Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Liian "vetistä" omenasosetta - mitä siitä voisi tehdä?

Vierailija
12.01.2013 |

On siis monta purkkia kotitekoista omenasosetta, johon kuitenkin on käytetty aivan liikaa nestettä. Tavanomaiset piirakat yms. ehkä onnistuisivat, jos omenaan sekoittaisi jotain muuta hedelmää tai marjaa... vai kiinteyttäisikö sekään yhtään? Vai voisiko käyttää jonkin makean leivonnaisen pohjana? Sämpylöitä olen tehnyt ja korvannut osan nesteestä omenasoseella, mutta niitäkään ei jaksa määräänsä enempää.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
12.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäpä jos vain kaadat sosetta annosmaljaan ja pistelet lusikalla suuhusi. Esimerkiksi aamupalan kanssa.

Vierailija
2/7 |
12.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

jonkin toisen makeamman maun kaveriksi. Ehkä mansikka auttaisi asiaa, tosin vetinen on sekin :). Toisaalta rakenne ja ulkonäkö eivät ainakaan tällä omenalajikkeella olleet olleet smoothiessa kovin kehuttavat, ehkä siitä mansikasta saisi vähän väriäkin. Kiisseliä yms. voisin tehdä, jos löytäisin jotain osviittaa ainesmääristä tähän osittain valmiiseen keitokseen, olen aika huono kokki. Täytyy tutkia vielä nettiä. Sinällään syödään sosetta kyllä, mutta sitä on useita litroja jäljellä...

Ap.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
12.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis voit joko laittaa taikinaan tai laittaa oma kerros hilloa taikinoiden väliin?



Chutney?



Laita kattilaan ja keitä nestettä pois?



Muffinssitaikinaan?







Vierailija
4/7 |
12.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

johon laitat omenasosetta nesteen tilalle osittain.

Vierailija
5/7 |
12.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

tehny kkakkua jogurttikakun ohjeella, mutta korvasin sen jogurtin omenahillolla, tulee hyvää! Tai laita rahkaan. Tee vispipuuroa, lisää omppusose vasta lopussa, kiisseliä...

Vierailija
6/7 |
12.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taivaanmannaa, nam.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/7 |
12.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lihapulliin

Pannaritaikinaan