Onko täällä jo muita helmivauvaa 2010 odottavia?
Kommentit (89)
on sitten eka neuvola-aika varattu ja sain sen pojan 1v neuvolan kanssa samaan kertaan kuten toivoinkin, aikaistettiin vaan käyntiä puolella tunnilla. Eli se ois sitten rv:lla 6+6, vaikka normaalisti oiskin vasta noin vkolla 9.
Ultraan terkka lupas laittaa lähetteen (kun ei mennä Porvooseen, minne "kuuluttaisiin" asuinpaikan mukaan), että sieltä ilmoitetaan sitten aika. Sitä odotellessa siis, taitaa olla pitkiä viikkoja edessä :) Ei käyty pojan kanssa varhaisultrassa, eikä ole tarkoitus mennä nytkään jos vaan kaikki menee hyvin.
Aika jännä muuten, että miksei kaikilla toimi noi tunnukset?? MUlla ei ainakaan ollut mitään ongelmia sen kanssa ja tääkin nimimerkki on vuosien takaa..
Edelleenkään ei oireita, samaa janotusta vaan ja välillä mahanpohjassa muljahtelee. Niin ja vessassa saa rampata, varmasti se johtuu kyllä osittain tosta normaalia suuremmasta vesimäärästäkin.. joka tapauksessa aika raivostuttavaa :D
Niin joo ja neuvolassa laskettiin kanssa la:ksi se 3.2.2010 eli sen mukaan nyt sitten mennään ainakin ultraan asti.
Öitä!
evian ja edelleen rv 5+0
Olen Martta, 1 x km (2005) ja poika syntynyt 6/2006. Nyt l.a. 1.2.2010, mutta syntyyköhän etuajassa, kun poikakin synty (reilu 3 viikkoa ennen l.a.)? Synnytyssairaala on OYS. Minun ja mieheni iät ovat 31/35v.
Raskausoireista: alavatsan viiltelyä erityisesti yskiessä ja kirkasta vetistä nenän vuotamista aluksi, rintojen arkuutta ja maha on kyllä ollut pömppö aivan raskauden alusta alkaen. Kaikenlainen ruoka maistuu - kahvikin - ei ainakaan vielä mitään etomista ole ollut.
Huomenet vaan kaikille ja onnea helmikuisista :)
Ihana huomata, että on muitakin pikkuisen kanssa odottajia ( Evian, Saska, Mysweetie, KesäEemeli...) Meillä esikoinen 7/08 ja ikäeroa olis tulossa siis reilu 1,5 vuotta. Oikein hyvä mun mielestä, vaikkakin varmasti haastavaa. Mutta tosi kivaa, että täällä on monta samassa tilanteessa ja toivottavasti päästään jakamaan aikanaan sekä hyvät että huonot kokemukset :)
Mulla ei oo ollu vielä mitään muita oireita ku vihlontaa alavatsalla, muita odotellessa.... ja jännätessä.
Tänään ajattelin varata neuvolan ihan vaan sen takia et kesä ja lomat tulossa, muuten odottaisin viikolle 7 ja vasta ultran jälkeen varaisin ajan.
Niin ja meidän tiedot:
Nimim.Salsatar08
La. 4.2.2010
Monesko lapsi:Toinen, poika 7/08
Ikä: 31/34
Sairaala: Nkl, Hki
Salsatar 5+0
Olisko jollain intoa/aikaa kerätä ihan omaan ketjuunsa meidän esittelyt, olis helpompaa seurata ;)
Itse tulin myös IVF-hoitojen avulla raskaaksi, viikkoja 5 + 1, ensimmäisellä kerralla tärppäsi, laskettu aika 1.-3.2.2010,eka ultra 16.6, ihan vain tarkistaa että kaikki on oikeasti hyvin, sen jälkeen soitan vasta omaan neuvolaan, ja varaan ajan.
Saa pistää ihan vaikka mailia, jos siltä tuntuu, käyn kyllä välillä täälläkin katsomassa.
Maria
flying_trinity@hotmail.com
PIENESTÄ IKÄEROSTA:
Meillä tyttöjen ikäero on alle 1,5v, enkä ole sitä katunut, vaikka kuopus vaikea olikin (halkion vuoksi liimakorva, erikoissyöttövälineet ja leikkaukset)
Nyt ikäeroksu tulee kuopukseen jo yli 4v :( Sääli toisaalta, mutta näin sitten vaan kävi :/
(.)
maha turvottaa iltaisin.
