Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Esikoishaaveilijoiden kesä :)

Kommentit (270)

161/270 |
11.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä yksi esikoisen haaveilija lisää :) yk3 menossa ja toiveet korkealla! Niinkuin aina! :D On se kummallista miten sitä kuvittelee itselleen vaikka minkälaisia oireita kun on yritys päällä... hih! Me ei olla yrityksestä puhuttu kenellekään ku ajateltiin ettei oo sit joku koko ajan kyselemässä et "joko?"

Tsemppiä kaikille :)

Vierailija
162/270 |
11.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmoittaudunpa tännekin, vaikka tuonne helmivauvan puolelle jo ilmoittauduin myös... esikoinen siis olisi "tilauksessa".

Nyt on menty maaliskuusta saakka ilman pilleireitä, kierto välillä 24-28. Tänään on kp28... joten jännätään ja töiden jälkeen suunnataan apteekkiin! Tosin en halua pettyä, että en tiedä milloin oikein uskallan sen testin tehdä. Kun on vauvakuume vaivannut jo 5 vuotta, niin joka kk tulee suurempi ja suurempi pettymys, jos ei tärppääkään. Sitä yrittää vaan rauhotella itseensä, ettei tulis mitään oireita ilman raskautta, mutta väkiselläkin niitä tulee. On tämä kamalaa ;-)

Tuosta ihmisille kertomisesta. Itse olen todella taikauskoinen sen suhteen, että ei saa kertoa kellekään ennen kuin se keskenmenon riski on ohitettu. Mutta toivoisin, että tätä keskustelupalstaa ei lasketa, koska pakkohan se on jossain purkaa jännitystä ja tuulettaa, jos onni suo! :D Eli sovitaanko niin, että täällä saa "anonyymisti" tunnustaa, ja se ei oo sama kuin jos kertois ystäville? heh, olenpas minäkin hölmö....

Mutta, tsemppiä kaikille ja pidetään toisillemme peukkuja!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/270 |
11.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

outii: Jokos teit testin?

on: Aika vaisu fiilis..tiistai-iltanakin tuli sit kuitenkin vähän tuhrua pyyhkiessä, kuten tänään ja eilen. Ei silti vieläkään vaikuta siltä, et menkat alkais, mut ei kyllä raskausoireitakaan. Peruspessimistinä en erityisempiä enää jaksa toivoa.

-ray

Vierailija
164/270 |
11.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ray: juu tein, mutta negaa näytti..tosin on kyllä vielä aikaista! Juhannuksena pitäisi tädin tulla jos on ajallaan ja säännöllinen..

kummallinen ja ökö-olo jatkuu edelleenkin.. toivottavasti en vain kuvittele kaikkea :D

Vierailija
165/270 |
11.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Loistavaa! Uusia kuumeilijoita! Tervetuloa mukaan! =) Muistakaahan kaikki laittaa jonkinmoista nikkia (siis kaikki ei-rekisteroityneet), niin tietaa keta on paikalla ja kelle kommentoida! :)

Sonialle sen verran, etta ma jatin pillerit pois viime lokakuussa (en tullakseni raskaaksi heti silloin.. Nyt yk4), syotyani niita vaivaiset 15 vuotta.... :O Ekat pari kiertoa oli jotain 35 paivaa, sitten 28 ja nyt nyt nayttais, et olis tasottunu 31:een. Etta nain taalla.

ON: Oviskipuja on ollu tassa nyt kolme paivaa, tanaan todnak viimenen paiva. Yleensa kolme paivaa kestavat. Peitot on heilunu tiuhaan tahtiin.. Viela kun tanaan jaksais, niin sit olis tehty kaikki mita voidaan tassa kuussa! ;) ;)

Tanaan on ollut tosi hieno kesapaiva (ainakin taalla pain..), toivotaan etta sama jatkuu viikonlopun yli! :)

Tinttis

Vierailija
166/270 |
14.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmoittaudun mukaan tänne kesän kuumeilijoihin. Itselläni se tilanne, että ensimmäisestä yrityksestä maaliskuussa kohdun ulkoinen raskaus, joka jouduttiin leikkauksella keskeytettämään. Toinen munanjohdin poistettiin :( Sen jälkeen ollut yhdet kuukautiset ja seuraavien pitäisi alkaa ensi viikolla. Nyt ensimmäinen yritys kohdun ulkoisen jälkeen. Oireita on monenlaista, tosin siinä ensimmäisessä ei mitään oireita raskaudesta eikä edes kohdun ulkoisesta. Pitäsi malttaa odotella... Tsemppiä kaikille, ja mukavaa kesää!

