Esikoishaaveilijoiden kesä :)
Kommentit (270)
Eli siinähän se meni aivan yhtäkkiä..ja tätikin tuli kylään eilen, mikä oli kyllä odotettavissa kun nega testin tein ja kivutkin jo oli. Toki kierto oli lyhyin pitkään aikaan(27pv) mutta ihan hyvä ja saisi suunnilleen tuossa pysyäkkin. Mutta siis ei suuria pettymyksiä tullut yritys jatkuu. Ja ihan hyvillä mielin sai ottaa muutaman kupposen juhannuksen kunniaksi:)
Täytyy myös kommentoida tuohon deelin mainitsemaan peittojen heilutteluun, että en ainakaan itsekkään laskeskele ja katso koska pitää petipuuhissa olla kyllä meillä seksiä harrastetaan sitten kun siltä tuntuu. Kyllähän siitä touhusta lähtee kaikki into eikä nauti siitä enää jos pitää"pakolla"sänkyyn mennä. Kyllähän sitä joskus puolivälissä kiertoa miettii että nyt olisi aika, mutta ei todellakaan sen mukaan harrastella. Toki muutenkin olen yrittänyt olla sen suurempia stressaamatta, koska stressaan jonkun verran ilman laskemista ja muuta. Meillä siis vain ehkäisy on pois ja vauva tulee kun sen aika on(vaikka kiva olisikin jos se aika olisi jo).
yk7 kp 2/27-35
Olipas sitten edellinen viesti tullutkin näköjään ilman nikkiä... että esittäydynpäs täss sitten uusiksi.
Itse olen 31-vee, mies 34. Yhdessä ollaan oltu vajaat 3 vuotta, naimisissa muutama kuukausi. Esikoisen yritystä nyt maaliskuusta saakka, mutta ilman paineita. Sen verta olen nyt itselleni kehittänyt paineita tästä asiasta, että pitää ryhtyä tosissaan hommiiin. Kiertoväli on 24-33, eli aika hankalaa laskea ovulaatiota tms. joten täytynee toimia päivittäin, niin osuu ainakin kohilleen ;-)
Toivottavasti tässä kohta saataisiin niitä positiivisiakin uutisia, eikä aina vain negaa... rupeaa jo pikkuhiljaa potuttaan!
Mutta aurinkoista kesää ja tsemppiä yritykseen kaikille!
Toivottavasti teilla kaikilla oli mukavat jussit siella Suomessa! :)
Itteani ottaa paahan niin maan perusteellisesti!! Pinna on sen verran kireella, etta ei voi merkita muuta kuin yhta asiaa..... Tati saapuu varmasti vieraisille muutaman paivan kuluessa. Voi etta on arsyttavaa!!! Ja mulla kun oli niin toivo korkeella tassa kierrossa...... :( Eipa voi mitaan. Yritys jatkukoon.
Sais jo tahan meidankin pinoon ruveta plussia sateleen!! :O
Tinttis
juhannus oli ja meni. jos se kesä nyt alkais. päälle puolenvälin kierrosta mennään. parin viikon päästä nähdään sitten saapuuko hilloviikko taas vai ei. peitot on heiluneet tasaseen tahtii. plussa tuulia
Olen 27v ja mies 33v, molemmille tulee loppukesästä vuosi lisää ikää. Naimisissa ollaan oltu syksyllä kaks vuotta. Itse opiskelen vielä ja joulukuussa olis valmistuminen edessä jos kaikki menee hyvin. Vauvayritys alotettiin nyt keväällä eli huhtikuussa jätin pillerit pois. Miehen töiden takia ei voida joka kierrosta yrittää, niin en haluu laskea yrityskiertoja.
Ihmettelen täällä edelleen, et mikä kiertopäivä nyt menossa. Viikko sitten maanantaina oli viimenen tuhrupäivä...sen jälkeen on välillä jomottanu vähän mahaa. Varsinki tän illan ollu ihan menkkojen alkufiilis massussa. Tää on ihan pihalla, et missä mennään alkaako menkat vai olisko ovistuntemuksia vai onko vaan massu kipee stressistä vai mikä on.
Venla: Mites kävi, alkoko menkat ajallaan vai onko plussauutisia?
Entäs SaMaHa ja Manta???
