Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko täällä jo muita helmivauvaa 2010 odottavia?

28.05.2009 |

Mulla alustava laskettu aika 2.2.

Kommentit (89)

Vierailija
61/89 |
10.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime raskauden jälkeen olen noin yleensäkin herkistynyt vähän kaikelle (kaikki vauvoista kertova on ollut pahinta itketyskamaa:), mutta nyt ihan parina viime päivänä tää on alkanut mennä jo vähän turhan pitkälle.. ei tarvi kuin lukea lehteä tai katsoa telkkarista jotain, siis ihan mitä tahansa (onnettomuus, sairaus..), vähänkään surullista tms. niin silmät kostuu heti. Jopa akkaria lukiessa onnistuin saamaan vedet silmiini kun Milla Magia nappasi taas kerran Roopen onnenlantin =D=D=D

Tällaista ei siis ollut poikaa odottaessa vaan se alkoi vasta synnytyksen jälkeen, aiemmin en itkenyt ikinä "ilman syytä".

Mä kanssa odotan innolla sitä, kun "saadaan" kertoa vauvasta kaikille :) Aiotaan siis kertoa pojan 1v kemuissa ens viikon sunnuntaina. Oon kyllä silloin vasta 8.viikolla, mutta kun hirveän usein ei saada kaikkia läheisiä samaan aikaan koolle (vaikka asutaankin parinkymmenen kilsan säteellä toisistamme) niin otetaan nyt sitten riski ja kerrotaan kuitenkin. Viimeksi odotettiin pari-kolme viikkoa pidemmälle ja silloinkin hetki ennen ultraa kun joulu sattui sopivasti kohdalle :)

Kavereille ja työpaikalla yms. kerrotaan varmaan sitten vasta ultran jälkeen.

TUliskin jo pian kutsu sinne! Mitenkäs teillä, jotka meette synnyttämään Helsinkiin (tuleeko muita Kättärille???!!), miten pian ootte saaneet ajan ultraan?? Me kun käytiin pojan ultrat Porvoossa ja sen kesäsulun takia sitten synnytettiin kuitenkin Kättärillä niin ei ole sieltä kokemusta tossa asiassa..

Oireita ei edelleenkään ilmaantunut uusia. Paitsi että nännit tuntuu olevan koko ajan pystyssä.. Ja mies tykkää ;)

Mutta nyt nukkumaan, aamulla mennäänkin sitten Viroon päiväksi.

evian, rv 6+0 (menis nyt nopsaan nää pahimmat riskiviikot ohi!)

Vierailija
62/89 |
10.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime raskauden jälkeen olen noin yleensäkin herkistynyt vähän kaikelle (kaikki vauvoista kertova on ollut pahinta itketyskamaa:), mutta nyt ihan parina viime päivänä tää on alkanut mennä jo vähän turhan pitkälle.. ei tarvi kuin lukea lehteä tai katsoa telkkarista jotain, siis ihan mitä tahansa (onnettomuus, sairaus..), vähänkään surullista tms. niin silmät kostuu heti. Jopa akkaria lukiessa onnistuin saamaan vedet silmiini kun Milla Magia nappasi taas kerran Roopen onnenlantin =D=D=D

Tällaista ei siis ollut poikaa odottaessa vaan se alkoi vasta synnytyksen jälkeen, aiemmin en itkenyt ikinä "ilman syytä".

Mä kanssa odotan innolla sitä, kun "saadaan" kertoa vauvasta kaikille :) Aiotaan siis kertoa pojan 1v kemuissa ens viikon sunnuntaina. Oon kyllä silloin vasta 8.viikolla, mutta kun hirveän usein ei saada kaikkia läheisiä samaan aikaan koolle (vaikka asutaankin parinkymmenen kilsan säteellä toisistamme) niin otetaan nyt sitten riski ja kerrotaan kuitenkin. Viimeksi odotettiin pari-kolme viikkoa pidemmälle ja silloinkin hetki ennen ultraa kun joulu sattui sopivasti kohdalle :)

Kavereille ja työpaikalla yms. kerrotaan varmaan sitten vasta ultran jälkeen.

