Hassua! Törmätään miehen kaa aina välillä erilaisuuksiin
sanoissa kun eripaikoilta lähtöisin... Nyt esim. tuli puhe siitä mitä pienenä leikittiin ja tää ei tienny puoliakaan mun leikeistä, ainakaan samalla nimellä.... Kuin moni tietää miten ollaan piimää?
Kommentit (11)
niin se on KONKKAAMISTA :)
Kinkkaaminen ei ole meillä mitään.
Kun ollaan jonkun kohdalla, vaikka kaupan, niin sanotteko " ollaan just kaupan kohtaalla" vai " ollaan just kaupan kohdalla" ?
ja piimää en tiedä, enkä rönttöstä.. !
Meillä oli tervistä, vinkkiä, sokkoa, peiliä, kirkkistä.... :)
Rönttönen paljastui tutuksi peliksi kun miehelle kuvailin. hän vaan tunsi nimellä purkkis!
ap
Tervis = Tervapata
meiän koulun pihalla ihan maalaukset tervapatarinki.
Seisotaan ympyrässä, yksi kiertää, pudottaa jonku esineen yhen seläntaa jne jne... :)
vinkki: vähän niinku piilosta mutta pitää huutaa vinkki ku näkee toisen ja sitte juostaan sovittuun paikkaan jne... yleensä leikitää isossa porukassa
peili: yksi seisoo seinää vastan naama. ryhmä on takana, ja kävelee hiljalleen sitä seinää seisovaa vasten. Sit se aina yhtäkkii kääntyy ja jos näkee jonku liikkuvan ni se joku on pois pelistä..
oliko sekavaa? :D
Vierailija:
Kun ollaan jonkun kohdalla, vaikka kaupan, niin sanotteko " ollaan just kaupan kohtaalla" vai " ollaan just kaupan kohdalla" ?
Mie sanoisin ett ollaan kaupan kohalla=) ja rönttönen on mulle semmoinen ryysyvaate ,ronttoset on jokapaikankengät,elämää nähneet...
Meillä kutsuttiin esim. ruudun hyppäämistä " kinkkaamiseksi" , kun sitten tapasin erään exän, hänen kotiseudullaan pohjanmaalla sitä kutsuttiin " tinttaamiseksi" ....
ja kinkkaaminen on sitä kun muuten vaan mennään yhdellä jalalla kun taas tinttaaminen sitä että lyödään turpiin. Ap
entäs rönttönen?