Oikein aurinkoisia päiviä kaikille. :)
-ray
Toivottavasti tämä ei nyt tuu näkymään kovin montaa kertaa, kun taas jotain ongelmaa tän sivun kanssa. :(
Tänään on ollut aivan ihana sää ja tosi lämmintä, toivottavasti jatkuu! :)
Täällä on aika moni samalla ajatuksella liikkeellä kuin mekin miehen kanssa eli ehkäisy pois ja ei kummempaa stressiä, vauva tulee jos on tullakseen. :) Meillä on miehen kanssa vaan sellainen harmillinen juttu, että mies on väliaikaisesti viikot muualla töissä, joten yritys on hieman hankalaa, mutta eipä se niistä kerroista, vaan pikemminkin ajoituksesta. Tietysti mitä enemmän kertoja, sen todennäiköisempää. :)
Itse en osaa ainakaan kummempia erikoisia tuntemuksia sanoa, toivotaan vaan että olisi jo tärpännyt!
Plussaonnea kaikille, ehkä kesän lämpö auttaa jotenkin siinä asiassa! ;)
Vaniliini kp 18, yk 2.
Moikka kaikki!
En tiedä muistatteko tuolta keväältä mua. Kuumeilu on taas ajankohtaista kun kaikki ns. velvollisuudet on kouluun hoidettu. Viimeinen pilleriliuska loppui sunnuntaina eli yhtään yritystä ei vielä ole takana. Sovimme miehen kanssa että ei oteta asiasta projektia vaan mennään ihan fiilispohjalta. Pillerit jää nyt pois ja vaavi saa tulla jos on tullakseen. Mukava kun näkee tuttuja ja tietysti paljon uusia kuumeilijoita! Deeli ja Camael ainakin muistuu mieleen :)
Onkos täällä muita joilla olisi sama tilanne eli pillerit vasta jääneet ja ekoja yrityksiä edessä?
Monet on kauhistelleet sitä kuinka monta vuotta onkaan tullut syötyä niitä pillereitä, sama täällä vaikka gyne kyllä sanoi ettei ne heikennä lapsensaantimahdolisuksia. Kai se on ihan luonnollista jänittää :)
Mukavaa viikkoa kaikille, aika vois kulkea nyt tosi nopeesti! :)
Terkuin AU
Eli olemme kolmissakymmenissä oleva pari,mies jo yli ja minä hiukka vailla.Asumme pääkaupunkiseudulla.Yritys alkaa heinäkuussa ilman tikuttelua (hyvähän se nyt on sanoa:)) Haaveilemme esikoisesta. Plussatuulia kaikille ja lisää esittelyjä pinoomme! :)
Hei vaan kaikille!
Aurinko paistaa kuumasti, joten tulihan se kesä!
Voi kurjuus, kun kellään ei ole tärpännyt vielä! Tahtoo kuulla plussauutisia!
Täältä niitä uutisia ei ainakaan kuule: sorruin eilen tekemään raskaustestin, kun oli viikonloppuna ollut niin öklö olo. (Edes suklaa ei maistunut, täytyi kyllä olla jokin pielessä! Jokin mahapöpö varmaan, vaikka totta kai pistivät nuo oireet aluksi epäilemään jotain paljon mukavampaa...). No, negahan sieltä tuli, kuinkas muuten. Nyt on 30. kiertopäivä ja pahoin pelkään, että tulee joku ylipitkä kierto... Alkuvuoden jälkeen kierrot olleet noin 24 päivää.
Minulla taitavat muutenkin olla nuo hormonit jotenkin sekaisin. Olen kuullut useamman kerran, että ovulaation voi huomata myös siitä, että silloin tekee mieli harrastaa sänkypuuhia. No, joskus olen ollut sellaista huomaavinani itsessänikin siinä kuun puolivälin tienoilla. En sitten tiedä, mistä johtuu - ehkä juhannuksesta - mutta viime viikonlopun aikana huomasin "raahaavani" miestä sänkyyn joka välissä. (Kiva tänne kirjoitella tällaista, mutta...no joo...:)) Eihän se ovulaatio näin myöhään suinkaan voi olla? Oli mitä oli, ihan kivaa oli välillä heilutella peittoa ihan omaksi ilokseen. :)
Eipäs tänne kummempia. Tätiä odotellessa. Toivottavasti se jättää mahdollisimman monet meistä pian 9 kuukaudeksi rauhaan!
