Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tekee mieli alkaa kasvattaa hiuksia, mutta hiuslaatu on karhea ja pörröinen. Kannattaako?

Vierailija
18.12.2025 |

Mulla on ainakin 10 vuotta ollut aivan lyhyet hiukset. Tämä siksi että oma hiuslaatuni on karhea ja pörröinen luonnonkihara, eikä mulla hermot kestäneet sitä. Hiukset oli aina ja koko ajan kiinni. Vain silloin kun värjäsin, hiukset pysyi sileämpänä. Enää en värjää.

Enkä ole 10 vuoteen kaivannut pidempiä hiuksia, kunnes nyt yhtäkkiä tuli mieleen, pitäisikö kasvattaa. Siis ihan joku polkkatukka, mutta kuitenkin.

Mutta onko mitään järkeä alkaa nyt kasvattaa, kun en todellakaan ole ihminen joka jaksaa läträtä hoitoaineiden ym kanssa? 😅

Etenkin samanlaisen hiuslaadun omaavilta mielipiteitä kaipailen.

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
18.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelelen kuitenkin kasvattamaan lintuja, jolla on heltat🦃🥰😍 ja niitä syödään kiitospäivänä.🦃

Vierailija
2/25 |
18.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos niitä jaksaa pestä ja harjata niin totta kai. Pitkät hiukset on yksi ihmisen kauneimmista ulkoisista ominaisuuksista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
18.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi hoitoaineet olisivat työläistä. Niitä voi suihkuttaa hiuksiin pesun jälkeenkin. Itse laitan usein ihan tavallista kosteusvoidetta kämmenistä hiusten latvoihin.

Vierailija
4/25 |
18.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta tuollainen hiuslaatu on kauneimmillaan lyhyenä tai max. hartiapituisena eli puolipitkänä. Olen nähnyt hyvin pitkiä versioita, ja ne eivät näytä kovin kivalta, jos ei niistä taiteile hienoa kampausta. 

Vierailija
5/25 |
18.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos niitä jaksaa pestä ja harjata niin totta kai. Pitkät hiukset on yksi ihmisen kauneimmista ulkoisista ominaisuuksista.

Kaunista myös tällaisena? 

https://www.reddit.com/media?url=https%3A%2F%2Fi.redd.it%2Fis-my-hair-d…

Kuva netistä, hyvin tutun näköistä pörröä on. Ap

Vierailija
6/25 |
18.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nekin  pitkät, jotka on ohuet?

Vierailija
7/25 |
18.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sinulla ruskeat silmät?

Vierailija
8/25 |
18.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä toinen kuvaava

https://www.reddit.com/media?url=https%3A%2F%2Fpreview.redd.it%2Fwill-h…

Tällaiset minunkin hiukseni ovat, vaikka käyttäisin nopeaa perushoitoainetta heti pesun jälkeen. En tosin usein aiemmin jaksanut edes käyttää, koska paksujen hiusten huuhtelu oli sitten tarkkaa. Ap

Vierailija
9/25 |
18.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi hoitoaineet olisivat työläistä. Niitä voi suihkuttaa hiuksiin pesun jälkeenkin. Itse laitan usein ihan tavallista kosteusvoidetta kämmenistä hiusten latvoihin.

En mäkään ymmärrä mitä työlästä on hoitoaineen käyttämisessä. 

Vierailija
10/25 |
18.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta tuollainen hiuslaatu on kauneimmillaan lyhyenä tai max. hartiapituisena eli puolipitkänä. Olen nähnyt hyvin pitkiä versioita, ja ne eivät näytä kovin kivalta, jos ei niistä taiteile hienoa kampausta. 

Joo, pitkää en ainakaan kestäisi. Lyhyt polkka olisi se mitä mietin, mutta ehkä se pitäisi kuitenkin olla sellainen että saa ponnarille. Kun menee hermot 😂 Ap

Vierailija
11/25 |
18.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulle sopii siili ja parta lyhyeksi.

Vierailija
12/25 |
18.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasvata osaksi. Ei pitkä, ei lyhyt.

Vierailija
13/25 |
18.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aiemmin oli joitain kosteusnaamioita joita piti antaa vaikuttaa pitkään. Tuollaiset suihkeetko oikeasti poistaa tuon pörröisyyden? Ap

Vierailija
14/25 |
18.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aiemmin oli joitain kosteusnaamioita joita piti antaa vaikuttaa pitkään. Tuollaiset suihkeetko oikeasti poistaa tuon pörröisyyden? Ap

Mä ainakin käytän ihan perus poishuuhdeltavia hoitoaineita, joiden annan vaikuttaa suihkussa sen aikaa, kun pesen kasvot ja kropan. Välillä laitan pesun jälkeen latvaseerumia tms.

Vierailija
15/25 |
18.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kasvata osaksi. Ei pitkä, ei lyhyt.

Eli minkä pituista käytännössä tarkoitat? Olkapäille? Ap

Vierailija
16/25 |
18.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin viimeksi kampaajalla kuusi vuotta sitten. Siitä saakka olen hiuksia kasvattanut ja itse lyhentänyt. Karheatkin ja harmaantuvat. Hyvä öljypohjainen shampoo (Normalista) ja kosteisiin tai kuiviin hiuksiin saman sarjan suihkutettava hoitoaine. Takut häipyivät ja kiilto palasi. Melkoinen säästö !

Vierailija
17/25 |
18.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä ainakin käytän ihan perus poishuuhdeltavia hoitoaineita, joiden annan vaikuttaa suihkussa sen aikaa, kun pesen kasvot ja kropan. Välillä laitan pesun jälkeen latvaseerumia tms.

Näin aiemmin teinkin, mutta yhtä pörröä olivat. Ap

Vierailija
18/25 |
18.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näin aiemmin teinkin, mutta yhtä pörröä olivat. Ap

Väärät tuotteet, väärä käsittely- ja kuivaustapa?

Vierailija
19/25 |
18.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottaisin tuollaiset hiukset milloin tahansa ja pitäisin niitä just sen pituisina kuin haluaisin. 

Ap, sulla on hyvin asiat. 

Vierailija
20/25 |
18.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on niin hyvin perillä hiuksistaan, kampausmallihistoriastaan ja itsestään hiustenhoitajana, että pitää kyllä itse päättää, mitä tekee.