Päiväkodissa ei riitä ammattitaito huomioida lapsen erityistarpeita
Olivat eilen valmistelleet lapsiryhmää että huomenna leivotaan pipareita ja oma hitaastilämpiävä lapsenikin puhui siitä kotonakin ja hoitaja eilen meitä muistutti.
Tänä aamuna vielä lapselle puhuttiin piparien leipomisesta ja varmistin että myös kananmuna-allergiselle lapselleni löytyy sopivaa leipomusta.
No, lasta hakiessani selvisi että lastani ei oltu otettu ollenkaan mukaan leipomaan, koska suurtalouskokki oli tehnyt vain sellaisen taikinan, jossa oli kananmunaa.
Vitun lähärit eivät olleet ajoissa maininneet suurtalouskokille että piparitaikina pitää tehdä ilman kananmunaa ja tällä amiskokilla ei sitten ollut riittänyt ammattitaito googlettaa kananmunatonta piparitaikinaan
Ja lapseni oli tästä helvetin pettynyt. Vitun lähärit, en puhu niiden kanssa enää yhtään mitään kun vien ja haen lastani hoidosta.
Kommentit (36)
Siksi olenkin ajatellut aloittaa itse ypphoitajana. Itselläni 3 vuotias poika. Ei ole oikein sopeutunut päiväkotiin. Olen ollut itsekin töissä päiväkodissa, joten lastenhoito, liikunta, askartelut ym tuttuja juttuja. Minulle sopisi myös vuorotyö, eikä haittaa vaikka meillä joskus olisi viikonloppuisinkin hoitolapsia.
niin sanon aamulla lapselle että ei sun tartte sinne kirkkoon lähteä jos et halua. Siinähän lähärit sitten taistelevat uhmiksen kanssa kun muut odottavat vaatteet päällä.
Ja samaa jatkan jokaisen päiväkodin tapahtuman kohdalla. Sanon 2-vuotiaalle että ei sun tartte nukkua päiväunia tai istua hiljaa pöydässä jos et halua. Ja lelujakaan ei tartte kerätä varsinkaan jos hoitaja X niin pyytää
Se asia ei vain täällä huutelemalla muutu. Tee kirjallinen valitus lapsen syrjinnästä ja kiusaamisesta päiväkodinjohtajalle tai tarvittaessa vielä ylemmäs.
Mutta mieti vielä tuota kirjoitustyyliäsi. Asillisempaan viestiin saat asiallisemman vastauksen ja asian ei tarvitse toistua.
saatan jopa kirjoittaa asiallisen valituksen
turha niiden lähäriämmien odottaa että alan niiden kanssa yhteistyöhön. Tänään aamulla pyysivät että tulisinko tutustumaan uuteen päiväkotiosastoon, jonne vuoden alusta muuttavat, valehtelin että minulla on kiire töihin kun ei oikeasti kiinnosta pätkääkään.
Pitää laittaa päivähoitopaikan vaihtohakemus menemään netissä
Ja läyhäämällä on tuskin mitään asiaa hoidettu kunnolla.
kaupan sokerikuorrutteella. Ja tortut tehdään munattomasta valmistaikinasta eikä voidella munalla
ja aloittaa työt päiväkodissa, jos tälläistä odotettavissa...
Tapahtunut inhimillinen erehdys ja noin rupeat lastasi neuvomaan. Huoh!
Onneksi en maksa lapseni kokopäivähoidosta penniäkään, enkä tule koskaan maksamaankaan
No se kertoo jo sinusta ihmisenä paljon
mitään oikeata työtä, koska velkojani en koskaan aio maksaa takaisin. Takaajat maksakoot, minä pidän palkkani tarkoituksella pienenä, jos nyt jaksan töihin mennä
se kertoo sinusta ihmisenä paljon. Voi takaaja ja hoitaja parkoja!
ja elareilla pystyy ostamaan mukavia vaatteita itselle. Miksi tehdä töitä??
Sä vedit homman liian överiks. Täytyy aloittaa vähän varovammin ja vähän vähemmällä meuhkaamisella.
Olen itse töissä päiväkodissa ja nyt on niin vaikea saada henkilökuntaa että pätevä hakija on harvinaisuus. Meilläkin tosi suuri osa hoitajista on epäpäteviä eikä kouluttamattomuutta tietenkään missään mainita. Lastenhoitajana voi toimia ihan hyvin vain lyhyen perehdytyksen (jos sitäkään) saanut aivan toisen alan ihminen, esim. välivuotta opiskelusta pitävä, joka on otettu töihin vain koska muita hakijoita ei ole ollut.
päiväkotiin etukäteen . soitan maanantaiaamuna klo 10 että tänään lapsi ei tulekaan ja tiistaina sama homma
"vitun" lähäreille ja eskariopeille lahjat:) Ovat niin mahtavaa ja ihanaa ja kannustavaa porukkaa! Ei voi kuin kehua ja kiittää:)
jätin lapsen ja huikkasin heipa vain lapselle. hoitajia en edes tervehtinyt.
Onko joku "vitun" lähäri vienyt sulta miehen tai muutenvaan sulle joku uhka. Näitä aloituksia tullut jo ihan tarpeeksi...
tästä lähtien alkaa hoitaa lastas kotona niin ei ne vitun lähärit pääse tekemään lapsestasi tunnevammasta, joka vanhemmiten alkaa vihata joulua ja varsinkin pipareita.