Ai niin, sitä esittelyä vielä... Eli olen 23 (niin kuin viksuimmat ovat ehkä nimimerkistäni osanneet päätellä :) ) ja mies 24. Naimisissa olemme olleet pian vuoden, toisemme olemme tunteneet yli viisi vuotta. Pikkuista olemme perheeseemme (johon kuuluu myös kaksi karvakorvaa) toivoneet aktiivisesti tammikuun alusta asti (tosin keväällä oli kuukauden tauko rokotuksen takia). Valmistun toivon mukaan ensi lukuvuonna kandiksi, ja suunnitteilla on sen jälkeen vaihto ammattikorkeaan, koska tällä hetkellä en koe olevani lainkaan oikealla alalla... Ja pääkaupunkiseudulla asustelemme (ikävä kyllä, sillä emme kumpikaan koe kuuluvamme tänne ja aikeissa on muuttaa mahdollisiman pian).
Tulipas taas pitkä viesti... Kuulemisiin!
- Deeli
Tanaan ollu tosi kurja paiva henkisesti.... Menkkoja tassa odotellaan ja ottaa paahan niin maan perrrrrrr...usteellisesti!!!!! Sellanen olo tanaan, etta raskautuukohan tassa ikina... Ja joka paikka vilisee raskaana olevia ja vauvoja!!! Voihan etta...
Ja siis ihan naurettavaahan taa mun valitus on, kun eihan tassa viela tata yritysta kauan edes ole takana, mutta yritapa sita jarjella ajatella!!!
Miten teilla muilla?? Missa fiiliksissa?? Osaatteko suhtautua asiaan paremmin kuin meikalainen...?
Tulipas synkka viesti, mutta nailla mennaan!! :/
Pitkästä aikaa taas..on taas vähän jäänyt tuo kirjoittelu mutta ray tais kysellä kuulumisia niin päätin sitten kirjoittaa vaikka ei ole mitään kummosempaa kirjotettavaa :)
Elikkäs minä 25 vee ja mies 28 vee ja esikonen haaveissa ja pillerit on jätetty helmikuuussa pois ja ei olla varsinaisia yrityskiertoja oikeen laskeskeltu koska mennään asenteella että tulee sitten kun tulee( ainakaan vielä) :) Mä alussa ressasin aika paljon mutta oon rauhottunu nyt ja yritän ajatella positiivisesti vaikka haluaisinkin hirmusesti nyytin syliini jo :)
Kp 26 taitaa olla ja tästä kierrosta tuskin oon raskautunut kun niin laiskasti peittoja heiluteltu nyt.byyy..tuntuu tosiaan et mies on vähä haluton, ehkä aristaa vielä tätä "projektia":( vaikka taas eilen keskusteltiin asiasta ja hän sanoi olevansa valmis ja mennään rennosti.. Meillä on perheessä myös aktiivinen terrieripoika ja heppa joten vapaa-aika menee aika tehokkaasti:)
Mulla kierrot ollut nyt aika tasasta 29-33 mut en oo laskeskellu oviksia sen tarkemmin ja en halua että menee siihen pakkoyritykseen..
Plussia nyt kaikille kesän kunniaksi!! ;)
Voimia Tinttis :) kyllä se siitä vielä tärppää!
Juu no mieki laitan vähän esittelyä ku muutki.
Eli ite 22-vee tyttönen ja ukko 25vee. Ollaan seurusteltu alle vuosi ja miehellä on aikasemmasta suhteesta 5-vuotias tyttö. Asutaan pk-seudulla. Yritystä ollu helmikuusta asti, sitä ennen koko alku suhde menty keskeytetyllä.
Tässä odottelen että milloinhan täti saapuu ku on sen olosia kipuja että onhan se sieltä tulossa. Harmittaa kyllä jokseenki ku oli vain semmonen tunne että tässä kierrossa olis tärpänny ku niin paljon heiluteltiin peittoja oikeaan aikaan ja kaikki meni jotenki niin täydellisesti. Mut kyl se täti on tuloillaan, tiiän sen jo. :/ Oon alkanu epäilee että saattais olla mulla se endometrioosi, vähän sen suuntasia oireita ollu aina ja iäti, en oo vaan koskaan ottanu selvää että onko ne siitä vai mistä. Pitäis kait käydä lääkäris tarkistuttaa asia. Hmmh! Ärsyttää.
