Ostoslakossa lapsilisien leikkausten vuoksi
Yritän elää vuoden ostamatta itselleni yhtään vaatetta tai kosmetiikkaa. Ruoka, lääkkeet ja hygienianhoitotarvikkeet ovat sallittuja. Harrastan lukemista, kävelyä ja käsitöitä. Käyn välillä uimassa uimahallissa lasten kanssa mutta nyt alamme tekemään mieheni kanssa niin että vain toinen vanhemmista lähtee lasten kanssa uimaan.
Onneksi minulla on kirpputorin euron päiviltä ostettu kassillinen pokkareita. Hiustyylini on tylsä eli puoliselkään ylettyvä tasapitkä värjäämätön tukka. En meikkaa. Suurin paheeni ovat hyvältä tuoksuvat shampoot ja hoitoaineet. Nyt yritän löytää niille vaihtoehtoja.
Tämä on tällainen kiltin tytön mielenosoitus.
Kommentit (18)
Jemmatko sä ripsiväriä sitten? Ripsivärit kuluu niin nopeasti, samoin meikkivoideet ja puuterit.
Äh, nyt luin loppu osan. Plääh, jos ei ostaa muuta kosmetiikkaa kuin hiustuotteita eli hygieenia tuotteita, niin muutos on aika pieni.
Mä ostan mutten osta mitään SUOMALAISTA.
Paine ulkonäön ja vaatevaraston riittämättömyydestä tulee blogimaailmasta, kosmetiikkateollisuudesta, kauneuskirurgiabisneksestä jne.
Tuliko mieleesi että vähentämällä kulutusta valtion verotulot pienenevät ja valtion on pakko leikata sinulta ne loputkin lapsilisät?
[quote author="Vierailija" time="26.03.2014 klo 11:22"]
Tuliko mieleesi että vähentämällä kulutusta valtion verotulot pienenevät ja valtion on pakko leikata sinulta ne loputkin lapsilisät?
[/quote]Ne leikataan kuitenkin. Suomi ajetaan alas. Ne jotka pystyvät kannattaa muuttaa pois hyvän sään aikana.
[quote author="Vierailija" time="26.03.2014 klo 11:22"]
Tuliko mieleesi että vähentämällä kulutusta valtion verotulot pienenevät ja valtion on pakko leikata sinulta ne loputkin lapsilisät?
[/quote]
Pitää vaan ihmetellä kuinka tyhmä meidän hallitus on kun se ei ajatellut, että leikkaamalla ja kiristämällä kulutus pienenee. Tätä asiaahan on jokainen etujärjestö tänään sanonut, kulutus pienenee.
Kuinka monta maata maailmassa on ? Kuinka monessa niistä maksetaan lapsilisää?
Näin minäkin teen, vältän ostamasta mitään turhaa. Harkitsen enemmän mitä ostan.
Ostovoiman pieneminen tuo yleensä kyllä helpotuksia, kun huomataan ettei tämä nyt toiminutkaan.
Periksi ei kannata antaa ja jatkossa kannattaa miettiä ettei duunarin kannata äänestää kokoomuslaista. Sitä kaikki tyhmät köyhät ei tajua.
Mulle on aivan sama miten käy, mutta minä aion pienetää ostovoimaani ja se on taatusti enemmän kuin se 15 euroa kuukaudessa jonka menetän.
Lapsilta ei se ole pois.
[quote author="Vierailija" time="26.03.2014 klo 11:29"]
Kuinka monta maata maailmassa on ? Kuinka monessa niistä maksetaan lapsilisää?
[/quote]Kuinka monessa maassa maksetaan mamulle, joka ap:kin olisi, lapsilisää?
Hyväkuntoiseen värjäämättömään tukkaan ei välttämättä mene shampoota ja hoitoainetta sen enempää kuin huonokuntoiseen ja värjättyyn. XZ tekee hyviä tuotteita ja halvin latvahoito on käyttää tippa luomurypsiöljyä kuiviin latvoihin antamaan eloa ja kiiltoa.
[quote author="Vierailija" time="26.03.2014 klo 11:24"]
[quote author="Vierailija" time="26.03.2014 klo 11:22"]
Tuliko mieleesi että vähentämällä kulutusta valtion verotulot pienenevät ja valtion on pakko leikata sinulta ne loputkin lapsilisät?
