Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä silloin on tehtävissä jos synnytyksessä hirvittävän kipeä eikä saa kivunlievitystä??

Vierailija
28.08.2007 |

Mietinpä vaan kun viime synnytyksessä kärvistelin pitkään ilman kivunlievitystä ja en olisi uskonut että niinkin pitkälle pääsen ilman mitään (8,5 senttiin).. Lämpimän viltin alla sängyssä maaten, keskittyen jokaiseen supistukseen, miehen kädestä kiinni pitäen... niin se meni... Mutta tuossa 8,5 sentissä aloin olla niin kipeä, että jokainen supistus pisti ihan tärisemään (tiedättehän..) ja kipu alkoi todella tuntua sietämättömältä. Supistuksia tuli jo niin tiheäänkin. Pyysin spinaalia ja sanottiin että lääkäriä ei saada paikalle eikä tiedetä milloin tulee!!!

Kuin taivaan lahjana hän kuitenkin n. 10 min kuluttua tuli!!

Mutta jäinkin miettimään että miten ihmeessä olisin pysynyt tajuissani sen kivun kanssa ilman sitä spinaalia !!! Kun siitä tilanteesta ei pääse pois, kipuaalto on vain pakko kestää uudestaan ja uudestaan!! MITEN SEN PYSTYY KESTÄMÄÄN??

Mietin vain kun vauvakuumetta olisi mutta .... hui. Sen kivun kyllä muistaa kun hieman pinnistelee, näin useamman vuoden jälkeenkin :(

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
28.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattele, että jokainen supistus onlähempänä synnytystä ja jokainen supistus auttaa lasta syntymään.



t. 2 luomusynnytystä takana, kaurapussin ja liikkeen voimalla

Vierailija
2/13 |
28.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä en pystynyt liikkumaan. Paras oli vaan olla paikallaan ja yrittää hengittää rauhallisesti, kävely supituksen aikana oli ihan helvettiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
28.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

siinäpä se olikin. Mitään muuta kätilö ei suostunut antamaan :( kivut oli ihan sietämättömät mutta ei edes ilokaasua antanut, yritin itkeäkin kivusta mutta sekään ei onnistunu.. Vauva oli avotarjonnassa ja sairaalassa ehdin olla n 6h ennen vauvan syntymää, niin että ajan puolesta olisi varmasti voinutkin antaa kivunlievitystä? Mietin sillon että tuota se on kun on uudelleen synnyttäjä niin lääkkeitä pihdataan. Kolmas sitten syntyikin puolessa tunnissa niin siinä ei mitään tarvittukaan.

Vierailija
4/13 |
28.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoa tapa miten pystyin rentoutumaan edes jollain tavoin. Keinutuoli oli huono paikka, seisaallaan ei vaan voinut olla.

Esikoista synnyttäessä kyllä kävelin, ja supistuksen tullessa roikuin miehen kaulassa.. silti synnytys kesti kaikkineen yli 30h :/

ap

Vierailija
5/13 |
28.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ettei jää saamatta. Ei minullakaan lantion heijaus olisi auttanut kipuihin yhtään, tiettyyn vaiheeseen pystyasento oli paras, mutta kun kivut ovat helvettiä niin siinä vaiheessa menee jalat alta ja paras asento on makuultaan. t. yksi luomu ja yksi spinaalilla

Vierailija
6/13 |
28.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta viimeiset 3-4h olivat ihan sietämättömiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/13 |
28.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullakin kuopus oli avotarjonnassa! Ja olin todella kipeä siinä kuuden aikaan aamulla, ja lapsi syntyi vasta 11.45. Ehdin saada kaksi spinaalia siinä klo 6-10 välillä. Silti itse ponnistaminen imukupin kanssa oli täyttä tuskaa, en edes halua muistella sitä :((

ap

Vierailija
8/13 |
28.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi et saanut ilokaasua?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/13 |
28.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:


miksi et saanut ilokaasua?

vastasi jotain että menen liian sekaisin!!! Muuten oli aivan ihan kätilö joten en voinut ymmärtää miksi ei anna mitään, kyllä pyydettiin kaikkia puudutuksiakin hyvissä ajoin mutta mitään ei antanut :(

5

Vierailija
10/13 |
28.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:


Minullakin kuopus oli avotarjonnassa! Ja olin todella kipeä siinä kuuden aikaan aamulla, ja lapsi syntyi vasta 11.45. Ehdin saada kaksi spinaalia siinä klo 6-10 välillä. Silti itse ponnistaminen imukupin kanssa oli täyttä tuskaa, en edes halua muistella sitä :((

ap

37 min ponnistin vaikka esikoista vaan 10min ja kolmatta 1min. Kätilö kuivailikin jälkeenpäin avotarjonta ponnistuksen tosi vaikeaksi, on kuulemma samanlasta kuin yrittäisi vetää poolopaitaa päällensä pää takakenossa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/13 |
28.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli aika iso ja kuopus oli sitten avosuisessa tarjonnassa.

Nyt kova vauvakuume mutta pelottaa aivan vietävästi että josko taas joutuu kokemaan sen vaikean ponnistamisen!!! Ja pahimmassa tapauksessa imukupin! Nämä asiat mietityttää tosi paljon.

Epäilen että lantiossani on jotain häikkää kun molemmat olleet myöskin tosi pitkään perätilassa, poikittain jne. Ja kuopus päätti siis syntyäkin " avosuisena" ...

Kunpa saisikin kokea sen hyvän synnytyskokemuksen!! Monta lasta vielä haluaisin <3

ap

Vierailija
12/13 |
28.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilokaasu kuulemma monesti voi aiheuttaa/pahentaa pahaa oloa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/13 |
29.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:


Ilokaasu kuulemma monesti voi aiheuttaa/pahentaa pahaa oloa.

Mutta minä olin täysin tolkuissani enkä voinut pahoin. Voisikohan olla, että kätilö arvasi avotarjonnan ja tiesi sen vaikeuttavan synnytystä joten ei antanut sen takia mitään, että jaksaisin paremmin loppuun asti.. En tiedä voiko sitä avotarjontaa kyllä raskausaikana edes nähdä, kun ei mulla edes ultrassa tai neuvolassa sitä huomattu, kovasti aina kyllä neuvolassa ihmettelivät että miten se siellä on..

5

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi yhdeksän