Vierailija
167/270 |
14.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vielä pitäisi ensi viikonloppuun malttaa odottaa.. olen kyllä muutaman testin jo tehnytkin (on niin uutta ja jännää tää vauvantekeminen..tai ei se tekeminen.. ymmärrätte kyllä mitä tarkoitan:).. testit siis näyttäneet negaa.. ollut kaikenlaisia tuntemuksia ja oloja, ja joskus ei mitään.. kuvittelenko vaan..?

onko teillä muuten kokemuksia raskauskeiju.comista ostetuista herkistä raskaustesteistä?

Vierailija
168/270 |
15.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on ihan pihalla. Nyt ollu viikon verran tuhruilua...ei kunnon vuotoa missään vaiheessa. Aamulla tein varmuuden vuoksi testin, kun oli hammaslääkärikäynti tiedossa, mut negahan se. Lienenkö stressanu niin paljon kesätyön takia, et on kierto menny sekasin. Ei mitään hajua, et onko alkanu jo uusi kierto ja mistä päivästä laskeminen pitäis alottaa. :( Sinänsä sen ei niin suuresti väliä, kun mies on vielä kuukauden verran pois kotoa eikä päästä ainakaan maalisvauvaa yrittään. Epäilyttää vaan, et mun megapitkät kierrot on palaamassa.

outii: Jospa sun nega johtu vaan aikaisesta testipäivästä. :)

sonia: Lopetin pillerit huhtikuussa ja eka kierto oli 29 päivää. Tästä kierrosta ei mitään hajua, kuten yllä käy selville. Aiemmin mulla ollu tosi epäsäännöllinen kierto, jotain välillä 27-90 päivää ja pelkään et nyt on taas menossa siihen suuntaan, kun hormonitoiminta tasottuu. Edellisellä kerralla, kun jätin pillerit pois ei tullu menkkoja reiluun yhdeksään kuukauteen. Silloin ei onneks ollu toivetta tulla raskaaksi. :) Sitä ennen olin tainnut käyttää pillereitä n. 1,5v ja nyt on olleet käytössä viitisen vuotta.

-ray

Vierailija
169/270 |
15.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Outi: me mennään näköjään samaa tahtia :) mulla kans juhannuksena pitäis alkaa seuraavat menkat ja toivon tietenkin etteivät ala! :)

Ootteko käyttäneet ovulaatiotestejä? Mä kokeilin tässä kierrossa ekan kerranmut sain yhtenä päivänä vain haalean viivan kontrolliviivan lisäksi.. ? Lirkö ollut se sit ovis vai tuliko ollenkaan, en tiedä.. Jos ei oo nyt tärpänny ni ajattelin kyllä seuraavassakin kierrossa kokeilla niitä!

Nää on tosissaan jänniä nää "raskaustuntemukset"... Itsellänikin olevinaan nännit arat mut en tiiä.. Onhan se mahdollista et oon raskaana, mut jotenkin tuntuu et tunnen kroppani "liikkeet" paremmin nyt kun ei käytä hormonaalista ehkäisyä mitä ehdin käyttää 8 vuotta!

Katsotaan miten käy :)

Vierailija
170/270 |
16.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai no emmä tiedä onko siittä ny niin pitkä aika..Mutta onnea plussanneille jos niitä on tullu!

Eli niille jotka ei tiedä kuka olen niin täällä pyörin tuos ennemmin, mutta päätin pysyä pois hetken ku mun vauvakuume oli niin kova, että ajattelin olla hetken aikaa ajattelematta asiaa sen kummemmin. No eihän tuota kokonaan pystyny unohtaa, mutta nyt ei ole maailman loppu jos vaikka tällä kierrolla en olisikaan raskaana, vaikka se kyllä harmittaiski.

ON:elikkäs en oikeen tiedä koska tätiä pitäis nyt odotella, koska viimeksi oli kierto yhtäkkiä 5 viikkoa vaikka luulin sen lyhentyvän, mut jotenki luulen että nyt vähän lyhyempi kierto. Mutta siis ensi sunnuntaina tulisi 4 viikkoa ed.tädistä ja ajattelin huomenna taikka torstaina testailla, koska juhannuksena voi tulla juotua useampana päivänä niin jos nega tulee niin saa paremmalla omalla tunnolla juoda:)ja huomenna kaiken lisäksi huvipuistoreissu:)ja kun testi on valmiina kaapissa(jäänyt ed.kerralla kahden testin paketista). Ja oon mä oireitaki itestäni löytäny:D elikkäs kokoajan tekee mieli syödä siis ihan kokoajan ja tissit vähän arat. Toki sitten on alamaha tuntemuksiakin, mutta se voi olla ihan hyvin myös menkkojen tulosta johtuvaa. Että jäädään jännittämään tulosta(tod.näk. huomen aamuna)! Ja plussatuulia kaikille!

