Onko täällä jo muita helmivauvaa 2010 odottavia?
Kommentit (89)
Jiina: Vaikka vasta esikoista odottelen, niin turvotus on kyllä tullut tutuksi... Itse olen vielä suhteellisen hoikka, niin hirvittää jo, että kuinka aikaisin huomataan, että mahaa on tullut. Vaateratkaisut ovat jo sangen hankalia, onneksi löysin vanhat farkut, jotka ovat jo hyvin "löystyneet" ja lantiomalliset(ja yhtä kokoa liian isot normaaliin käyttöön....), niiden kanssa nimittäin pystyy istua. Työhousut ovat sen verran korkeammat, että niitä en pysty mitenkään päin enää päälleni pukea, onneksi meillä saa olla omatkin vaatteet päällä.. Mitään vartolanmukaista paitaakaan en voi enää päälleni pistää, maha kyllä näkyy heti, enkä halua vielä kertoa muille, saati kuunnella ihmettelyjä siitä, miksi se maha on pyöristynyt.. Sen sijaan eräs aamu kyllä ihmettelin vaa`alla, kun mittarin lukema ei ole hievahtanutkaan minnekään päin, eli turvotusta sen täytyy olla. Toisaalta, täytyy myöntää, että ihan hauska on seurata mahan kasvua, tietää että kyllä siellä jotakin on, kun koko asia tuntuu vielä niin ihmeelliseltä ja hämmästyttävältä, voinko se todella olla minä, joka on raskaana.. :)
Onkos täällä muita, jotka ovat käyneet kuntosalilla?? Kun mietin vain, että saako kaikkia liikkeitä tehdä normaalisti, vai pitääkö joitain asioita vältellä?? Mites vatsalihakset, voiko niitä treenata, vai kannattaako jo suosiolla lopettaa hyvissä ajoin?? Tosin tämä kauhea väsymys on kyllä pitänyt minut huolellisesti salilta poissa jo kaksi viikkoa, töiden jälkeen ei kerta kaikkiaan enää ole jaksanut.. Välillä on tuottanut tuskaa jopa koirien ulkoitlutus, saati niiden kanssa treeneihin lähteminen... Mutta olen ajatellut niin, että tässä tilanteessa pitää kuunnella kroppaansa, kyllä sitä myöhemminkin kerkiää..
alustava la olisi 5.2.
Toka lapsi olisi tulossa mulle, miehelle kolmas. Ei yhteisiä ennestään.
Vuosi sitten oli keskenmeno, kun 9. viikko alkamassa. Ahdistaa ajatus, että nyt kävisi samalla tavalla. Mulla ei ollut ensimmäisessäkään raskaudessa kunnon oireita ennenkuin jollain viikoilla 8-9. Väsyttää ja etoo välillä ja muuta sellaista, mutta ei mitään massiivista, no ei kyllä tuossa ekassakaan raskaudessa.
Vaikea iloita raskaudesta, kun koko ajan jotenkin huolestuttaa ja mietityttää.
Meillä lähin synnäri on Jorvi.
Turvotuksesta:
Muistan ekassa raskaudessa, kun olin hoikka ja timmi sen alkaessa, että kaikki turvotukset oli paljon helpompi huomata. Nyt kun vatsa on ekan raskauden jälkeen jollain lailla pysyvästi vähän venähtänyt, niin eroa normaaliin ei juurikaan huomaa. Ei nyt niin, että mulla mitään massiivista alavatsaa nytkään olisi, mutta sellainen vähän pyöreä kuitenkin. Ennen ekaa raskautta se oli aina todella litteä, eli ero oli huomattava.
Samoin rintojen turvotus oli helpompi huomata. Nyt kun 2 raskautta on kudosta venyttänyt, niin siinäkään ei ole huomattavaa eroa, vaikka on se tietysti kiva saada nahkapussit täyteen ;)
Pakko uskaltaa.. Eli meillä olis la 4.2.2010. Meillä on ivf-raskaus ja kahden alkion siirto on tehty. Ultra on ensi torstaina ja jännittää.. Raskaustesti näytti positiivista tuos toukokuun lopulla, ja ensimmäinen oire pari päivää siirrosta oli aivan mieletön närästys.
Mulla on edellisestä suhteesta ivf-poika 12/2004. Meille lääkärit antoi noin 5% mahdollisuuden saada yhteinen lapsi. Lopetettiin tupakan poltto niin johan rupes soluja tuleen. Erittäin väsynyt olen ollut ja paha olo koko ajan, sekä poitsun aikana ei ollut tätä mieletön huippaus koko ajan.
NIin ja ikää mulla on 33 ja mies 31 sekä synnytyssairaala on SEKS.
