Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Esikoishaaveilijoiden kesä :)

Kommentit (270)

Vierailija
201/270 |
26.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos esmeralda ja tervetuloa joukkoon! :)

Anelmaunelma: kaikilla on noita tuntemuksia. ja yhdyn 100% haven mielipiteeseen. :)

ON: menkat 5 päivää myöhässä. Kipuja kyllä on joten kyllä ne alkaa. Ei muuta erikoista kun, että rinnat ei ole kipeet, vaikka yleensä on ennen menkkoja. Mutta odotellaan. Ja negan sain maanantai-iltana. Ei ole enempää testejä, enkä tilaa. Niihin on menny jo ihan liikaa rahaa..

Reetu1

Vierailija
202/270 |
27.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa joukkoon, esmeralda!

have: Mäkin olen ihan samaa mieltä kanssasi. Ja samoin olen kuullut joidenkin sanovan, että ehtiihän sitä vielä paljon myöhemminkin lapsia saada (vaikken ole yrityksestä kertonutkaan).

reetu: Täällä on peukut ja varpaatkin pystyssä, jotta sä saisit plussan! Toivotaan parasta, olet jo niin kauan joutunut odottamaan sitä...

Hassua, koska mulla on melkein sama tilanne. Testasin maanantaina negan, menkat on (oikeastaan) myöhässä - vaikka noin kerran vuodessa onkin ollut näitä pitkiä kiertoja. Toisaalta olen ihan varma, että menkat alkavat muutaman päivän sisällä, koska alavatsaa on juilinut jo jonkin aikaa. Ja paha olo, joka on vaivannut, liittyy mulla yleensäkin kuukautisten alkuun. Että se siitä.

- Deeli yk 5, kp 34/24-39

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/270 |
28.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelin vielä lisätä tuohon kirjoittamaani, että itsellänikin yksi ammatti jo olemassa mikä ainakin omasta mielestäni tuo vähän turvallisuutta..

On:mulla menossa tämä kierron alkuvaihe joten ei mitään ihmeellistä tapahdu nyt..toki eipä meillä välttämättä juuri puolessa välissäkään tapahdu mitään..että odotellaan taas se 3 viikkoa, että saapuuko täti. Mulla kyllä tämä kesä lähtenyt aika lujaa käyntiin pitänyt olla vähän joka vloppu jossain päin viihteellä, mutta ajattelin nyt vähä rauhoittua, kun ei se varmaan ainakaan auta tätä vauvaprojektia. Toisaalta pitäähän mennä vielä kun voi:) Ja tosiaan jos joku ihmettelee niin ei tule tosiaankaan olemaan tarve ravata baareissa/muuten viihteellä jos vauva tulee. Tää on ny vain ollu tämä kesä ei keväälläkään ollu mikään tarve mennä mihinkään..

Joo tulipa taas tekstiä:)

Mutta plussatuulia paljon niille joilla pian testausaika:)

yk7 kp 8/27-35(pysyy toivon mukaan tuossa 27-28 paikkeilla:)

204/270 |
28.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosiaan, juhannuksena piti alkaa menkkojen kp32 aikaan, tulivan nyt sitten viimein 9 päivää myöhässä... :( liekkö ollu toiveet niin korkealla että tulivat myöhässä sen takia. Tosin pillerit lopetin tämän vuoden alussa joten voivat vielä hakea paikkaansa. Eilen ku alkoivat oli pettymys suuri, mut nyt on ihan ok meininki. Sanoin miehelle etten halua ainakaan tässä kierrossa nyt tikutella ovista tms. koska en itsekään halua stressata tämän asian kanssa. Sovittiin et harrastetaan seksiä kun tekee mieli ja that`s it :)

halu raskautua on tosiaan niin kova että otettava vähä iisimmin (ainakin yritettävä)

tsemppiä vaan meille kaikille :D

Venla

Vierailija
205/270 |
28.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taalla kanssa pidetaan kovasti Reetulle peukkuja!! Onko muuten mitaan uutta kuulunut niista ttkimuksista?? Onko viela mitaan testeja tehty sulle tai sun miehelle??

