Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

missä vaiheessa siirretään lapsi kasvot menosuuntaan?

Vierailija
17.12.2007 |

millainen istuin pitäisi seuraavaksi hankkia? nyt meillä on käytössä 2-vuotiaalla vain selkä menosuuntaan päin laitettava istuin, lapsi on vaan tosi pitkä ja painaakin jo 15 kg, joten en ole varma mahtuuko suositusten mukaan kolmevuotiaaksi saakka näin matkustamaan.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
17.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kasvot menosuuntaan.

Vierailija
2/11 |
17.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja meillä on iso auto, ettei siitä ollut kiinni.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
17.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta jalat alkoi olemaan kippurassa. Istuimessa siis.



3

Vierailija
4/11 |
17.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

2v pituus jotain 88 cm.

Vierailija
5/11 |
17.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä Britax Hi-Way, ja 2,5v, n. 92 cm tyttö istuu siinä vielä jalat vaikka aivan suorina, mutta on myös tilaa taivuttaa jalkoja, koska istuimen " istuinosa" ei ole älyttömän syvä kuten esim. TWE:ssä. Auto on suhteellisen tilava perheauto.

Vierailija
6/11 |
17.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etenkin jos istuin on asennettu hieman väärin tai etuistuin on liian takana, niin ei se " auton isous" siihen vaikuta, onko lapsella jalat kippurassa.



Fakta nyt vain se, ettei 1,5 vuotias vielä yli metriä ole pitkä, joten pituuden käyttäminen syynä on silkka tekosyy ja/tai taitamattomuutta auton ja istuimen käytössä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/11 |
17.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joiden lapsilla on jo parivuotiaana jalat ihan kippurassa: Asentakaa sen istuin oikein. Sitä ei ole pakko asentaa ihan kiinni siihen takaistuimeen...Kysykää apua lastentarvikeliikkeestä.



Ap:lle vastaus: Lapsen painohan se virallisin tapa mitata " kääntöaika" on, ei lapsen ikä. Suositus on, että lasta pidetään selkämenosuuntaan mahdollisimman pitkään, mutta sitten 15-kiloisesta alkaen voisi alkaa kääntämään. Eli yritä pitää vielä jonkin aikaa vaikka juuri tuon 15 kiloa lapsi onkin.

Vierailija
8/11 |
17.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset


tuo 15kg täyttyi kyllä (2v mitat 92cm ja 14,5kg).



Kuopus käännettiin tasan 2v., turvaistuimessa edelleen, mitat 15kg ja 96cm).



Taatusti oikein asennettu istuin selkä menosuuntaan (HTS BeSafeKidRoyal), autona farmari-Focus ja pitkäjalkaisten lasten lisäksi pitkäjalkaiset vanhemmat. Lapset ehtivät jo aikansa istua jalat koukussa (mikä ei vaarallista) mutta lopuksi eivät mahtuneet esim. saappaat jalassa jalkoinensa, kaikki säädöt ääriasennossa ja tosiaan pelkääjän paikalle pitää mahtua aikuinen. Joten totesimme, että jos koko muu maailma Suomea lukuunottamatta kuljettaa lapsia kasvot menosuuntaan niin ehkä mekin tässä vaiheessa luotamme uuteen kasvot menosuuntaan turvaistuimeen...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/11 |
17.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Istuin oli asennettu niin taakse kuin mahdollista, mutta jalat olivat koko ajan koukussa, ja asento kyllä jo epämukavan näköinenkin.



Nyt lapseni nauttii taas automatkoista. Ehkä huono tekosyy, mutta kyllä matkustusmukavuuteenkin pitää panostaa.

Vierailija
10/11 |
17.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli reilu 15 kg ja 96 cm. siksi mietin että mahtaako vielä vuosi onnistua matkustamaan näin, ja mikä tosiaan olisi hyvä seuraavaksi istuimeksi. ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/11 |
17.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli pää ei ole enää niin suhteettoman iso muuhun kroppaan verrattuna kuin vauvana.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan yksi