171/270 |
16.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka esikoishaaveilijat!

Tässä yksi uusi. Kovin kuulostaa tarinat tutuilta, yhdistelen niistä omani; hirmukauan pillereitä, 1.5v sitten lopetin syömisen, PCO todettu ja nyt hoidoissa.

Sukulaiset ja tuttavat utelee asiasta, kun ikää on jo yli 30v. Asiallisille uteluille olemme vastanneet totuuden, mutta emme asiattomille. Kenellekään en ole vielä pimahtanut, mut melkein :-)

Mua ihan hymyilyttää, kun luen näin ekoja kertoja tätä palstaa, lyhennelmiä ja termejä täteineen on aikapaljon, pitää oikein perehtyä, että pääsee kärryille, mistä puhutaan :-)

Meillä on juhannuksena tämän kierron H-hetki, et voi olla että teltta-suunnitelmat menee päin mäkeä, katsotaan nyt vielä.

Oikein rentouttavaa kesää kaikille, kiva lukea kanssasisarten ajatuksia.

Vierailija
172/270 |
16.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on miehen kanssa menossa toinen luomukierto, mutta kierto on vielä jostain syystä niin sekaisin pillereiden jälkeen, että kierrot ovat pitkiä ja odottamattomia. En tiedä milloin on ovis ja muut sellaiset. En tiedä voiko varsinaisesti edes sanoa että `yritämme` vauvaa, koska emme ota paineita asiasta. Suoraan sanottuna: Pannaan kun panettaa. :D

Oli kiva hypätä mukaan, sillä vauvakuume on kova ja ns. vertaistuki helpottaa, kun ei nuo miehetkään jaksa tuota vauvahössötystä kokoajan kuunnella, ainakaan ennen kuin jotain on oikeasti tapahtunut. :D Nyt on kp 12 menossa ja jännityksellä odotellaan milloin seuraavat kuukautiset alkavat. (Viime kierron pituus 62 pvä) Pitkäänhän siinä voi vielä mennä.

Plussaonnea kaikille näin juhannuksen kynnyksellä! Toivottavasti jussi tuo taiat mukanaan! ;D

Vaniliini, yk 2, kp 12 :)

Vierailija
173/270 |
16.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa uudet. :) Hei pistettäiskö pientä esittelykierrosta pystyyn? Kun on tullu niin paljon uusia..

Voin ite tässä alottaa.. Eli olen 19-vuotias, mies 22v. Yhtä ollaan pidetty kohta neljä vuotta joista vuosi ollaan asuttu yhdessä. Kihloissa ei olla virallisesti, mutta ollaan sovittu, että naimisiin mennään heti jos pikkunen ilmottaa tulostaan. Yritystä on kestäny viime heinäkuun lopusta eli pitkään. Pari viikkoa sitten kävin lääkärillä asian tiimoilta ja määrättiin verikokeisiin näin aluks, endoa tutkitaan. Elokuussa päästään toivottavasti sit lapsettomuustutkimuksiin kunnolla.

Nyt on piinaviikko aluillaan. Ei mitään toiveita tänkään kierron suhteen. Aika hiljasta on nyt ollu tuolla makuuhuoneen puolella, kun niin monta kuukautta ollaan tosissaan yritetty. Nyt ollaan tavallaan jo luovutettu, vaikka ei olla sitä ääneen sanottu. Sellasta täällä.

Reetu1

Vierailija
174/270 |
17.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reetu1: Tsemppiä!

Olen 24, mies tänä vuonna 25 ja yhdessä ollaan oltu syksyllä 6 vuotta. Kihloissa 2 ja naimisissa pian puoli vuotta :) Puhuttu ollaan lapsesta/lapsista paljon ja selvänä on ollut, että niitä hankitaan ja halutaan olla nuoria vanhempia.. Aluksi ajateltiin odottaa opiskelujen loppuun, mutta kun ne minulla nyt pitkittyvät ja pitkittyvät niin ajateltiin, että josko ens syksynä alettais hommiin. No eipä sitten maltettu ja toukokuussa lopetin minipillerit ja nyt siis yk 1 :) jännittävää ja ihanaa tämä on ainakin vielä.. molemmat siis opiskelijoita ja kaksi koiraakin täällä pyörii.. ei siis mitään järkeä tässä vauva-touhussa, mutta tarvitseeko aina ollakaan? niin oikealta kuitenkin tuntuu :)

175/270 |
17.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa pitkästä aikaa!

Mitäs tänne kuuluu???

