Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten ihmeessä pärjäätte hoitovapaalla?! Paljonko saatte sitä rahaa?

Vierailija
23.07.2006 |

Järkyttävän pieni se raha! Paljon te saatte sitä ja miten ihmeessä sillä muka pärjää?

Kommentit (57)

Vierailija
1/57 |
24.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

hoitolisää? Eli vain keskituloiset saa? Olenko ymmärtänyt oikein?

Vierailija
2/57 |
24.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoitolisää saa minimissään 1430e/kk tienaavat ja maksimissaan 3219,21e/kk tienaavat. Eli tulojen täytyy osua tuohon väliin, jos ei osu, ei hoitolisää tipu!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/57 |
24.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä näillä tuloilla juhlita, mutta kyllä sitä pärjää kun on pärjättävä. Se on muista asioista tingittävä, mutta mieluummin niin kuin veisin lapsen tarhaan.

Vierailija
4/57 |
24.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos tienaa ton 1430 bruttona TAI ALLE saa TÄYDEN hoitolisän, mutta jos tienaa ton yli 3000 niin ei saa mitään. Tolla välillä siis tuohon haarukkaan tulonsa puolesta kuuluvat saavat jotain hoitolisää maksimin ja minimin välilä...ELi kyllä pieni ja keskituloiset saavat hoitolisää ja rikkaat siis hyvätuloiset eivät saa mitään.

Vierailija
5/57 |
24.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä saan n. 320¿ kuussa ja hyvin pärjätään, ei oo tarvinnut kituuttaa. ehkä syy on siinä että pääsin töihin heti valmistuttuani, jolloin asuin monta vuotta kotona, ennenkuin muutin mieheni kanssa yhteen asumaan. kotona ollessa ei mennyt kauheasti rahaa, vaikka omat menoni maksoinkin ja säästöön jäi sievoinen summa



ei nykynuoret taida osata säästää vaan kaikki rahat pitäis heti käyttää

Vierailija
6/57 |
24.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli miehen tulot yksin on tohon välille, mut jos mun palkka lasketaan mukaan tai sit tää äippäraha jota nyt saan, niin menee yli ton 3200... eli miten on saadaanko me sitä lisää?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/57 |
24.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:


mä saan n. 320¿ kuussa ja hyvin pärjätään, ei oo tarvinnut kituuttaa. ehkä syy on siinä että pääsin töihin heti valmistuttuani, jolloin asuin monta vuotta kotona, ennenkuin muutin mieheni kanssa yhteen asumaan. kotona ollessa ei mennyt kauheasti rahaa, vaikka omat menoni maksoinkin ja säästöön jäi sievoinen summa

ei nykynuoret taida osata säästää vaan kaikki rahat pitäis heti käyttää

Suurin osa kuitenkin pyörittää sitä OMAA talaoutta ennen miestä ja lapsia, eikä asu vanhempien luona.

Vierailija
8/57 |
24.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi tuolla rahalla ei pärjäisi? Meillä miehellä keskimääräistä pienemmät tulot (jos oli totta miten muistan että keskipalkka 2500¿/kk). Mies toki maksaa suurimman osan kuluista, mutta yhteiset rahat ja yhteiset menot meillä on ollu aina muutoinkin. Ja yhteinen päätös että minä jään lapsen kanssa vielä hoitovapaalle. Säästöihin ei ole tarvinnut kajota eikä ruokakassia pienentää.



Ei ne pienet tulot vaan ne pienet menot.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/57 |
24.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

paskatuloihin, kun nytkin saan alhaisinta vanhempainrahaa, joten käteen jää alle 400e kuussa, jiihaa. Ja sillä pärjätään koko 10kk.

Vierailija
10/57 |
24.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:


mä saan n. 320¿ kuussa ja hyvin pärjätään, ei oo tarvinnut kituuttaa. ehkä syy on siinä että pääsin töihin heti valmistuttuani, jolloin asuin monta vuotta kotona, ennenkuin muutin mieheni kanssa yhteen asumaan. kotona ollessa ei mennyt kauheasti rahaa, vaikka omat menoni maksoinkin ja säästöön jäi sievoinen summa

ei nykynuoret taida osata säästää vaan kaikki rahat pitäis heti käyttää

Moniko asuu kotona työssäkäydessään ja opiskelleessaan? Hyvä säästää jostain opintotuesta, joka vähemmän kuin vuokra. Sitten pari vuotta töissä, jolloin on saanut kotiin hankittua kaikki tarvittavat ja sitten äitiyslomalle+hoitovapaalle. Joo, pitäis hankkia lapset 45-vuotiaana, niin ehtis jotain säästää. Ärsyttävää syytellä toisia, kun itse on elänyt vanhempien ja miehen siipien suojissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/57 |
24.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi alle 3-vuotias ja yksi kolme vuotta täyttänyt

Vierailija
12/57 |
24.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvitse irtisanoutua töistä vaikka haluaa pitää lapsen kotihoidossa vähän pidempään. Ja se, että siitä saa korvausta, on ihan pelkkää plussaa. Miettikää millaiset olot oli 70-luvulla. Ei ollut edes kunnallisia hoitopaikkoja, minne ne muutaman kuukauden ikäiset vauvat saisi vietyä, vaan nuoria kokemattomia tyttöjä värvättiin lastenhoitoon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/57 |
24.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kahdesta lapsesta elarit yhteensä 250e, lapsilisät 280e yh-korotuksineen ja asumistuki päälle. Tulot nettona samat kun ystävälläni, työssäkäyvällä yhden lapsen yh-lla.



Me pärjätään loistavasti! lapset 2v ja 13v.

Vierailija
14/57 |
24.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoitolisän suuruus lasketaan hoitovapaan aikaisista tuloista, siis käytännössä miehen tuloista. Eihän sinulla hoitovapaalla ole palkkatuloja, joten ne eivät tietenkään vaikuta hoitolisän suuruuteen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/57 |
23.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja säästöjä paloi. Asuntolainassa lyhennysvapaa vuosi ja se tärkein: laina niin pieni (pieni asunto), että pärjättiin hyvin. Isompaan vasta kun molemmat vanhemmat töissä.

Vierailija
16/57 |
23.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja syödä keittoja, ostaa käytettynä lastentarvikkeet ja kirpparilta vaatteet. Eikä humputella! Vaan hoidetaan lasta kotona, ulkoillaan, käydään sienessä, marjassa jne...

Vierailija
17/57 |
23.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi sentään on kuntalisä joissakin paikoissa apuna, mutta paljompa sekään aina lohduttaa... ja sitten voimme ihmetellä miksi äidit eivät jää lastensa kanssa kotiin. Ite oon vaan sinnitelly, nyt vaan alkaa tulla jo seinä vastaan, kun kuntalisä loppuu kohta.

Vierailija
18/57 |
23.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

apua...

Vierailija
19/57 |
23.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nytkin olen jonkun kympin hankkinut lisätuloja satunnaisella iltaduunilla.

Vierailija
20/57 |
23.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko jossain listaa? Paljonko se kuntalisä on?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan kuusi