Itse olen jo paremmalla tuulella... Oli varmaan vahan pms:aa tuo edellinen viesti!! Hehheh!! Nyt tosiaan ei ota ihan niin paahan. Ei muuta kun yk5 tassa nyt sitten kayntiin! :)

Mahtavat ilmat muuten! Olis vaan niin ihana paasta jo Suomeen lomailemaan...

Nautitaanhan auringosta ja rentoudutaan, niin kylla niita plussia alkaa tippumaan! :)

Tinttis yk5 kp 3/31-32

Vierailija
206/270 |
29.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä mennään kp 41 eikä tädistä tietoakaan.. testin tein toissa päivänä eikä ollut haamun haamua, joten joku häiriö menossa. ärrrrsyttäväää....

tsemppiä ja plussatuulia kaikille!

outi

207/270 |
29.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

aika monella näkyy jännät paikat olevan nytten, toivottavasti saatais toinen plussa ainaki nyt heti hupun perään :)

ON: menkat alko perjantaina, mökkeilemässä oltiin ja otettiinpa vähän siiduriaki. Ei silleen harmita tällä kertaa ku oli heti tekemistä niin ei ehtiny murehtimaan. Ja toisaalta hyvä että uus kierto saatiin ajoissa käyntiin. Nyt on jo muutaman kierron ollu tuo 27 pv kierron pituus.

huh, tuntuu kyllä pitkältä ajalta ku kohta puoli vuotta yritetty ja yk 6 pyörähtää siis nytte käyntiin. mutta vitsin äkkiä se aika kuitenki on menny ku alkaa miettimään.

plussatuulia for everyone

Vierailija
208/270 |
29.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on kyllä kaikilla kuukautiset kadoksissa!

Kävin tänään terveysasemalla tekemässä testin kun on jo seittemän päivää myöhässä.. No negaahan se näytti.. Mutta eipä ollu yllätys. Jotenkin vaan tiesin koko ajan, että en ole.

Tinttuliina: vasta elokuussa saadaan lähete ja tutkimukset menee syys-lokakuulle. Mutta jos nyt ei ala näitä kuukautisia kuulua niin ne rupee jotain tutkimuksia tekemään. Näin sanottiin tänään siellä terkkarilla. Että eikun taas odotellaan..

Ja KIITOS kaikille tuesta. Ootte ihania. :)

Reetu1

Vierailija
209/270 |
29.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen 29-v ja avopuolisoni on 32-v.Yhdessä ollaan oltu parisenvuotta.Molemmat vakituisessa työssä sekä oma asunto pk-seudulla.Meillä on kissa ja koira.

Minulla on nyt vuoden alusta ollut vauvakuume,mutta puolisoni ei oikein lämpene koko idealle.

Kysyy miten pärjään pienen lapsen kanssa,kun tulot pienenee ja asuntolaina pitää kuitenkin hoitaa.Haluaisin näyttää että pärjään lapsen kanssa ihan hyvin.

Ollaan juteltu asiasta eikä ole vielä suostunut.Vastaus on aina jyrkkä ei.

Olen nyt vuoden odotellut jos vaikka lämpenisi asialle muutosta ei ole tapahtunut.

Miten olette saaneet omanne suostuun lapseen?

Onko muilla kokemuksia taivuttelusta kauanko meni? Ennen kuin suostui...

Vierailija
210/270 |
29.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälläkin esikoista yritellään. Itse olen 19 vuotta ja avomies 20vuotta. Yritys alkoi viime syyskuussa, ja yksi keskenmeno ollaan tässä välissä koettu. Tällä hetkellä kp 28/31 ja ihan malttamattomana odotellaan loppuviikkoa, että tuleeko ne menkat vai ei. :P

Vierailija
211/270 |
29.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa uusille ja isot onnittelut Hupulle plussasta. Toivottavasti Hupu tosiaan vetää nyt meistä monta perässään odotuspuolelle. :)

Anelmaunelma: Mullakin melkein sama tilanne, kun pillerit jäi pois huhtikuussa.