TUliskin jo pian kutsu sinne! Mitenkäs teillä, jotka meette synnyttämään Helsinkiin (tuleeko muita Kättärille???!!), miten pian ootte saaneet ajan ultraan?? Me kun käytiin pojan ultrat Porvoossa ja sen kesäsulun takia sitten synnytettiin kuitenkin Kättärillä niin ei ole sieltä kokemusta tossa asiassa..

Oireita ei edelleenkään ilmaantunut uusia. Paitsi että nännit tuntuu olevan koko ajan pystyssä.. Ja mies tykkää ;)

Mutta nyt nukkumaan, aamulla mennäänkin sitten Viroon päiväksi.

evian, rv 6+0 (menis nyt nopsaan nää pahimmat riskiviikot ohi!)

*Prkl* TAAS tää jumittaa =(

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/89 |
11.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

luiu: Mun kekenmenot päättyivät viikoilla 10+3 ja 9+4. Molemmat paljastuivat ultrassa. Mulla ei ollut mitään oireita keskenmenosta. Tuli aika yllärinä..Eli nyt katellaan ihan rauhassa, mitä tuleman pitää.

Siis miten voidaan äitiysneuvolakäyntejä vähentää noin rajusti jossain? Kaikkeen sitä säästökuurillakin joudutaan.. Entäs ne äidit joilla vaikka riski sokereiden nousuun (nimimerkillä kokemusta on)? Olin edellisessä raskaudessa rasituksessa jo rv 6+.

Pahoinvointi jatkuu, oksennan 2-4 kertaa päivässä, aamulla ja illalla.

Nyt töihin!

vuma rv 6+2

64/89 |
11.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tulisin kanssa tähän ryhmään mukaan. Testin tein jo ma 1.6, mutta pitkän lapsettomuuskauden jälkeen on ollut vaikea uskoa, että nyt on vihdoinkin tärpännyt. Nyt useamman testin jälkeen on pikku hiljaa uskonut, että näin ihanasti on käynyt. Eli ensimmäistä lasta odotellaan. Laskettu aika on laskurin mukaan 5.2.

Oireita on täälä vähän, hieman on aamusta etova olo, jatkuva väsymys on suurin oire ja lisäksi on jatkuvasti nälkä (en tiä onko se oire).

Alkuraskauden ultraan sain ajan 23.6 ja viikkoja silloin 7+4 ja eka neuvola on 3.7. Niitä tässä odotellessa eli odottavan aika on tunnetusti pitkä.

Ronnuli rv 5+6

Vierailija
65/89 |
11.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

eilen tuli plussa ja tänään toinen.. olo ihmeellinen :D

luultavasti helmivauva tulossa, koska ehkäsyn (nuva) jälkeen tulleiden vuotojen jälkeen ei ole tullut kun yhdet vuodot, jotka onkin ilmeisesti ollu vaan tiputtelua koska muuten ei kyllä pitäis raskaus näkyä, viimeks tehny testin 4 viikkoa sitten, ja sillon nega, että kovasti oottelen että saan neuvolatädin kii jotta se vähän selvittäis mun päätä että miten pitkällä voin olla.. :)

ja ihme on että näin pian tärppäsi, mulla krooninen sairaus taustalla jonka on peloteltu vaikuttavan raskautumiseen..

tässä nää tiedot vielä.. vaikka kovasti jännittää kun ei oo vielä neuvolatädin kanssa saanu puhuttua.. (koittanu kovasti saada tänään kiinni :D)

en tosiaan tiiä miten pysyn tänään töissä maan pinnalla...!!

Vierailija
66/89 |
11.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitetaanko vaikka ensiviikosta viikkopinot, niin on ehkä helpompi lukea ajankohtaiset kuulumiset?

Minusta tuntui eilen että oireet on hävinneet jonnekin, mutta kyllä nyt taas välillä alavatsaa jomottelee. Eilen taisi vaan olla niin kiirepäivä töissä, ettei paljon ehtinyt kuulostelemaan oireita :) Muuten lievää huonoa oloa, jos ei muista syödä säännöllisesti. Uutena oireena on nyt tullu väsymys, menin eilen ja toissapäivänä jo puoli kymmeneltä nukkumaan. Yleensä valvon joka ilta puolilleöin. Saa nähdä onko tullut pidemmäksi aikaa jäädäkseen tuo väsymys.

