Lue keskustelun säännöt.
Koiran saa surmata itsepuolustukseksi. ov
28.11.2005 |
Käräjäoikeus tuli n. kuukausi sitten tähän tulokseen, kun käsitteli tapausta, jossa hirvimetsällä ollut mies oli törmännyt ajokoiransa kanssa vapaana olleeseen isokokoiseen koiraan, joka oli alkanut käyttäytymään uhkaavasti ja murisemaan. Metsästäjä ampui kiväärillään tämän koiran ja hänet jätettin tuomitsematta rangaistukseen, koska katsottiin kyseessä olleen hätävarjelutilanne.
Että miettikää koiranulkoiluttajat kahdesti, ennekuin päästätte koiranne irralleen taajamassa, jossa irrallaan pito on muutenkin kiellettyä tai missä tahansa. Laki on itseään puolustavan puolella.
Kommentit (1)
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sekään ei ole luvallista ihan missä vaan...