Tyhjällä vatsalla havaittavissa pientä pahaa oloa, muuten olo aika normi... niin ja rinnat särkee...
Isäntä lähtee sitten 3kk:ksi merille taas >:( Että pistää vihaksi.
Oli sovittu aluksi aikoinaan että 4 vkoa maksimi... venyttiin 5 vkoon, sitten mies alkoi tekee 6 vkon pätkiä, ja sitten 8 vkon... sitten olikin 10 vkoa ja nyt laivalta ilmoitettiin että pitää kesäkuussa mennä ja syyskuussa tulee takaisin :(
Kyllähän mä nyt pärjään, ei siinä, mut joskus.. ihan JOSKUS olis kiva pitää oma aviomies hiukan enemmän kotonakin :(
varsinkin jos tulee ultrassa taas jotain huonoja uutisia, niin kiva TAAS olla yksin sielläkin >:(
Ja Kun on 2 pientä lastakin ja kolmonen tulossa.
Itsellä kuitenkin vuorotyö vielä tähän päälle niin.. eipä ole tekemisen puutetta...:/
Plaah, nyt syömäänb, jotenki huteran Outo olo
T:Neiti21 rv 5+2
kun tänne alkaa tulla lisää helmimasuja :) Tervetuloa vaan siis kaikille!
Mä voin vaikka huomenna (tai viimeistään ens viikon alussa kun kiireet taas helpottaa, meen siis vklopuksi töihin) koittaa kerätä tota esittelylistaa.
Pientä vihlomista =( ja muljahtelua on ollut tänään alavatsalla. Muuten mennään edelleen oireettomuuslinjalla..
Mutta nyt mä painun kyllä nukkumaan, öitä!
evian rv5+1 taikka oikeastaan +2, kun näkyy vuorokausi jo vaihtuneen :D
Heips!
Täällä esikoista toivottaisiin.. Tein eilen illalla ja tänä aamuna testin jossa oli haamuviiva eli nyt on vähän epätodellinen olo että onko plussaa vai ei?!? Pitänee odotella muutama päivä ja testata uudelleen. Jos näin olisi niin LA olisi helmikuun alussa.
Olemme isännän kanssa 3-kymppisiä.
t. Mira
ja varmaan lisää vielä tulee, kunhan kaikille on plussat ilmestyneet =)
Soitin myös neuvolaan ja 23.6. olisi sitten eka käynti. Vkolla 9 ajattelin mennä yksityiselle ultraan (kävin myös esikoisen kanssa) ihan vaan kattoo, että mitä masusta löytyy :) Laskettuaika olikin neuvolan mukaan jo 31.1., mutta uskon, että helmikuulle menee!
Edelleen tsemppiä kaikille =)
Jatkammeko muuten tähän kirjoittelua vai tehdäänkö uusi keskustelu?
Terkuin SK (viikoja jotain 5)
Aah, mikä kaamea väsymys iskee aina hetkittäin. Ihan kuin joku iskisi halolla tajun kankaalla. On pitänyt laittaa tyyny laittialle ja pötkötellä siellä esikoisen leikkiessä vieressä. Myös huimausta ylös noustessa havaittu, verenpaineet siis laskussa. Nämä pienet ilot muistuttavat kyllä säännöllisesti mihin tässä ollaan menossa :)
Tein sen esittelypinon aaamulla, mutta pitäisikö se pitää omanaan ja jatkaa juttuja eri pinoon vai miten näissä on ollut tapana?
Hitto kun meni kelikin niin kylmäksi ja märäksi että on aiva neljän seinän sisällä vankina!
Ai niin, ei ollenkaan ajankohtainen juttu mutta tulipa mieleeni että oletteko te joille on toinen tulossa jo pohtineet pitääkö tässä hankkia tuplavaunuja? Onko ne tarpeelliset kun/jos ikäeroa on se n. 1v 8kk?
KesäEemeli rv.6+0
Torstaina Toivon päivänä sain haalean plussan testiin, vielä ei oikein uskalla edes hihkaista. Tammikuussa keskenmeno viikolla 6, joka vielä kummittelee takaraivossa. Hailakan plussan sain kiertopäivänä 27, kun kierto heitellyt 26-29 välillä. Huomenna ajattelin testata joss sais hieman vahvempaa viivaa testiin.
