Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minulla on 700g naudansuikaleita - miten niistä saa hyvän ja helpon kastikkeen?

Vierailija
09.04.2010 |

Moi!



Ostin ajatuksissani 700g suikalelihaa - kun halvalla sain. Ne ovat jossain "lihamestarin punaviinikastiikkeessa", enkä nyt tiedä miten niitä valmistaisin. Typerä kysymys, mutta voiko punaviinisoossiin laittaa esim. ruokakermaa? (tai sopiiko se siihen?) Paprikaa, sipulia..?



Nim. onneton kotikokki

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
09.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

paistaisin suikaleet kuumalla pannulla ja lisäisin joukkoon sipulisilppua. Sitten hauduttaisin kermassa jonkin aikaa. Mausteeksi: mustaapippuria,hieman sinappia,valkosipulia sekä rakuunaa.

Tarjoilisin mieluiten riisin kera.

Vierailija
2/9 |
09.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja tuli tosi hyvä kastike kun ensin ruskistin ne, sit laitoin sipulia ja vettä+lihaliemikuution ja keitin lihan mureaksi ja sit lopuksi kermaa :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
09.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensinnäkin naudansuikaleet ei välttämättä kypsenny hetkessä, jos ne ei ole filettä.



Kuumenna pannulla öljyä, lisää suikaleet, paprikaa ja sipulia. Varmista, että pannu on tarpeeksi kuuma, kun panet lihat sinne, että niiden pinta sulkeutuu. Jauha pippuria päälle.

Jos pannu on pieni, siirrä koko homma kattilaan. Lisää kasvis- tai lihalientä ja suurusta vaikka vehnäjauholla. Anna kypsyä hiljalleen. Lopuksi voit lisätä halutessasi kermaa tai ranskankermaa, tarkasta mausteet ja ihan viimeiseksi vielä reilusti tuoretta persiljaa.



Lisukkeeksi käy mikä vaan, perunat, riisi, pasta..

Vierailija
4/9 |
09.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitenkäs pitkään sen lihan pitää porista jotta tulee mureaa? Oma kokemukseni on ollut, että naudasta tulee usein sitkeää :-/



Ap

Vierailija
5/9 |
09.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

se mureus tosiaan riippuu ihan tuuristakin. Anna vaan kypsyä tarpeeksi kauan, ja nappaa sieltä sitten suikale ja maista.

Kun itse tein pari viikkoa sitten, sain pahus sentään kypsentää varmaan 45 minuuttia, mutta sitten olikin oikein mureaa ja herkullista!

Vierailija
6/9 |
09.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi mennä tuntikin, mutta sit onkin niiin mureaa että oikein suussa sulaa :)

T. 3

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/9 |
09.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ruskista lihat, ruskista sipuli, lisää paprikaa suikalein, lisää tomaattilohkoja ja laita hautumaan pataan , lisää vettä+tarv. kasvisliemikuutio.Anna hautua. lisää lopuksi herkkusieniä, nakkipalasia ja ruokakermaa. tarjoa riisin kera

Vierailija
8/9 |
09.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naudanlihakastikkeeseen, ja minkä ihmeen takia?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/9 |
09.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä lisätä soossiin... :) Eli ei ole nakkeja tai herkkusieniä, ranskankermaa eikä paljon muutakaan. Paprikaa ja sipulia löytyy, sekä sitä ruokakermaa. Lähden niillä etiäpäin :)



Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi kolme