Han kyseli pillereiden lopettamisen jälkeisiä oireita...mulla oli rinnat (eteenkin nännin seutu) kipeenä melkein kolme viikkoa ekassa pillerittömässä kierrossa. Tais alkaa noin viikon päästä siitä, kun söin viimesen pillerin. Sen jälkeen ei oo ollu mitään kummempaa, kuin vähän enemmän näppyjä naamassa.

).( Oottelen hiljalleen menkkojen alkua...toivon ainakin et alkais. Nyt ei siis varmuutta siitä kiertopäivästä, mut jos siitä alkaa laskeen uutta kiertoa, kun turhruttelu alko, niin nyt jo kp22 ja se kierto ois ollu vaan 25 pvää pitkä. En kyllä tiiä meneekö nyt laskut oikein. Miehelle sanoin just viikonloppuna, kun soiteltiin, et jos ei heinäkuussa oo menkkoja, niin sit soitan lääkäriaikaa, kun on ollut taipumusta megapitkiin kiertoihin. Jospa ne menkat sieltä tulee, kun mieskin olis tulossa kahden viikon päästä kotiin. ;)

-ray

Vierailija
212/270 |
30.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa ne menkat alkaa ylihuomenna, kun lämmöt on ollut jo muutaman päivän suht matalalla. :(

Vierailija
213/270 |
30.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reetu: joko täti on tullut kyläilemään?

Mulla ei vieläkään.. ja kp43 pyörähtää kohta mittariin.. muuten ei haittaisi yhtään, mutta nyt tässä tilanteessa kiukuttaa ja suututtaa kun ei pääse yrittämään..ei kai sitä ovistakaan voi tulla ennen kun edelliset on lähteny tielt pois. Testin tein viime viikon torstaina ja negaa näytti, ei haituvan haituvaa..

Häiriöitä on ollut jo parisen vuotta pillereiden kanssa ja ilman niitä, joten ihan normaali kierto mulla ei ole.. Siksi ajattelinkin, että jos kävisin gynellä tsekkaamassa tilanteen. Ei sitten tarvitsisi miettiä ja murehtia ja voisi rauhassa jatkaa tätä "projektia"..

Tsemppiä kaikille!

Vierailija
214/270 |
30.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Outii: ei ole vielä tullu kyläilemään täti ei. Perjantaina uusiks testiä tekemään jos ei ala kuulua. Pelottaa, että nyt kroppa on menny lopullísesti sekasin. :/

Ainiin ja tervetuloa uudet. :)

On kyllä vaikee tilanne jos ite haluaa lasta ja mies ei. Omaa kokemusta ei asiasta ole. Ollaan molemmat niin lapsi rakkaita niin ei tarvinnu suostutella. :)

Reetu1 kp 38/30 yk 11

Vierailija
215/270 |
01.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ray: hyvä tietää että kuulunee asiaan rintakipu, nyt taitaakin olla helpottumaan päin itse asiassa. No, oletettua menkka-ajankohtaa lähestytään, joten saa nähdä kuinka sitten kipuillaan.

Mulla myös kaikki vatsan oudot tuntemukset on jäänyt ja raskauskuvitelmat haihtuneet, joten realistisen-pessimistisenä tod. näk. NE alkaa viikonloppuna.

dream29: Suurin piirtein samoissa ikävuosissa mennään meillä. Ajatus kypsyi itselläni n. vuotta nopeammin kuin miehellä, mutta hänelläkin sitten kuitenkin ihan omasta aloitteesta ja henkisestä kasvusta ;) Vuosi sitten mies pohti vielä kovasti, mitä omalta elämältä tahtoo yms. Vauva-ajatus ei varmaan voi tuntua oikeelta ennen kuin ne kysymykset on työstänyt. Ehkä myös kaveripiiriin putkahtaneet vauvat ovat rohkaisseet myös.