Neuvolaan en ole vielä soitellut, ajattelin ehkä ensi viikolla tai juhannuksen jälkeen soittaa. Ehkä kannattaisi sittenkin jo kohta kysellä aikoja, jos vaikka heinäkuussa on koko neuvola kiinni. Tuntuu vaan niin aikaiselta vielä.

Itse odottelin Helsingissä esikoista ja kakkosta, ja siellä tosiaan oli silloinkin kesän ajan oma neuvola kiinni ja piti käydä sairaalassa, jonne oli keskitetty alueneuvoloiden kesätoiminta. Kuulostaa niin epätodelliselta, että tosiaan seuraava käynti olisi vasta viikolla 20. Toisaalta, kun alkuun käydään noin kuukauden välein ja ensimmäinen kerta yleensä rv 8-10, niin seuraava olisi sitten noin rv 12-14 (np-ultra) ja sitten seuraava rv 17-19, jolloin muistaakseni onkin jo rakenneultra ainakin hyvin lähellä. Eli ei ihan ilman seurantaa kuitenkaan jää. Helsingissä ilmeisesti kuitenkin yhä tarjotaan sekä np- että rakenneultra? Toisaalta nämähän ovat vapaaehtoisia seurantoja.

Entiedä miten meillä on täällä lännemmässä noiden ultrien kanssa, missä nykyisin asumme. Jossain vaiheessa täällä oli vain yksi ilmainen ultra, mutta luultavasti nyt jo sekä np- että rakenneultra. Toisaalta kaupungilla ei ole mitenkään hyvä rahatilanne juuri nyt, joten toivottavasti ei ole pahemmin karsittu. Neuvolastahan se sitten selviäisi, kunhan sinne nyt ensin pääsisi :)

En ole päättänyt vielä koska kerromme raskaudesta, riippuu varmasti hyvin pitkälti siitä, koska vatsaa kasvaa niin isoksi, ettei sitä enää pysty piilottamaan. Aiemmilla kerroilla vatsa on ollut kyllä melko pieni, tai ainakin näyttänyt pieneltä kun olen niin pitkä (177cm). Lapsillekin (4v ja 6v) kerromme luultavasti vasta kun vatsa alkaa näkyä.

Marttapantteri ja kolmonen rv 5+0

Vierailija
67/89 |
11.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei,

Meille ehkä tulossa pikkukakkonen. Eilen tein selkeän positiivisen testin. Yllätys vauva, täällä imetän vielä vasta tammikuussa syntynyttä nyt reilun 4 kk ikäistä vauvaa. Tunteet ovat hiukan ristiriitaiset, kun pikku tyttömme on vielä ihan pieni vauva... Vaikka toista vauvaa kyllä toivottiinkin, mutta kyllä ehkä hiukan myöhemmin. 4 tunnin välein tapahtuva imetys ei ainakaan meillä estänyt raskaaksi tulemista.

Raskauden oireet lähinnä aika kamala väsymys.

Raskaudestaan ihan sekaisin...

Vierailija
68/89 |
11.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

KeäsEemelille: Sä et oo enää esikoisen odottaja ja siksi pääset harvemmin neuvolaan. Helsingin sisällä ei kai voi olla alueellisia eroja neuvolakäyntien tiheydessä, mutta kaupunkien välisiä eroja kyllä.

Eka käynti on kai kaikkialla aikaistunut ja näin ollen se seuraava on pidemmän ajan päästä vasta.

terv. kolmosta odotteleva mamma espoosta LA 8.2. Raskausviikoista ei tietoa 6+jotain ehkä?

Vierailija
69/89 |
12.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli kirjoitin tuossa aikaisemmin verenvuodosta. Tiistaina verta tuli jo vähän enemmän ja Kättärillä kävin. Tänään soitto lääkäriltä, että alkuraskauden keskenmeno oli verenvuodon syynä (verikokeessa oli raskaushormooni laskenut). Tiistaina lääkäri antoi vielä toivoa, kun vuoto oli suhteessa niukkaa, ei kipuja ja ultrakaan ei suoraan keskenmenoon viitannut.

