Tekee mieli alkaa kasvattaa hiuksia, mutta hiuslaatu on karhea ja pörröinen. Kannattaako?
Mulla on ainakin 10 vuotta ollut aivan lyhyet hiukset. Tämä siksi että oma hiuslaatuni on karhea ja pörröinen luonnonkihara, eikä mulla hermot kestäneet sitä. Hiukset oli aina ja koko ajan kiinni. Vain silloin kun värjäsin, hiukset pysyi sileämpänä. Enää en värjää.
Enkä ole 10 vuoteen kaivannut pidempiä hiuksia, kunnes nyt yhtäkkiä tuli mieleen, pitäisikö kasvattaa. Siis ihan joku polkkatukka, mutta kuitenkin.
Mutta onko mitään järkeä alkaa nyt kasvattaa, kun en todellakaan ole ihminen joka jaksaa läträtä hoitoaineiden ym kanssa? 😅
Etenkin samanlaisen hiuslaadun omaavilta mielipiteitä kaipailen.
Kommentit (25)
Jos niitä jaksaa pestä ja harjata niin totta kai. Pitkät hiukset on yksi ihmisen kauneimmista ulkoisista ominaisuuksista.
Miksi hoitoaineet olisivat työläistä. Niitä voi suihkuttaa hiuksiin pesun jälkeenkin. Itse laitan usein ihan tavallista kosteusvoidetta kämmenistä hiusten latvoihin.
Minusta tuollainen hiuslaatu on kauneimmillaan lyhyenä tai max. hartiapituisena eli puolipitkänä. Olen nähnyt hyvin pitkiä versioita, ja ne eivät näytä kovin kivalta, jos ei niistä taiteile hienoa kampausta.
Vierailija kirjoitti:
Jos niitä jaksaa pestä ja harjata niin totta kai. Pitkät hiukset on yksi ihmisen kauneimmista ulkoisista ominaisuuksista.
Kaunista myös tällaisena?
https://www.reddit.com/media?url=https%3A%2F%2Fi.redd.it%2Fis-my-hair-d…
Kuva netistä, hyvin tutun näköistä pörröä on. Ap
Vierailija kirjoitti:
Nekin pitkät, jotka on ohuet?
Tässä toinen kuvaava
https://www.reddit.com/media?url=https%3A%2F%2Fpreview.redd.it%2Fwill-h…
Tällaiset minunkin hiukseni ovat, vaikka käyttäisin nopeaa perushoitoainetta heti pesun jälkeen. En tosin usein aiemmin jaksanut edes käyttää, koska paksujen hiusten huuhtelu oli sitten tarkkaa. Ap
Vierailija kirjoitti:
Miksi hoitoaineet olisivat työläistä. Niitä voi suihkuttaa hiuksiin pesun jälkeenkin. Itse laitan usein ihan tavallista kosteusvoidetta kämmenistä hiusten latvoihin.
En mäkään ymmärrä mitä työlästä on hoitoaineen käyttämisessä.
Vierailija kirjoitti:
Minusta tuollainen hiuslaatu on kauneimmillaan lyhyenä tai max. hartiapituisena eli puolipitkänä. Olen nähnyt hyvin pitkiä versioita, ja ne eivät näytä kovin kivalta, jos ei niistä taiteile hienoa kampausta.
Joo, pitkää en ainakaan kestäisi. Lyhyt polkka olisi se mitä mietin, mutta ehkä se pitäisi kuitenkin olla sellainen että saa ponnarille. Kun menee hermot 😂 Ap
Sulle sopii siili ja parta lyhyeksi.
Kasvata osaksi. Ei pitkä, ei lyhyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aiemmin oli joitain kosteusnaamioita joita piti antaa vaikuttaa pitkään. Tuollaiset suihkeetko oikeasti poistaa tuon pörröisyyden? Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aiemmin oli joitain kosteusnaamioita joita piti antaa vaikuttaa pitkään. Tuollaiset suihkeetko oikeasti poistaa tuon pörröisyyden? Ap
Mä ainakin käytän ihan perus poishuuhdeltavia hoitoaineita, joiden annan vaikuttaa suihkussa sen aikaa, kun pesen kasvot ja kropan. Välillä laitan pesun jälkeen latvaseerumia tms.
Vierailija kirjoitti:
Kasvata osaksi. Ei pitkä, ei lyhyt.
Eli minkä pituista käytännössä tarkoitat? Olkapäille? Ap
Kävin viimeksi kampaajalla kuusi vuotta sitten. Siitä saakka olen hiuksia kasvattanut ja itse lyhentänyt. Karheatkin ja harmaantuvat. Hyvä öljypohjainen shampoo (Normalista) ja kosteisiin tai kuiviin hiuksiin saman sarjan suihkutettava hoitoaine. Takut häipyivät ja kiilto palasi. Melkoinen säästö !
Vierailija kirjoitti:
Mä ainakin käytän ihan perus poishuuhdeltavia hoitoaineita, joiden annan vaikuttaa suihkussa sen aikaa, kun pesen kasvot ja kropan. Välillä laitan pesun jälkeen latvaseerumia tms.
Näin aiemmin teinkin, mutta yhtä pörröä olivat. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näin aiemmin teinkin, mutta yhtä pörröä olivat. Ap
Väärät tuotteet, väärä käsittely- ja kuivaustapa?
Ottaisin tuollaiset hiukset milloin tahansa ja pitäisin niitä just sen pituisina kuin haluaisin.
Ap, sulla on hyvin asiat.
Ap on niin hyvin perillä hiuksistaan, kampausmallihistoriastaan ja itsestään hiustenhoitajana, että pitää kyllä itse päättää, mitä tekee.
Suosittelelen kuitenkin kasvattamaan lintuja, jolla on heltat🦃🥰😍 ja niitä syödään kiitospäivänä.🦃