Ei voi muuta kun malttia sulle toivottaa. Ehkä huomio kannattaa hetkeksi siirtää muualle (teidän yheisistä keskusteluista, täällähän näitä fiiliksiä on hyvä purkaa toisten kuumeilijoiden kanssa)ja ratkaista vaikka joitain muita asioita ja nauttia parisuhteesta ja elämästä. Mutta tiedän, ei ole helppoa elää jahkailijan kanssa :)

Vierailija
216/270 |
01.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt löytyi sopiva ketju minullekin! Eli minä 25v, mies 24v, naimisissa nyt 2 vuotta ja yhdessä 6 vuotta. Valmistun keväällä -10 ja pieni nyytti sopisi NIIIIN hyvin ensimmäiseksi "työpaikaksi" :) Kaamea vauvakuume ollut kyllä jo monta vuotta, pahenee koko ajan...

Pillerit lopettelin huhtikuun lopulla, nyt menossa toiset menkat luomuna. Yllättävän vaikeasti tämä pillereiden jälkeinen raskautuminen siis tapahtuu kun muillakin on samanlaisia haasteita, ja vielä pitempiaikaisia... Ja paketissa vielä pelottelevat pillereiden unohtamisesta ja raskaaksi tulon "riskistä"! Itse olen varmaan sellainen perusoptimisti, että ajattelin asioiden rullaavan ASAP kun pillerit lopettaa. Tai ehkä sitä vain toivoi niiiiiin paljon! :)

Ihana vertaistukiketju, tekisi mieli huutaa kaikille ja puhua vaan vauvakuumeesta, mutta miehen lisäksi vain yksi ystävä tietää. Tuntuu, että pitää odottaa viikoille 12 ennen kuin uskaltaa puhua. Eikä siis vielä plussaa ole näkynyt:(

Vierailija
217/270 |
01.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei kaikille!

Täältä ilmoittautuu palvelukseen ikuinen vauvakuumeilija, joka lopetti pillerit toukokuussa ja nyt on menossa ensimmäinen luomukierto (huomatkaa, hyvin opeteltu sanasto ;D). Ikää minulla on 29, miehellä 28 ja yhteistä taivalta takana reilu vuosi, jota ennen kylläkin hyvää kaveruutta monta monta vuotta.

Elämä hymyilee ja aika tuntuu perheen perustamiselle täydelliseltä, joten ensin ajateltua rauhallista yrittämistä ei todellakaan ole tiedossa, koska ostin jo tänään ensimmäiset raskaustestit, joita ajattelin sitten viikon päästä kokeilla, mikäli ensimmäisiä luomukuukautisia 12 v:n pillereiden popsimisen jälkeen ei kuulu.

Hirveesti jännittää/pelottaa/naurattaa ja melkein itkettääkin jo nyt, vaikka mistään ei oo mitään tietoa. Oon vaan ihan sekasin jo pelkästä ajatuksesta, että voisin oikeesti saada oman lapsen! Voih, toivottavasti niin tapahtuukin jossain vaiheessa, mieluummin tietysti ennemmin kun myöhemmin, mutta jossain vaiheessa kuitenkin.

Kaikkien on lienee syytä varautua vastailemaan kaikkiin mahdollisiin kysymyksiin, sillä täältä niitä alkaa sadella.

Ihana liittyä teidän hengenheimolaisten seuraan!

218/270 |
02.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikkamoi minunkin puolesta uusille :)

IntoPiukka: ihan samanlaisia tunteita mullakin; jännitää, itkettää, naurattaa jne.. mulla ollu vauvakuume pidempään ja nyt kun se on tullu miehellekin ni tuntui että vauva on saatava heti! Niinhän se ei valitettavasti mene.. Ainakaan kaikilla :) ekaks ahdisti kauheasti ku TAASKAAN en ollu raskaana yk3:sen jälkeen mut tajusin et iloinenhan mun pitäis olla kun nyt ollaan sentään jo siinä vaiheessa että ehkäisy on jätetty pois ja annettu mahdollisuus sille, että vauva saa tulla :)

Yritän siis asennoitua niin, että en stressaisi niin kovasti, vaan nauttisin tästä! Kyllä se vauva tulee, ennemin tai sit hieman myöhemmin :)

Välillä on joutunut oikein pysähtymään ja miettimään miten paljon asioita on hyvin mun elämässä, koska välillä tuntuu että päässä pyörii vain yksi ainut asia; VAUVA!