La olis 11.2. laskureiden mukaan. Oireina ollut aikamoista nipistelyä, juoksevaa valkovuotoa ja vähän etovaa oloa. Tammikuisessa raskaudessa oireena oli turvonneet ja kipeät rinnat, jota nyt ei siis ole ilmaantunut...mutta eiköhän jokainen raskaus ole erilainen, joten turha kai vertailla.
Tulokas olisi ensimmäinen lapsemme ja ehdin vielä kuukauden olla 29 vuotias sen synnyttyä.
Toivo rv. 4+1??
myös Toivolle odotukseen :)
KesäEemeli: täälläkin on pohdittu jo kovasti tuota ratasasiaa ja kyllä varmaankin päädytään kaksosrattaisiin kun onhan tuo poika kuitenkin vielä niin pieni.. Emmaljungia olen jo vähän sillä silmällä katsellut ;) Kunnon pyörät pitää jokatapauksessa olla (ja kiitos 4 kpl:tta), kun ei tuolla meidän hiekkatiellä ole mitään virkaa pienillä ja huterilla.. Mutta tosiaan ei ehkä kuitenkaan ihan vielä ajankohtaista :D
Onkos kellään ideoita meidän helmivauvojen palstanimeksi??? Jos sillä sitten vaikka avaisi uuden otsikon..
Tänään myllertänyt ihan kunnolla masussa, eli eiköhän siellä pikkukaveri ole :)
Mutta nyt on taas mentävä, mennään pojan kanssa siskon lapsia vahtimaan illaksi :)
Eli tänään tein postitiivisen testin ja aion rohkeasti hypätä mukaan, vaikka takana keskenmeno huhtikuulta rv 14. Eli raskaus oli enemmän kuin toivottu.
Meillä on kuusi lasta ennestään, neljä tyttöä ja kaksi poikaa. Pienin tulee tammikuussa 2. kolmenkymmenen olemme molemmat.
Monilla teistä tuli ikäeroa se 1,5 vuotta ja se on mielestäni yksi parhaimmista ikäeroista. Meillä ei ole koskaan ollut mitään mustasukkaisuus komplekseja jos edellinen on ollut tuon ikäinen. Eli ei tarvitse murehtia.
Raskausoireita ei vielä ole, mutta tiedän että niitä tulee kovan pahoinvoinnin kera.
Tosiaan la olis 10. helmikuuta, synnytyspaikka oulaskankaan sairaala. Ihana paikka, varmasti yksi suomen parhaista synnytyssairaaloista, pieni ja kodikas.
Monelle oli asiaa kun äsken tuota teidän pinoanne luin mutta nyt ajatukset katosivat. Itse en soita neuvolaan kuin joskus 7 viikolla, jos pystyn pitämään hermoni kasassa. Enkä todennäiköisesti viitsi hommata lastenvahtia että pääsisimme reilun sadan kilometrin päähän erikoisultriin. Täällä terveydenhoitaja ultraa heti eka kerralla n viikolla 8-9 ja seuraavana onkin lääkärinneuvola, jossa taas ultrataan.
Joku kyseli mitä neuvolassa tehdään. En lukenut niin tarkkaan vastasiko joku, mut minä vastaan. Eli siellä meillä ainakin ihan ensiksi ultrataan, onko mahassa todella se toivottu tilanne. Sen jälkeen käydään antaan pissanäyte. Sit otetaan verikokeet, paino, verenpaine ja kysellään mm. terveystottumuksista ym.
Pää on tyhjä nimiehdotuksista, mutta toki sitä haluais jotain ihanaa näille meidän pikku kullanmuruille.
Voikaa hyvin ja toivotaan ettei meille kenellekään tule pettymyksiä!
Iuiu
Ilmoittaudun mukaan minäkin, testasin plussan pari päivää sitten. Kiva tietää että muilla samankaltaisia oireita, minulla päällimmäisenä väsymys ja huimaus ylös noustessa. Lisäksi jano ja jonkinlainen vitamiinien ja raudan puutoksen tunne, ikenet ihan hellät, outoa.
Helmikuun puoliväliin suunnilleen tulisi LA jos kaikki menee hyvin ja ikäeroa esikoiseen noin kolme vuotta. Esikoista odottaessa oli kova kuvotus suunnilleen rv.7-12, sitä odotellessa..Olen jo unohtanut nuo neuvolajutut, parasta alkaa varailla jo aikaa..
t. Feonia, rv5 (?)