Onneksi kaikki tapahtui näin alkuvaiheessa ja mitään kaavintoja yms. ei tarvitse tehdä! Yhdet kuukautiset täytyy väliin odottaa ja sitten taas on hyvät mahdollisuudet saada uusi Helmi alulleen =)

Meidän Helmi ei tällä kertaa jaksanut pidempään, mutta toivotan teille KAIKILLE paljon tsemppiä ja onnea raskauden kanssa! Pitäkää Helmistänne hyvää huolta =) Persässä tullaan ja toivottavasti pian! Siihen asti onneksi aika kuluu esikoisen kanssa temmeltäessä!

Ihanaa kesää kaikille!

Terkuin SK

Vierailija
70/89 |
12.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi miten ikävää! Otan osaa suruunne.

Toivottavasti saat tukea ja lohdutusta läheisiltäsi. Tsemppiä ja onnea uuteen yriykseen!

KesäEemeli

Vierailija
71/89 |
12.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahoittelut Mysweetie =,(

Ilmoittaudun joukkoon, vaikkakin taustalla on huhtikuinen varhainen km/tuulimuna vk5+, joten matalaa profiilia pidetään. Oireita on kyllä kivasti, mahaa jomottaa ja nippailee ja pientä kuvotusta ollu jo viikon verran. Kiitollisena otan kaikki oireet vastaan! La olis 11.2 eli rv 5+1 menossa.

Meillä on ennestään poika 6/05 ja tyttö 1/07 joten kolmonen olisi tulossa. Ehkäisy jätettiin pois vuoden vaihteessa eli puoli vuotta on tahkottu ja nyt kun ei olis pitäny tärpätä vähäisen petikammari-aktiivisuuden vuoksi niin eiköhän kuitenki =).

Sairaala olis K-PKS ja meidän iät vauvan syntyessä mies 29 ja minä 28. Nim. Krisse81

Vierailija
72/89 |
12.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maanantaina testasin kohtuullisen voimakkaan plussan, mutta varpaillaan ollaan kun oli keskenmeno 1,5 kk sitten...meille olis tulossa kolmas, muut lapset poika 01/07 ja tyttö 03/08. Ja älkää huolehtiko turhaan, et miten menee kahden pienen kanssa!se kyllä riippuu todella paljon lapsista (onko itkuinen vauva tms.) mutta siitä selviää yllättävän hyvin!Jättää vaan kaikki ylimääräiset jutut pois siinä alkuvaiheessa ja keskittyy vain lapsiin niin kyllä se siitä:)

Tässä vielä tiedot:

Nimimerkki: maurel

LA: 12.2.2010

Oma ja miehen ikä: vauvan syntyessä 22 ja 33

Rv: jotai 5+

Vierailija
73/89 |
12.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otan osaa suruunne.

Vierailija
74/89 |
12.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ei SK :( Kovasti onnea teille uuteen yritykseen!

Sanoin tossa kauppareissulla miehelle, että mä alan kohta jo ihan vakavasti epäilemään, että tää raskaus onkin luultua PALJON pidemmällä kun nhyt on jo monen päivän ajan tuntunut mahassa samanlaista kuplintaa ja pulpahtelua kuin esikoisen (ensimmäiset) potkut :D :D

OK, eihän tää tietty voisi mitenkään olla NIIN pitkällä (vaikka uudelleensynnyttäjän sanotaankin tuntevan liikkeet helpommin/nopeammin) mutta SILTI mietityttää.. Toisaalta ainakin tietää pikkukaverin olevan yhä tallessa :)

Yleensä mies sanoo aina mulle, että älä maalaa piruja seinille kun ne tuppaa sitten yleensä toteutumaankin, mutta nyt se sitten ITSE kommentoi tätä juttua sanomalla, että jospa siellä onkin kaksoset?! =O Kovin kovasti toivon kyllä yhtä lasta kerrallaan, vaikka vielä sen kolmannenkin kyllä tahtoisin..