Tällä sekavalla kirjoituksella yritän valaa kaikkiin meihin kuumeilijoihin uskoa! Ja sanoa myös sitä, että yritetään muistaa että meillä sentään on ne omat rakkaat joiden kanssa perhettä haluamme perustaa!!

Iloista ja seksintäyteistä ;) kesää meille kaikille :)

Venla

Vierailija
219/270 |
02.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä tais olla viimonen virhe, siis liittyä tänne keskusteluun, koska unetkin meinas mennä kaiken ajattelun seurauksena! Hih!

Kiitos Venla kuitenkin, tunnelmat on ihan samat, joskin ensimmäistä kuukautta tässä toki yritellään ja pelonsekaisin tuntein odottelen, että minkälainen pettymys se onkaan, jos se täti kuitenkin piipahtaa vierailulle. Omilla sisaruksilla on ollu ihan urakalla vaikeuksia raskautumisessa, joten oon tietysti ihan varma, että sama kohtalo odottaa minuakin. Todellisuudessa kuitenkin valtava toivo siirtää tuon epäilyksen tieltään ja samalla pelko pettymyksestä kasvaa entistä suuremmaks.

Millon tästä tuli näin iso asia???

Voi kun vaan vois hypätä tämän vaiheen ohi ja siirtyä suoraan olemaan raskaana. Voisko semmosta palvelua ostaa jostain? En silti haluais alkaa laskemaan ovulaatioita, kun kuitenkin suht lyhyen seurustelun jälkeen toivon seksielämän säilyvän nautintoperusteisena, en muuttuvan lapsentekokoneistoks.

Huh tätä ristiriitasten tunteiden tulvaa.

Nyt, takas töihin (joita ei tietysti kesällä ees oo tarpeeks!) ja ajatukset pakolla johonkin muualle.

Hirveen ihanaa päivää ja paljon plussailuja kaikille "kohtalo"tovereille!

Vierailija
220/270 |
02.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla myös ensimmäinen yk menossa ja olen vuoroin innostunut, kauhauissani, iloinen ja stressaantunut! Onneksi mies on ihan täysillä mukana ja jaksaa kuunnella tätä pälätystäni :D Sain ystävältäni kasan vauva-lehtiä ja niitä on ollut mukava lueskella..

Kaikenlaisia tuntemuksia oli, mutta testit näyttivät negaa. Luulin tädin tulevan Juhannuksena, mutta eipä tullut..Nyt olen pari nega testiä tehnyt viimeisen tänään kun on kp 44 ! Ja vaikka sitä yleisesti toivookin, että kuukautiset eivät alkaisi, niin tämän negaamisen takia kyllä toivoin ihan joka päivä, että täti tulisi ja pääsisi aloittamaan puhtaalta pöydältä". Ja äsken sitten vessassa täti osoitti merkkejään ja minä hihkaisin pari riemun kiljahdusta!!

Vaikka päätin, että en ala tikuttelemaan ovista niin mieli kyllä muuttui kun tämä kierto venyi.. Pakko tsekkailla ihan senkin taia, että tiedän ovuloinko ollenkaan.. kiertohäiriöitä ja -ongelmia on ollut..

Huh, kauhea vuodatus, mutta tämä tuntuu olevan ainoa paikka mihin uskaltaa ihan vapaasti kertoa kaikenlaiset ajatuksensa.. Läheisimmät ystäväni tietävät tästä meneillään olevasta projektista, mutta en viitsi päivittäin kaataa tätä kaikkea heidän niskaansa :) Ja kun me täällä samassa veneessä kaikki ollaan, niin mikäs sen parempi!

Kaikille hurjasti tsemppiä ja plussatuulia..

Outii, joka siirtyy iloisesti yk2 kp1/43 :)