Olin tuossa kesälomailemassa niin ei tullu käytyä pitkään aikaan täällä. silti ollu mielessä kyllä tää palsta. :) miettiny että kuinka moni lähteny jo o-puolelle. Vauvakuume senkun kasvaa, ei tunnu onnistuvan tuo raskautuminen yms. Ärsyttää, mutta välillä taas tuntuu että kiva ku saa sit "vielä ainaki kuukauden" tehä kaikkea mitä sit ei pysty.. Ärhhg! :/ :D

Itsellä nyt menossa

yk 5, kp 19/27-30

*MonnY*

176/270 |
17.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli ollaan molemmat 25-vuotiaita ja ollaan seurusteltu jo 9 vuotta :) vauva nyt todellakin molemmilla unelmissa ja yllättävän stressaavaa on tää "yrittäminen"... aina ennen naureskellu kavereiden vauvapuuhailuille mut nyt ymmärrän mistä on ollu kyse...

Jännittää kauheasti ku menkat pitäis alkaa huomenna... toivottavasti ei alakaan... ;)

yk3 kp 31/32

Vierailija
177/270 |
17.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heip!

Mä olen kolkyt ja miehellä risat päälle. Yhdessä ollaan oltu 6 vuotta ja sormuksista vielä neuvotellaan.. Pillerit jätin viime kuussa eli yk 1 niin kuin sanotaan, kaiketi menossa. Pillerirytmistä laskettuna on ovulaation aika paraikaa käsillä..

Olen vähän skeptinen tän rytmin ja muun palautumisen suhteen, kun pillereitä tuli syötyä n. 12 vuotta. Mutta mutta - keho on ihmeellinen: liekkö johtuu pillereiden lopettamisesta ja siitä johtuvasta kehon tunnustelusa ja asian ajattelusta vai ihan aidosta oviksesta kun viime yön unikuvasto oli eroottisinta naismuistiin :)hih. Eli kertooko keho tällä tavalla että NYT on sen aika? Kenties.

No joo, asia on niin aluillaan, että vielä kelpaa fiilistellä ja tunnustella hyvällä leikkimielellä. Vilpittömän nöyränä kuitenkin ison asian edessä.

Hyvää mieltä ja plussatuulta kaikille, erityisesti niille jotka ovat kerinneet jo kokea muutakin kuin intoa ja sitä kivaa jännitystä asian tiimoilla!

Han

Vierailija
178/270 |
17.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

outii: Kiitos! :)

MonnY: Tervetuloa takasin! :) Mie muistan ainakin siut.

Venla: täällä ollaan peukut pystyssä, että ei ala. :)

Han: Nyt vaan sit jännitellään, että paljastiko nuo unet sen h-hetken ja tärppäskö! :)

ON: Mahaan on sattunu nyt jo muutaman päivän, vaikka ens viikon tiistaina pitäis tätin vasta tulla kyläilemään. Aattelin, että vois tulla aikasemminkin noista kivuista päätellen, mutta rinnat ei ole vielä kipeet. Joten eikun odotellaan.

Reetu1

Vierailija
179/270 |
17.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli olen 18 vuotias nuori nainen, mies on 20, täyttää 21 joulukuussa. :) Omista lapsista olen haaveillut jo nukeilla leikkiessä eli ihan pikkuisesta asti. Halutaan miehen kanssa tulla nuorena vanhemmiksi ja vastuullisia ollaan kuten muutkin aikuiset ihmiset. Ollaan seurusteltu 2,5 vuotta, kihloissa ja yhdessä asuttu syksyllä parisen vuotta. Naimisiin mennään kun on varaa, mutta suunnitelmissa on lähivuosina. :) Meidän kanssa asustelee myös tyttökoira. :) Opiskelen vielä, mutta mies käy vakituisesti töissä. Elämä on ihanaa kaksistaan, mutta voisihan se pikkuinenkin tulla jos on tullakseen, eli vauva toiveissa. :) Toivottavasti tärppää piakkoin!

Vaniliini yk 2, kp 13.

Vierailija
180/270 |
18.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elikkäs sitten sitä esittelyä alkuun itsellä ikää 21 ja miehellä pari vuotta enemmän...yhtä on pidetty vasta tuosta viime syksystä, mutta ollaan seurusteltu ennenkin eli tunnetaan toisemme hyvin..yritys on alkanut joulukuussa eli yk 6 menossa..yksi keskenmeno tuli koettua huhtikuulla ihan alkumetreillä meni kesken...

Nyt sitten eilen tein juhannuksen varalle testin(pitäisi ensi viikolla täti tulla)ja negaahan sen näytti eli tätiä odotellessa ja toivoahan on niin kauan kun täti tulee;D Toki oireita menkkoihin ollut että varmaankin alkaa viimeistään maanantaina:/

yk 6 kp 25