Missä kaikki plussat on tästä pinosta? Ovat taitaneet jo siirtyä tonne O-puolelle :D No ei, eiköhän me kaikki täältä joskus siirrytä, ainaki toivottavasti.
no mut jammajamma, PErjantaina mökkeilee, kulta oli vuokrannu järvenrantamökin!!!
Visiittini oli aikas lyhyt, vajaa pari viikkoa sitten ilmoittauduin mukaan ku:n jälkeen, ja nyt PLUSSA! Mahtavaa kesää kaikille, ja tsemppiä kovasti. Itse jään odottelemaan lääkäriin pääsyä, että nähdään missä raskaus on tällä kertaa. Pidetään peukkuja!
Hupulle onnea ja tsemppiä jatkoon! Perästä tullaan toivottavasti sankalla joukolla.
Anelmaunelma: Mä ainakin olen kutakuinkin samassa tilanteessa ja vaiheessa. Pillerit lopetin toukokuussa. Fiilispohjalta myös, mutta kummasti tämä yritys on mielen päällä ja vaikuttaa tunnelmiin ja tuntemuksiin:
Ekan ovulaation ajankohdan arvelin pillereiden aikaisen 28pvän kierron mukaan, ja sainkin valtavan halutuksen juuri siihen aikaan :D En oikein voi uskoa, että keho olisi heti samantien lisääntymiskunnossa, mutta tuntemukset ainakin oli hyvin poikkeavat. Viikko oviksen jälkeen, eli tällä viikolla, aloin saamaan kaikenlaista hyvin todellisia uusia tuntemuksia, vatsan vihlontaa (pari päivää) ja rintojen aristusta ja polttelua. Jaa-a ja tietysti tulin täyteen uskoa, että jo vain heti tärppää..
Tunnelmat ailahtelee, ja tällä hetkellä oon tosi skepinen raskauden suhteen. Sitä en tietty tiedä mitä tuntemuksia aiheuttaa jo itsessään se pillereiden lopettaminen, voiko rintojen turvotus, kipu, polttelu johtua vaan siitä? Onko kokemuksia?
Vielä pitäis sinnitellä puoltoista viikkoa, ennen kuin ois aika testailla - ja menkathan voi sitten tehdä jokatapauksessa mitä tahansa jännää koska ovat ekat(vai tokatko periaatteessa)pilsujen jälkeen. Ja mihin sitten asettuu kiertoväli..Ääk. Niin jännää tämä kaikki oudokseltaan! Pakko tunnustaa että se aiottu rento meininki on aika kaukana tästä vauvattelusta..
Ja vauvoja ja odottavia äitejä on JOKA paikassa :D (->miksei siis täälläkin?)
Hyvällä vaikka malttamattomalla mielellä,
Han
Mulla oli kyllä kanssa aluksi kuvailemiasi oireita pilsujen lopetuksen jälkeen, mutta nyt ovat tasaantuneet aika paljon. Rintoja aristaa ennen menkkoja ja maha normaalia kipeempi kp1-2 ja naama kukkii nyt muutenkin mutta varsinkin ennen menkkoja..ja tuntuu etä aluksi sitä kyttää ihan jokaista oiretta ja kuvittelee ja kenties kehittelee itselleen "oireita" :)
Liikaa ei kannata ressata vauva-asiassa ovat monet lapsen saaneet ystäväni kehottaneet :) sitä yritetään noudattaa mutkun oon niin malttamaton toisaalta ja tosiaan nyt tässä kuumeessa tuntuu että joka puolella näkyy vain vauvoja ja ihania masuja! tahtoo kans! :) Manta
Ärrrsyttää kun ei ole kerenny kirjotella tänne ja muutenkin!! >:( Onneks ei olla tinttis samassa maassa ku ollaan molemmat niin pahalla päällä. Ei varsin sovittais samaan maahan! :D Täällä menkkoja ootellaaan.. Pari päivää myöhässä, mutta en usko, että on tärpänny..
Reetu1
Päätimpäs sitten vihdoin kirjoittaa.. Taustalta olen seurannut marraskuusta asti, kun jätettiin pillerit pois. Minua on vaivannut jo vuosikausia kova vauvakuume ja vihdoin on löytynyt sellainen mies jonka kanssa tahtoo lapsia.