Mandy 6+3
Joku kyselikin tuosta turvotuksesta eli tää vauva on mulle toinen joten kyllä maha on turvonnut. Työhousut jotaka oli vielä viimekuun puolella väljät niin ovat hiemen naftit... Täytyy hiljallee alkaa pyytä uusia housuja töihin! Painoa ei ole tullut joten on ihan turvotusta.
Aamulla on ollut nousu töihin kello 5 ja takana oli noin 8h yö unet mutta väsymys on jotain valtavaa =/
Viime raskaushan mulla meni oksenelleessa lähemmäs viikkoja 20 mutta nyt on jääny kuvotuksen asteelle. Muutaman kerran on joutunu yökkäämään mutta ei onneksi enempää. Tosiaan edellisellä kerralla söin mitä söin alotin päivän vessassa ja vietin muutekin siellä aikaa ja lopetin päiväni sinne. Se oli kuin toinen olohuone =)
Huippaus on uusi oire. Töissä silloin tällöin tuntuu että huippaa ja täytyy oikeen tukea ottaa pöydästä.
Muuten tämä raskaus on ollut niin loistavaa aikaa että oksat pois =)
Huomena on kampaaja reissu tiedossa joten uudistan hiukseni ihan täysin. Tehköön mitä parhaaksi näkkee.
Taidanpas laittaa pienen gallupin liikkelle jotta opittas tuntemaan toisemme näiden 9 kk aikana toisemme paremmin. Mitä teette työksenne? Itse olen kokkina abc:lla joten kolmivuoro työtä vielä toistaiseksi mutta onneksi pian saa ne yövuorot jättää poijes!
Täälä on kauhea tukala ilma mä ootean ukkosta jotta ilma hieman helpottas. Inhottavan nihkeä sää ei hyvä ei hyvä.
Täytyy varmaan lähteä nuo piha kukkaset kastelemaan kun ei tuo lunto äiti tunnu sitä itse hoitavan.
Palaillaan ja jaksamisia kaikille =)
Nemotus rv 5/6+4
elikkäs 7 vko menneillään ja kamala yökötys alkanut.. :( mulla jotai kummia polvikipuja?!..onko muilla? huimausta,hajuherkkyyttä,tissikipua,univaikeuksia,huh..
Ennen tätä jatkuvaa etomista olin todella vihaisella tuulella koko ajan :D Onneks meni se ohitte.
Massu on niiiiin turvoksissa..ihan ku jalkapallo olis sisällä o.O
Hemostus: täälläkin Oulussa sairaan tukala ilma!
elikkäs 7 vko menneillään ja kamala yökötys alkanut.. :( mulla jotai kummia polvikipuja?!..onko muilla? huimausta,hajuherkkyyttä,tissikipua,univaikeuksia,huh..
Ennen tätä jatkuvaa etomista olin todella vihaisella tuulella koko ajan :D Onneks meni se ohitte.
Massu on niiiiin turvoksissa..ihan ku jalkapallo olis sisällä o.O
Nemotus: täälläkin Oulussa sairaan tukala ilma!
Aloitin oman pinon meille Helmille tälle viikolle!!
plussasin siis viikko sitten oikein vahvan näköiset viivat parissa sekunnissa ja miehen kanssa ollaan onnemme kukkuloilla. esikoinen kyseessä, jota olemme odottaneet jo kohta kaksi vuotta eli erittäin toivottu. =)
nyt on rv 8 menossa (luultavasti jos ei sitten jo rv 13). enemmän saadaan tietää perjantaina 26.6 neuvolassa.
alustava LA olisi 7.2.2010.
ei millään jaksaisi odottaa ensimmäistä ultraa. :D
olemmekin miettineet sitä alkuraskauden ultraa yksityisellä, maksaahan se tietty mutta hirveä hinku kuulemaan vauvan sydänäänet. :)
onnea kaikille plussanneille!!
Nemotus :)
Jiinalle piti sanoa, että täällä ollaan kanssa pallomahoja.. Mullahan on vielä noin 10 kiloa *prkl* pojan jäljiltä vararavintoa, mutta nyt maha tuntuu turvonneen silti ihan mielettömästi! Kun laitoin tossa aiemmin illalla mekon päälle niin sivuprofiili näytti peilissä siltä kuin olisin jo vähintään raskauden puolivälissä.. ei kiva, vaikka kovasti sitä masua jo odotellaankin :)
Tää jatkuva janon tunne on aika kamalaa, suuta kuivaa koko ajan. Ja kun juo vettä niin sitten saakin taas ravata vessassa.. hope so tätä ei kestä helmikuulle asti.. jospa sitten petiä kohti. Huomenna on kuitenkin taas työpäivä..
evian rv6+3