Mun mielestä kanssa hyvä idea aloittaa maanantaista viikkopinot niin ei tule sitten niin hirveän pitkiä pinoja ja on muutenkin helpompi seurata keskustelua.

Tervetuloa taas kerran uusille helmimasuille ja tsemppiä odotukseen varsinkin kaikille km:n kokeneille!

Viikonlopuksi meenkin taas töihin, samoin ens viikolla ma-to illoiksi. Silloin poika menee hoitoon mun äidille ja siskolle noin 4-5 tunniksi/ilta kun mieskin on töissä myöhään. Huomenna ja sunnuntaina onneksi poika saa olla isänsä kanssa, tekee hyvää molemmille!

Viikon päästä sunnuntaina onkin sitten jo meidän pikkusen 1v juhlat :) Sitten mun vauva ei ookaan enää vauva *snif*

Ostin eilen sieltä Virosta Autot-kuvioisia lautasia, mukeja, servettejä ja pöytäliinoja kemuja varten. Kakku tulee kyllä olemaan Herra Hakkarainen, mutta ei kai se ketään haittaa =D

Tiistain neuvolaa odotellessa..

evian rv6+2

Vierailija
75/89 |
12.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiukan raskauskuulumisia. Itellä outo olo kun kolmessa aikaisemmassa raskaudessa olen jo alusta kovastikki oksennellu ja pehennu koko ajan, niin nyt ei mitään oksentelua. vattaa kyllä nipistelee kovasti ja huonoa oloa on pitkin päivää. Ja lasten kanssa kun touhuaa niin alkaa vatsaan sattua.

Mulla eka ultra juhannuksen jälkeen ja sit viikolla 12 jne. mulla ollu aika usein ultria kun kahdessa viimisessä raskaudessa ollu raskaudiabetes vaikka ei nuo tyttöset mulla kukaan kovin isoja ole ollu.

Vielä ei oikeen tämä odotus kovin mielessä ole kun riittää nuiden muiden lasten kanssa touhuttavaa.

mutta tämmöstäpä meille ja onnea uusille odottajille.

ja rvtä en muista tai oo laskeskellu n 7 se kai on.

-Nuusku79-

Vierailija
76/89 |
13.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

plussaa tuo terkun lääkäri soitteli eli LA ois 14.2.2010. ei tunnu yhtään vielä, että ois raskaana, kun ei itse ole nähnyt koko plussaa. mutta uskottava se on. ihanaa, ja täytyy toivoa että kaikki menis hyvin. kaikki kävi vaan niin nopeesti, kun heti ekalla kerralla tärppäsi.

- jeanna-

Vierailija
77/89 |
13.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tohtisikohan sitä jo tänne ilmoittautua?? Eli plussasin jo 29. toukokuuta, mutta silloin ei ollut haisuakaan lasketusta ajasta, joten oli sangen hankala miettiä, mihin palstalle kirjoittelisi... Kun juuri edellisten kuukautisten alkamisajankohta oli jäänyt merkkaamatta...

Esikoista odotellaan, ja tiistaina käytiin neuvolassa ultrassa, mistä huomattiin, että viidennellä viikolla sitä vasta tässä ollaan. Itse neuvolareissu oli sangen masentava, sillä sain kuulla esim tuulimunasta ja siitä, mitä tehdään, jos seuraavassa, 23.6 olevassa ultrassa, ei näy kasvua ja kehitystä. (ja itse odotin reissulta vähän enemmän...) Onhan se toki hyvä kertoa kaikki mahdollisuudet, mutta voisi sitä tietenkin olla edes hitusen positiivisempi. Itse sanoin nimittäin, että joskus huhtikuun 15. päivän ja lopun välissä olivat kuukautiset, ja että minulla on sangen pitkä kierto sekä endometrioosi, mutta ilmeisesti neuvolatäti odotti minun olevan kuitenkin pitemmällä kuin olenkaan ja siitä kumpusivat nämä peloittelupuheet...

