Lastensuojeluilmoituksen paikka?
Kerrostalossa kuulee, kuinka naapurin lapset (n. 2-vuotias ja 7-vuotias) ovat hereillä toisinaan (esim. eilen) vielä jopa yhden-kahden aikaan yöllä. Kuuluu puhetta ja leikkimisen ääniä.
Kommentit (14)
eikö ihmisillä saa olla oma päivärytminsä? Valita isännöitsijälle, jos melu häiritsee. Mieluummin tietysti puhut ko. perheen vanhemmille.
Pääasia, että saavat tarpeeksi vuorokaudessa unta. Kuka sen määrää, että unen on sijoituttava just tiettyyn kellonaikaan?
että kyseessä ovat omat lapseni ja siis meillä tosiaan toisinaan valvotaan (koko perhe) jopa yhteen-kahteen saakka yöllä...?
aamulla toki saavat nukkua niin pitkään kuin haluavat.
ap
että kyseessä ovat omat lapseni ja siis meillä tosiaan toisinaan valvotaan (koko perhe) jopa yhteen-kahteen saakka yöllä...?
aamulla toki saavat nukkua niin pitkään kuin haluavat.
ap
että kyseessä ovat omat lapseni ja siis meillä tosiaan toisinaan valvotaan (koko perhe) jopa yhteen-kahteen saakka yöllä...?
aamulla toki saavat nukkua niin pitkään kuin haluavat.
ap
mitenkäs se 7v, eikö käy koulua? Kun saa nukkua niin pitkään kun jaksaa.
että kyseessä ovat omat lapseni ja siis meillä tosiaan toisinaan valvotaan (koko perhe) jopa yhteen-kahteen saakka yöllä...?
aamulla toki saavat nukkua niin pitkään kuin haluavat.
ap
Ei muutu, sillä meillä myös näin :)
Niin kauan kuin lapset ei ole koulussa tai päikkärissä, voi elää ihan miten vaan. Tietysti jos haluaa tavata jonkun toisen perheen kanssa ja rytmit on ihan erilaiset, voi olla yhteensovittamista. Ja naapureita voi häiritä kerrostalossa, jos lapset kolistelee puoliltaöin vielä.
viimestään sitten kun 7v pitää jaksaa herätä ajoissa ja olla klo 8 pirteänä koulussa.
iltoina menee aikaisin nukkumaan, kun on aikainen herätys.
Sellaisina iltoina saa valvoa, kun seuraavana päivänä on lomaa.
ap
mutta ei se nyt sentään ole peruste lastensuojeluilmoituksen tekemiseen. Ja varmaan olen tätä mieltä sen vuoksi, että olen itse iltauninen ja tahdon ajoissa nukkumaan. Ärsyttää ihan sikana, kun omat lapset on nyt teinejä enkä voi valvoa niiden nukkumista, nyt lomalla tuntuu että ne valvoo yöt ja nukkuu päivät ja on tosi vaikea sietää sitä. Siedän silti, pakkohan se on, kunhan korjaavat unirytmin kun koulu alkaa.
Kun kerroin, kai sitä saa kukin perhe elää sellaista rytmiä kun itselle sopii, kunhan lapset pääsee silti välillä uloskin leikkimään, öisin tuskin ulkona viitsii käydä... ;-)
jonkun aikaa siinä aina menee, ennen kuin rauhoittuvat uudelleen nukkumaan. Joskus leikkivät vähän aikaa keskellä yötäkin, jos heräävät. Ei se ole vaarallista!
mutta meillä on sentää aina yritetty (ja melkeinpä) aina onnistuukin samaa lapset sänkyy ja uneten maille 22-23 välissä viimeistään... arkena, nyt koht taas kun 6-vee jatkaa eskaria ens viikolla... mutta lapset muuten jatkavat kotihoidossa ihanan papan kanssa =)
hyvä etteivät itkeneet!