Elikkäs minä olen 28 ja mies kohta 30. Miehellä on tytär 4v. Ollaan menty ajatuksella tulee jos on tullakseen, mutta kohta alkaa tuntumaan että eikö se koskaan tule. Kävin alkuvuodesta gynellä ultrassa ja papassa, että niiden puolesta ainakin kaikki ok.
Lähes joka kuukausi olen kehitellyt ties mitä oireita, mutta eipä ne ole paljoa auttaneet. Kaikkialla näkee vaan vauvoja ja vauvamasuja. Haluis jo päästä ostelemaan vauvantarvikkeita. :)
Aluksi vaivasi pitkä kierto, n. 38pv. Nyt onneksi oli tasoittunut 31pv. Tänään alkoi kuitenkin menkat kp 28. Ehkä sitä ovulaatiota pitää alkaa tikuttamaan, kun vähän vaikea arvuutella sen ajankohtaa.
Plussatuulia kaikille ja varsinkin toivon että Reetu pääsisi pian o-puolelle!
Esmeralda kp1/28-38 yk8
Moikka!
Han kiva kuulla että joku on noin samassa veneessä niin sanotusti. Toivottavasti on jo tärpännyt! Mulla tunteet heittelee laidasta laitaan, alkaa jännittämään että olenko nyt varma, ihan varma jne.. Muilla samoja kokemuksia? Asia on niin iso että jotenkin olen alkanut kyseenalaistamaan kaikkea elämässäni :) Onko oikea aika, onko hyvä työ vai pitäisikö vielä vaihtaa ennen raskautta..jne.
Mukavaa viikonlopun odotusta kaikille ja plussaonnea!
AU
Kyllä on kuuma mutta ihanaa ku on kuuma kävinpä polttamaskin itseni:D
Anelmaunelma: Kyllä on mullakin välillä ollut noita tuntemuksia....mutta kyllä nyt olen enemmän kuin varma, että lapsen haluan nyt(jos se vaan tulee).Ja siis mulla ei varmaan mitenkään suotuisa tilanne kun juuri hain kouluun ja tällähetkellä ei työpaikkaa, mutta en ajattele, että koska rahallisesti on oikea aika, koska sitten sitä aikaa ei välttämättä tule ikinä ja jos monia vuosia odottelee tulee ikää lisää ja voi mennä monia vuosia ennenkun lapsi tulee jos ollenkaan. Ja kyllä sitä aina jotenkin pärjää on mullakin mies kumminkin töissä. Eikä sille lapsellekkaan se raha ole tärkein asia vaan se rakkaus. Ja itsellä kun hirveä vauvakuume ollut jo usean vuoden niin mielestäni nyt hyvä aika kun kuitenkin on rakastava mies vierellä:) Ja erittäin ärsyttävää onkin kun jotkut joskus sanoo, että onhan sulla vielä aikaa(eivät siis pahalla tarkoita vaan lähinnä lohduttavana). Tottahan se että on vielä aikaa mutta kun haluaisin nyt...
Tulipas pitkä teksti:D Mutta siinä oma mielipide:)
Ja tervetuloa joukkoon, uudet haaveilijat! Mukavaa, kun uusia kuumeilijoita liittyy poppooseen.
Jos tämä viesti - tai osa tästä - tulee kahteen kertaan, niin se johtuu siitä, kun tuli vähän painettua tuota enteriä.. Sori vaan!
Täällä tuntuu tosi monella olevan sama kierron vaihe kun minullakin, ja vieläpä suunnilleen yhtä monta yrityskertaa takanapäin.
Tätiä ollaan eilisestä odoteltu kylään, ja on antanut tulostaan merkkejä. Olisi kiva, jos malttaisi odottaa juhannuksen yli... Viime aikoina kierto on ollut aika lyhyt, viimeksi kai helmikuussa oli tuon 39 päivää, muuten jotain 24-27. Olisi kiva, jos pysyisi aika säännöllisenä niin ei tarvitsisi joka kerta niin kauhiasti jännätä..
En oikeastaan elättele toiveita, että olisin nyt raskautunut (vaikka kyllähän sitä aina pikkuisen toivoo), koska tuli vähän laiskasti peittoja heiluteltua tuossa kierron puolivälissä. Sitä paitsi on paljon kivempi puuhailla silloin kun tuntuu siltä eikä "pakon edessä".
Eipäs muuta tällä kertaa kuin oikein hauskaa juhanusta kaikille!
- deeli yk 5 kp 25/24-39