No, joka tapauksessa täällä olen vielä sangen positiivisella mielellä, ja toivon hartaasti, että Öttiäinen pysyy kyydissä mukana sinne helmikuun alkuun saakka. Oireita kyllä on ollut, ikinä en ole ravannut vessassa tällä tavoin, samoin kuvotus ja närästys ovat tulleet tutuiksi.... Alavatsaa on särkenyt menkkamaisesti ja se on turvoksissa, sekä rinnat ovat olleet välilä todela kipeät. Väsymys on vertaansa vailla, nykyisin nukun töiden jälkeen tunnin parin päikkärit, eikä illallakaan unen saanti tuota vaikeuksia...

Olemme kertoneet raskaudestani muutamille läheisimmille kavereille ja perheelle, niille henkilölle, joille kertoisin kyllä, vaikka kaikki ei menisikään hyvin. Ja kovasti jo odotan aikaa, jolloin saa kertoa muillekin. :)

-maria84-

Vierailija
78/89 |
13.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

suuret pahoittelut!

-----------

ja evianko kirjoitteli noista "liiketuntemuksista". Piti juuri tulla samoista asioista kirjoittelemaan.

Mua on myös alkanut epäilyttämään josko tämä olisi sitten kuitenkin pidemmällä.

mulla on maha ihan pallo. Ei voi kuvitellakaan pitävänsä mitään farkkuja jalassa koska ne vanhat housut puristaa alamahalta. ja kun tämä ei ole mitään iltaturvotusta vaan alamaha on ihan pallo 24/7. Eilen illalla tuntui muutaman kerran pieni muljahudus juuri tuolla kohdun tietämillä. Oikein tuli sellainen paniikki, että ei kai nämä nyt vielä mitään liikkeitä voi olla.

onhan tää tietysti nyt jo kolmas, että mahan turvotus voi kaiketi olla ihan normaalia?

onko muilla helmikuisilla uudelleensynnyttäjillä tämmöisiä turvotusoireita jo tässä vaiheessa?

viikkoja kai pitäisi olla nyt 5+3 tai 5+4. Tuntuu vähän hurjalta, että näin aikaisin jo tämmöistä.

tein tänään vielä yhden testinkin pois tuolta kaapista. Testiviiva oli kontrolliviivaa vahvempi ja tuli itseasiassa esiinkin paaaaljon ennen sitä kontrolliviivaa.

että kyllä ainakin raskaushormoonit on nousseet kun noin vahvasti plussan nyt antoi.

-Jiina-

Vierailija
79/89 |
13.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoitinkin jo oman esittelyni tuonne helmien listaan mutta kirjoittelepas myös tännekkin. Kannatan myös sitä helmi nimeä. Tännään siis testasi varsinaisen plussa apteeki omalla. 2 aiempaa testiä prismasta ostetut jotka oli haamuja mutta selviä sellasii. Lääkärille pitää vielä maanantaina soittaa jos varmistas vielä kaiken verikokeilla vaikkenpä minä viimeksikkään mitään verikoetta tarvinu kun apteekin oma testi antoi sen verran vahvat 2 viivaa? Toista lasta on virallisesti yritetty viime syksystä mutta joka kuukausi ei minulla ovulaatiota tulut joten sain ovulaatio häiriönvuksi clomit avuksi. Nyt olen onneni kukkuloilla. Milloinkahan sitä neuvolaan soittas kun viimeksi olin niin myöhässä liikenteessä kuulemma et eka ultrakin tuli hieman hopunkanssa kun viikot oli männy ohi... (kierto hieman pikä) Mutta nyt täytyy lähteä ruoan tekoon mutta palailenpas taas kirjoittelemaan... viime raskudessakin oli aktiivinen joten eiköhän aikaa löydy nytkin =) Luen illall koko teidä aloittaman pinon niiin olen minäkin kartalla teidän elämästä =) Ateeksi jos kirjoitus on pomppivaan mutta olen niin innoissani että järki ei tunnu pysyvän mukana...

Vierailija
80/89 |
13.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osanottoni tapahtuneeseen. Mutta onpa ihanaa, että sinua on jo kerran onnistanut (onnea vaan 1-vuotiaalle :) ja varmasti siis onnistaa jatkossakin! Kaikkea hyvää!

T: Mielikki