Liian "vetistä" omenasosetta - mitä siitä voisi tehdä?
On siis monta purkkia kotitekoista omenasosetta, johon kuitenkin on käytetty aivan liikaa nestettä. Tavanomaiset piirakat yms. ehkä onnistuisivat, jos omenaan sekoittaisi jotain muuta hedelmää tai marjaa... vai kiinteyttäisikö sekään yhtään? Vai voisiko käyttää jonkin makean leivonnaisen pohjana? Sämpylöitä olen tehnyt ja korvannut osan nesteestä omenasoseella, mutta niitäkään ei jaksa määräänsä enempää.
Kommentit (7)
jonkin toisen makeamman maun kaveriksi. Ehkä mansikka auttaisi asiaa, tosin vetinen on sekin :). Toisaalta rakenne ja ulkonäkö eivät ainakaan tällä omenalajikkeella olleet olleet smoothiessa kovin kehuttavat, ehkä siitä mansikasta saisi vähän väriäkin. Kiisseliä yms. voisin tehdä, jos löytäisin jotain osviittaa ainesmääristä tähän osittain valmiiseen keitokseen, olen aika huono kokki. Täytyy tutkia vielä nettiä. Sinällään syödään sosetta kyllä, mutta sitä on useita litroja jäljellä...
Ap.
Siis voit joko laittaa taikinaan tai laittaa oma kerros hilloa taikinoiden väliin?
Chutney?
Laita kattilaan ja keitä nestettä pois?
Muffinssitaikinaan?
johon laitat omenasosetta nesteen tilalle osittain.
tehny kkakkua jogurttikakun ohjeella, mutta korvasin sen jogurtin omenahillolla, tulee hyvää! Tai laita rahkaan. Tee vispipuuroa, lisää omppusose vasta lopussa, kiisseliä...
Mitäpä jos vain kaadat sosetta annosmaljaan ja pistelet lusikalla suuhusi. Esimerkiksi aamupalan kanssa.