[/quote]Ne leikataan kuitenkin. Suomi ajetaan alas. Ne jotka pystyvät kannattaa muuttaa pois hyvän sään aikana.
[/quote]
Katainen sammuttaa valot Suomesta :(.
[quote author="Vierailija" time="26.03.2014 klo 11:43"]
[quote author="Vierailija" time="26.03.2014 klo 11:24"]
[quote author="Vierailija" time="26.03.2014 klo 11:22"]
Tuliko mieleesi että vähentämällä kulutusta valtion verotulot pienenevät ja valtion on pakko leikata sinulta ne loputkin lapsilisät?
[/quote]Ne leikataan kuitenkin. Suomi ajetaan alas. Ne jotka pystyvät kannattaa muuttaa pois hyvän sään aikana.
[/quote]
Katainen sammuttaa valot Suomesta :(.
[/quote]Itseasiassa se tuskin jää viimeiseksi. Epäilen sen jo petaavan itselleen hyvää virkaa Brysseliin tms.
Mä en osta yhtään vaatetta itselleni koko vuonna. Olin tosin tehnyt päätöksen jo ennen leikkauksia, mutta nyt minimoin muutkin menot.
Kuka ostaa kuukausittain itselleen vaatteita? Minä ostan aina vain tarpeeseen. Eikä ole kiinni rahasta, varaa olisi ostaa vaikka joka vuosi uusi vaatekerta.
Alushousuja ostin viimeksi kolme vuotta sitten, sukkia taisin ostaan nelisen vuotta sitten. Paitoja ja housuja en ole ostanut vuosiin. Viime keväänä ostin kevättakin, kun edellinen (7 vuotta vanha) värjäytyi vahingossa maalatessa.
Mitä kosmetiikkaa käyttää, jos ei meikkaa? Minun hygieniatuotteeni ovat käsisaippua, sampoo ja dödö. Käsirasvaa käytän joskus, kun kädet kuivuvat liikaa.
[quote author="Vierailija" time="26.03.2014 klo 11:45"]
[quote author="Vierailija" time="26.03.2014 klo 11:43"]
[quote author="Vierailija" time="26.03.2014 klo 11:24"]
[quote author="Vierailija" time="26.03.2014 klo 11:22"]
Tuliko mieleesi että vähentämällä kulutusta valtion verotulot pienenevät ja valtion on pakko leikata sinulta ne loputkin lapsilisät?
[/quote]Ne leikataan kuitenkin. Suomi ajetaan alas. Ne jotka pystyvät kannattaa muuttaa pois hyvän sään aikana.
[/quote]
Katainen sammuttaa valot Suomesta :(.
[/quote]Itseasiassa se tuskin jää viimeiseksi. Epäilen sen jo petaavan itselleen hyvää virkaa Brysseliin tms.
[/quote]
Hänellä voi olla jo "palkkio" tiedossa. Hän nyt vain lusii tämän vaalikauden loppuun täällä.
[quote author="Vierailija" time="26.03.2014 klo 12:19"]
Kuka ostaa kuukausittain itselleen vaatteita? Minä ostan aina vain tarpeeseen. Eikä ole kiinni rahasta, varaa olisi ostaa vaikka joka vuosi uusi vaatekerta.
Alushousuja ostin viimeksi kolme vuotta sitten, sukkia taisin ostaan nelisen vuotta sitten. Paitoja ja housuja en ole ostanut vuosiin. Viime keväänä ostin kevättakin, kun edellinen (7 vuotta vanha) värjäytyi vahingossa maalatessa.
Mitä kosmetiikkaa käyttää, jos ei meikkaa? Minun hygieniatuotteeni ovat käsisaippua, sampoo ja dödö. Käsirasvaa käytän joskus, kun kädet kuivuvat liikaa.
[/quote]
Onnittelen, olet hyvä esikuva muille tässä hullussa maailmassa.
Nykyään ihmisiä arvotetaan heidän kuluttajuusaktiviteettinsa perusteella. Olet vähintäänkin outo etkä kuulu porukoihin jos et kuluta tai vähintään halua samanlaisia tuotteita ja elämäntyyliä mitä blogeissa esitellään.
Ruvetaan käymään entistä enemmän Lidlissä, sillähän tuo kuittautuu.
Veikkaan että 90% aikuisista suomalaisita pärjäisi nykyisellä vaatevarastollaan seuraavat 10 vuotta.