Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

19v muuttamassa pois kotoa ja nyt tuli riita siitä, mitä saa ottaa mukaansa

Vierailija
27.08.2022 |

Lapsi haluaisi ottaa sängyn, vaatekaapin, kirjahyllyn, työpöydän ja oikeastaan kaikki oman huoneensa kalusteet. Minä olen kuitenkin kieltänyt tämän. Ovathan ne kuitenkin minun ostamiani. Antaisin toki ottaa mukaan omat vaatteet ja muut välttämättömyystarvikkeet mutta kyllä huonekalut saisi hommata ihan itse. Sitä vartenhan hän on käynyt töissä ja kerännyt rahaa. Miten teillä on tällaisissa tilanteissa toimittu?

Kommentit (228)

Vierailija
1/228 |
27.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä sinä jollain lapsen kirjoituspöydällä teet. Pidät tyhjässä huoneessa tyhjänpanttina. Kyllä pienituloisella opiskelijanuorella on sille enemmän käyttöä

Vierailija
2/228 |
27.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä minä myin huonekalut lapselle. Sitten ostin niillä rahoilla uusia tilalle

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/228 |
27.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä toimittiin niin että lapsi sai mukaansa paitsi oman huoneensa kalusteet, myös vuosien varrella kerätyt lahjat ja niiden lisäksi kaapeista mitä halusi. Hän oli perustamassa uutta kotia nollapisteestä, meillä oli jo tarpeeksi kaikkea.

Vierailija
4/228 |
27.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on törkeä. Kalusteet ovat lapsen.

Vierailija
5/228 |
27.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin saa ottaa omat kalusteet mukaan. Mihin sinäkin muka niitä tarvitset

Vierailija
6/228 |
27.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki, mitä on ollut omassa huoneessa, on saanut ottaa mukaansa.

Vierailija
7/228 |
27.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoinen lähti omilleen täyden muuttokuorman kanssa, ja katsoin tarkkaan, että sieltä löytyy todellakin kaikki tarvittava. Kuopuksen kohdalla meinaan tehdä saman. Ei puhettakaan että alkaisin jostain sängystä riitelemään. Taidat olla trolli. 

Vierailija
8/228 |
27.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap on törkeä. Kalusteet ovat lapsen.

Kyllä ne kalusteet kuuluu sille, joka on ne maksanut. Eli vanhemmalle

Vierailija
9/228 |
27.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko ap riidanhaluinen?

Vierailija
10/228 |
27.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä 19-vuotiaalla on kesätyörahoille muutakin käyttöä kuin vaatekaapin osto

Vierailija
11/228 |
27.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annetaan mukaan huoneestaan mitä haluaa ja muutenkin jos on meille tarpeetonta ja lähtevälle tarpeen. Aivan kuten lapsuuskodeissammekin on tehty. Ompa sitten tilaa tehdä työhuone ja vaikka vierashuone.

Vierailija
12/228 |
27.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tytär muutti 18 vuotiaana kotoa. Hän sai tietysti viedä mitä halusi. Oli hyväkin että huone tyhjeni, tein siitä itselleni makkarin, tapetoin ja sisustin kokonaan uusiksi.

Minusta nuorta voi auttaa antamalla kalusteet mukaan, ettei hänen tarvitse niihin laittaa säästöjään

Vierailija
13/228 |
27.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin nuori muutti juuri omilleen ja vanhaan huoneeseensa jäi yksi lipasto, verhot ja matto. :) Ei olisi tullut mieleenkään kieltää ottamasta.

Vierailija
14/228 |
27.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järkeväähän se on viedä kaikki. Ehkä haluat itse muuttaa pienempään tai vaikka jotain harrastusta varten kalustaa huoneen. Toki jos tarvitset jotain, voit sanoa, että haluat pitää.

Vierailija
15/228 |
27.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä todellakin pitää tuossa vaiheessa itsenäistyä ja hankkia ihan itse omat kalusteet

Vierailija
16/228 |
27.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä minä myin huonekalut lapselle. Sitten ostin niillä rahoilla uusia tilalle

millainen luuseri ottaa rahaa omalta lapseltaan lapselleostetuista tavaroista

Vierailija
17/228 |
27.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan sydämestä ottaa. Kuinka joku voi olla noin tyly omalle lapselleen!

Vierailija
18/228 |
27.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä vähintään sängyn, tuoleja ja pöydän antaisin mukaan. Sitten sponsoroisin vähän muita huonekaluhankintoja.

Vierailija
19/228 |
27.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä lapsille ei ole kelvannut oikeastaan mikään roina kotoa. Muutama taulu on lähtenyt, yksi Aalto-maljakko ja jokunen astia.

Vierailija
20/228 |
27.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on provo.

Meillä esikoinen muutti viimevuonna omilleen yliopiston alettua ja ei vienyt huoneestaan oikeastaan mitään huonekaluja, koska käytiin hänen kanssaan ostamassa kaikki eri liikkeistä. Plus grillaava mikro, kunnon imuri ja muut siivousvälineet jne.

Ja kun tulee kotikotiin käymään niin on sänky, pöytä, vaatekaappi jne huoneessa valmiina.

Samat sävelet kakkosen kanssa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi yhdeksän