Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten ihmeessä pärjäätte hoitovapaalla?! Paljonko saatte sitä rahaa?

Vierailija
23.07.2006 |

Järkyttävän pieni se raha! Paljon te saatte sitä ja miten ihmeessä sillä muka pärjää?

Kommentit (57)

Vierailija
21/57 |
23.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huono omatunto tästä, mutta pakkohan minun on elääkin, enkä tottavie vie 10kk lasta hoitoon!

Vierailija
22/57 |
23.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt tulee vähän tiukempaa, kun putoan opintotuelle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/57 |
23.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko totta? Eihän sillä VOI pärjätä! Ajatelkaa nyt, 400e/kk!

Vierailija
24/57 |
23.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku varmasti tietää, onko siellä jos et kunnan nettisivuilta löydä. Kattavaa listaa maksavista kunnista ei ole.

Vierailija
25/57 |
23.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkasti ostetaan ruoat eikä osteta yhtään mitään turhaa. Kuntalisää ei meillä makseta, joten rahaa jää käteen vajaa 300 euroa kuussa. Sillä on ostettava ruoat, sillä miehen palkka katoaa laskuihin ja bensaan.

Vierailija
26/57 |
23.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entäpä Hämeenlinnassa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
27/57 |
23.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuntolainaakin on, mut maksetaan vaan korkoja kunnes mies valmistuu ensi keväänä. Minäkin nostan kyllä opintotukea ja -lainaa. En tiedä sitten teidän rahankäytöstä, mutta meillä riittää kyllä rahaa vielä juhlimiseen ja muuhunkin. Ehkä ollaan sitten hyviä rahankäyttäjiä tai jotain.



Niin ja kuntalisää ei meillä päin saa.

Vierailija
28/57 |
23.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

onko SUUNNILLEEN 50, 100 vai 150 e / kk ?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
29/57 |
23.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko teillä sitten niin kamalat lainanhoitokulut? Me tosiaan olemme pärjänneet ihan hyvin, kaikkeen tarpeelliseen on ollut rahaa ja huvitteluun myös.



9

Vierailija
30/57 |
23.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elän hoitotuella ja -lisällä, lapsilisällä, kunnan elatusavulla ja asumistuella. 250 e jää käteen kuukaudessa. Lapsen vaatteet saan sisaruksilta. Ite käytän vanhoja lumppujani..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
31/57 |
23.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei voi olla totta. ehkä mä palaan töihin..

Vierailija
32/57 |
23.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä vielä miten pärjätään kun oon ekaa kuukautta hoitovapaalla ja vasta viimenen päivä tulee ekat kotihoidontuet.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
33/57 |
23.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miltä sivuilta näitä voisi lukea, ei Kelan koska en ymmärrä mitä Kela yrittää sanoa! Suomeksi siis kiitos!

Vierailija
34/57 |
23.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:


Onko teillä sitten niin kamalat lainanhoitokulut? Me tosiaan olemme pärjänneet ihan hyvin, kaikkeen tarpeelliseen on ollut rahaa ja huvitteluun myös.

9

T:äiti, jolla tosi tiukkaa kh-tuella, vuokra-asunto, mutta sairas lapsi

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
35/57 |
23.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun rahaa tulee n. 450e kuussa (Hgissä kuntalisä on aika korkea). Olen päättänyt, että tähän en toiste ryhdy! Keväällä tein vähän töitä, kesällä ei ole ollut juurikaan muita tuloja, joten kyllä on tylsää ollut. Mitään ei voi ostaa, ruokakin aina päivä kerrallaan. Mies ei ansaitse hirveästi, niin ei eletä hänenkään tuloilla. Myyn huutiksessa paljon vaatteita ja kirjoja, ja se on kyllä kiva tulonlähde! Saan varmaan saman kuin hoitolisä kuussa sieltä =)

Joo, olen kituuttanut opintotuellakin, ja kyllä tämä on ihan samanlaista, ainoa vaan, ettei lapselle voi syöttää makaronia niin kuin opiskeluaikoina tein itse. Ja silloin voi hädässä nostaa lainaa tai mennä johonkin töihin vähäksi aikaa. Nyt ei voi, kun lapselle pitäisi saada eka hoitaja.

Suoraan sanoen, tämä on ihan sairasta penninvenyttämistä ja kyllä töihin lähden iloisena syksyllä.

Vierailija
36/57 |
23.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä on niin isot lainat eikä maksuvapaata ole järkevää pitää kun iso osa lyhennyksistä on korkoa. joten pelkällä kotihoidontuella ei pärjätä vaan minä käyn iltaisin ja viikonloppuisin keikkatöissä. olen tehnyt 4-6 työvuoroa kuukaudessa ja siitä tulee 300-800e lisää käteen.

Vierailija
37/57 |
23.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te nykynuoret olette NIIN tyytymättömiä.

Vierailija
38/57 |
23.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim. Espoossa se on n.218¿ ja Vihdissä n.100¿. Eli vaihtelee paljon.

Vierailija
39/57 |
23.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Summissa on isoja eroja, samoin ehdoissa (esim. joissain kunnissa kotiin jäävällä täytyy olla työ odottamassa, lapsia vähintään kaksi, lapset alle 2- tai 3-vuotiaita tms.). Joissakin kunnissa kuntalisä liittyy yksityisen hoidon tukeen. _Kotihoidon kuntalisä_ on tuki, jota maksetaan lasta kotona hoitavalle. Vain minimaalisen pieni osa kaikista kunnista maksaa kuntalisää.



Hämeenlinnassa muistaakseni kuntalisä on, Jyväskylästä ei tietoa.

Vierailija
40/57 |
23.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis riippuu varmasti menoistakin, mutta kun tuossa välillä ehti olla töissä, niin kyllä rahankäyttö oli ihan toista. Ja myönnän, olen tuhlari, ostan mieluusti vaatteita, käyn kahvilla jne. Nyt vain istun metrossa, kun se on sentään ilmaista rattaiden kanssa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme yhdeksän