Heipähei!
Olen 29-vuotias kolmannen muksun odottelija (esikoinen 08/03 ja kuopus 02/05). Nro 3:n laskettu aika lienee 11.2.2010. Olemme uusioperhe, miehellä tämä "kolmonen" on ensimmäinen.
Meillä kahden ensimmäisen muksun ikäero on 1,5 vuotta ja kaikki on mennyt heidän ikäeronsa suhteen oikein passelisti. Meillä oli kaksostenrattaat ja yhdistelmät + seisomalauta heille käytössä. Nyt molemmat lähinnä polkevat polkupyörällä :) Onko kellään kokemuksia viiden vuoden ikäerosta?
Testailin +:n torstain ja perjantain välisenä yönä, kun heräin kolmelta enkä saanut nukuttua. :) Aavistelin jo alkuviikosta plussaa, mutta odottelin testaamista kiltisti to/pe asti. Oireina on tällähetkellä hieman huonoa oloa ja päänsärkyä. Odottelen, koska kahvi alkaa yököttää, molemmissa edellisissä raskauksissa jossain vaiheessa alkuraskautta kahvin tuoksu tuntui ihan sietämättömän pahalta. Tänään kuitenkin join vielä 3kuppia aamukahvia. En usko (tai toivottavasti ei) että varsinaista pahoinvointia tulee, ei ole ollut aiemmissakaan raskauksissa. Vain tällaista pientä huonoa oloa. Tosin kaikki raskaudet ovat erilaisia. :o)
Marttapantteri rv 4+2
Onkos Helmet 2010 liian perinteikäs? Entäs Helminauha 2010 tai pelkkä Helmi 2010?
Onpa muuten jotenkin vaikeaa kirjoittaa vuosilukua 2010 *toteaa*
Marttapantteri 4+2
Olen 27-vuotias, mutta kaikki vauvoihin liittyvä on minulle kovin uutta. Viimeisen viikon aikana olen kuitenkin päässyt selville, mitä tarkoittaa kp, rv, yk, la yms ;)
Raskausoireet alkoivat jo hedelmöitystä seuraavalla viikolla. Malttamattomana tein First Signal-testillä miinuksen jo 1.6 ja 2.6. sama tulos RSFU:n testillä.
Ke 3.6. (kp26/28) sain kuin sainkin RFSU:n raskaustestistä haamun, joka haihtui samantien pois. Torstaina, Toivon päivänä (kp27/28) sain First Signal-testillä haalean plussan. Perjantaina, kuukautisten oletettuna alkamispvänä sain ClearBluella sitten jo selkeän plussan!
Nyt odotan sitten varovaisen onnellisena. Pelottaa ihan hirveästi kaikki epäonnistumisen mahdollisuudet. Ensi viikolle olen jo varannut labrat ja lääkärit.
Isä on hyvä ystäväni (ja vähän enemmänkin). Kerron asiasta luultavasti viikon päästä. Saatan olla yksinodottaja ja tuleva yksinhuoltaja, mutta joka tapauksessa erittäin onnellinen :)
En todellakaan suunnitellut tulevani raskaaksi, mutta nyt kun olen, olen ihan innosta pinkeenä :)
Onnistunutta ja ihanaa odotusta kaikille helmivauvan odottajille :)
Marttapantteri: tässä siis ilmeisesti mietitään helmikuussa synnyttävien yhteisnimeä?
Käykö ettei ainakaan Helminauha, tulee mieleen monirakkulaiset munasarjat (joita helminauhaksikin kutsutaan) :) Valitettavasti sellaisen helminauhan omaan.
Pelkkä Helmi on hyvä, samoin Helmet, Helmivauvat ja miksei vaikka Helmiäiset. Ja jos humoristeja ollaan, niin ollaan vaikka Helmipöllöt 2010 tai Helmiä Sioille 2010 :D
Mielikki: Joo nimeä tosiaan mietiskelin :o)
Ok, helminauha ei olekaan hyvä noin ajateltuna, ei siis sitä.
Ehdotelkaa toki muutkin jotain tai päättäkää :)
Minä kannatan Helmi 2010 tai Helmet 2010
Marttapantteri 4+2
jäi tuosta ikä pois eli minä 20 (elokuussa 21) mies: 22
Ja siis ensimmäinen olis tulossa..