui myös tuo isän suosiminen ja äidille ilkeily. Äitihän koki senkin olevan pojan kosto hänelle, kun tämä vahingoitti pikkusiskoaan. Tarinassa kulkee myös vahvasti mukana äidin mustasukkaisuus miehestään. Hän ei haluaisi "jakaa" miestään poikansa kanssa ja on mustasukkainen näiden hyvistä väleistä.
Itse elokuvaan olin kirjan jälkeen hieman pettynyt. Varsinkin loppua kohden kirja parani, mutta elokuva lässähti. Kirjaa lukiessa sain kylmiä väreitä kuvauksesta, kun äiti löytää miehensä ja tyttärensä kuolleena, mutta elokuvassa tuo ohitettiin mitäänsanomattomalla tavalla.
Minusta äiti oli tunnekylmä vailla empatiaa eikä ihme että pojasta tuli mikä tuli. En usko että kukaan on syntymästään paha vaan ympäristön ja ennenkaikkea vanhempien suhde lapseen on olennainen.
En pystynyt katsomaan olmia äitiä ja hänen tunnekylmyyttään. Eipä ollut mikään rakastava äitinä ja ihmisenä vaan tunne elämältään rikkinäinen sekä omien negatiivisten tunteidensa välittäjä pojalleen.
Äiti oli todella solmussa, jos tunsi sikiön haluavan vahingoittaa häntä. Eli koko maailma pyöri ainoastaan hänen harhojensa sanelemana.
KIITOS! Sinun ansiostasi tajusin laittaa tallennukseen :)
Ihan jees leffa. Ehkä vähän pintapuolinen kylläkin.
Olen katsonut leffan ja lukenut kirjan (tosin en tuossa jörjestyksessä), ja molemmat on hyviä.
Oon nähnyt aikoinaan elokuvissa. Rankka.
[quote author="Vierailija" time="25.09.2015 klo 21:10"]
KIITOS! Sinun ansiostasi tajusin laittaa tallennukseen :)
[/quote]
Oli ilo olla avuksi :)
En tiedä millainen leffa on mutta kirjassa pitäisi olla jonkilainen äo-rajoitus lukijalla.
Huh saatana. Mä olen niin nössö, että en pysty katsomaan oikeastaan kuin sellaisia diibadaaba-elokuvia. Kepeitä tai sitten vaihtoehtoisesti niin hidastempoisia ja "tylsiä", että ei ehdi järkyttymään. Tämän elokuvan kävin katsomassa raskaana (en valinnut leffaa, kaveri valitsi) ja oli ihan liikaa minulle. Hyvät näyttelijäsuoritukset kyllä, uskon, että kirja olisi ollut itselleni parempi vaihtoehto.
^ Luin kirjan raskaana ja olisi saanut kyllä jäädä lukematta, ahdisti tosi paljon, mutta keskenkään ei pystynyt jättämään. Elokuvan katsoin kyllä vielä myöhemmin. Nyt (uudelleen raskaana) ei tee mieli katsoa elokuvaa toista kertaa, vaikka siis sinänsä hyvä olikin :D
Katson parhaillaan, en ole ennen nähnyt. Onhan tuo vähän laahaava, mutta hyvät näyttelijät kantaa pitkälle.
Toi Kevinin näyttelijä on kyllä onnistunut roolissa, harvoin tunnen näin vahvaa kuvotusta ja inhoa jotain hahmoa kohtaan koko elokuvan ajan!
Olipa kyllä vaan masentava ja ahdistava leffa! Missään vaiheessa ei tainnut varmistua, että mikä pojalla oli. Autismiko, johon lääkärikohtauksessa viitattiin?
Pisti kyllä ajattelemaan näiden kouluampujien, murhaajien, surmaajien yms. vanhempia ja heidän rankkoja kohtaloitaan. Huhhuh!
[quote author="Vierailija" time="25.09.2015 klo 22:45"]
Olipa kyllä vaan masentava ja ahdistava leffa! Missään vaiheessa ei tainnut varmistua, että mikä pojalla oli. Autismiko, johon lääkärikohtauksessa viitattiin?
Pisti kyllä ajattelemaan näiden kouluampujien, murhaajien, surmaajien yms. vanhempia ja heidän rankkoja kohtaloitaan. Huhhuh!
[/quote]
Menikö siinä kaikilta tavalliseen tapaan ohi se miten äiti kuvitteli vauvan yrittävän vahingoittaa häntä kohdussa? Vai oliko sitä leffassa ollenkaan. Aika iso yhden pisteen vihje kirjassa jotan juuri kukaan ei huomaa. Siinä mielessä tuo kirja on todella epäeettinen opus. Sen kirjoittaja on vakaumuksellinen vela joka on niinsanotusti työstänyt pelkojaan lapsia kohtaan kirjoittamalla kirjan, jonka jälkeen kaikki kuvittelee että kammottavia psykolapsia vain poksahtelee kohdusta, jo sikiöinä yrittävät vahingoittaa äitiään....
[quote author="Vierailija" time="25.09.2015 klo 22:48"]
[quote author="Vierailija" time="25.09.2015 klo 22:45"]
Olipa kyllä vaan masentava ja ahdistava leffa! Missään vaiheessa ei tainnut varmistua, että mikä pojalla oli. Autismiko, johon lääkärikohtauksessa viitattiin?
Pisti kyllä ajattelemaan näiden kouluampujien, murhaajien, surmaajien yms. vanhempia ja heidän rankkoja kohtaloitaan. Huhhuh!
[/quote]
Menikö siinä kaikilta tavalliseen tapaan ohi se miten äiti kuvitteli vauvan yrittävän vahingoittaa häntä kohdussa? Vai oliko sitä leffassa ollenkaan. Aika iso yhden pisteen vihje kirjassa jotan juuri kukaan ei huomaa. Siinä mielessä tuo kirja on todella epäeettinen opus. Sen kirjoittaja on vakaumuksellinen vela joka on niinsanotusti työstänyt pelkojaan lapsia kohtaan kirjoittamalla kirjan, jonka jälkeen kaikki kuvittelee että kammottavia psykolapsia vain poksahtelee kohdusta, jo sikiöinä yrittävät vahingoittaa äitiään....
[/quote]
Tällasta kohtaa en nähny, ellei se ollut juuri, kun kävin vessassa tai jääkaapilla.
Odotin elokuvalta paljon ja petyin :l Ei mielestäni mitenkään erityinen leffa, vaikka aihe oli erittäin mielenkiintoinen. Olisin halunnut syvempää otetta.
Jos äiti kuvittelee että kohdussa oleva vauva yrittää vahingoittaa häntä, silloin vika ei ole yksin lapsessa.