Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

järkee vaihtaa sukunimeä vauvan takia?

Vierailija
06.03.2009 |

olen pitänyt ex-miehen sukunimen meidän yhteisen lapsen takia. Nyt uus parisuhde ja meille pitäs syntyä vauva kesällä. Kumpikaan meistä ei halua naimisiin.. mutta ollaan mietitty jos vaihtaisin sukunimeni että olis sama nimi sitten avomiehellä, mulla ja vauvalla. Järkee?

Mut sit kyl olis eri nimi kuin esikoisella joka on joka toinen vko meillä.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
06.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikki sukunimet ovat nykyään suojattuja.

Vierailija
2/8 |
06.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

sama sukunimi?



Kai sinun pitää ottaa oma tyttönimi sit takaisin... ei kai voi ottaa avomiehen sukunimee?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
06.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

no mitäs sitten? että vauva saa ex-miehen sukunimen? aika reilua nykyiselle miehelle...

tuskin ap tahtoo että on eri nimi hänellä ja vauvalla..

Vierailija
4/8 |
06.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mut miks ei sukunimeä?



ei kannata ottaa tyttönimeä takas.. sit teillä oli 3 eri sukunimeä perheessä (sun avomiehen, ekan lapsen ja sit sun tyttönimi)...

eli vauvalle tulee sit joko sun tai avomiehes sukunimi, te päätätte kumman.

Vierailija
5/8 |
06.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin on yksinbkertaisinta - ja tulee logiikka myös: lapselle on isän nimi, sekä esikoisella että uudella vauvalla.



Mutta miksi ette menisi naimisiin? Jos kerta haluatte elää yhdessä ja perhekin on! Yksinkertaisempaa oikeasti.



Ja jos haluat kysyä exältä, niin halutessaan voisi esikoinenkin sit vaihtaa samalla nimelle sukunimensä, kun siis sinunkin nimesi olisi vaihtunut avioliiton myötä.

Vierailija
6/8 |
06.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perheissä on useita sukunimiä ja niiden yhdistelmiä nykyisin. Laita lapsi isän nimelle.

Meilläkin on perheessä kaksi eri sukunimeä ja mulla eri sukunimi kuin miehellä - enkä tunne olevani erilainen kuin muut. Edes lapsia eri sukunimisyys ei haittaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/8 |
06.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et voi edes käytännössä ottaa käyttöön nykyisen avopuolisosi nimeä jos ette mene naimisiin.

Vierailija
8/8 |
06.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sanon tämän vanhemman lapsesi takia!

Hän saattaa jo muutenkin tuntea olonsa hieman ulkopuoliseksi, kun saat vauvan uuden miehen kanssa. Meillä on ihan sama tilanne, ja minä en tekisi sitä esikoiselleni... sittenhän hänellä olisi eri nimi kuin koko muulla perheellä :(

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän yksi