Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka usein ulkoilette alle 1-vuotiaiden kanssa?

Vierailija
16.05.2009 |

Kertokaapa.

Käymme pojan, 10 kk, kanssa vähintään kaksi kertaa päivässä vaunulenkillä (lenkin pituus n. 1 h - 1, 5 h). Lenkkien yhteydessä käydään usein kaupassa yms. asioilla. Kahden lenkin lisäksi käymme joskus isommassa marketissa kaupassa. Näin voikin olla, että olemme kolmeen eri kertaan liikenteessä joko autolla tai vaunuilla.

Olen ruvennut miettimään onko tämä jo liikaa? Varsinaista kotona leikkimistä tulee aika vähän, kun poika nukkuu kahdet tunnin päikkärit ja sit syömiset yms. vie aikaa. Poika kyllä viihtyy hyvin liikkeellä ollessa, kattelee rattaista ja intoilee erityisesti autoille.. :) Päivittäin on käyty lenkin yhteydessä keinumassa tms. Luonnollisesti tämä ulkona leikkiminen lisääntyy kun poika oppii kävelemään. Nyt lähinnä mietinkin onko liikaa rattaissa istumista ja liian vähän kotona leikkimistä...

Miten muut, paljonko ulkoilette alle vuoden ikäisten lasten kanssa?

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
16.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä päiväunet ulkosalla, mutta ei liikkuvissa vaunuissa. Nyt toisen kanssa tuli ulkoiltua paljon enemmän ton ikäsenä kun esikoinen oli jo 4-v. Voittehan te vaikka nyt kun ilmat lämpenee ottaa vaikka viltin puistoon mukaan ja leikkiä siinä. Ja kyllä ton ikäisen voi viedä jo hiekkalaatikollekin ihmettelemään. Niin ne päiväkodeissakin pitää alta vuodenikäisiä hiekkalaatikolla ( eeleivät nt vanhemmat kiellä ;) )

Vierailija
2/3 |
16.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omilla lapsilla on se luontainen liikunnan tarve ollut sen verran suuri, että en pitäisi istumassa vaunuissa noin pitkiä aikoja. Eivät vaan olisi viihtyneet.

Omat ovat nukkuneet ulkona päiväunet tuossa iässä, joten raittiin ilman takia ei tarvitsisi ulkoilla.

Tuon ikäinen lapsi kuitenkin varmasti liikkuu jo vähintään ryömimällä, joten pihalle vaan ryömimään, konttaaman ja hiekkalaatikolle ihmettelemään lapio kourassa. Liukumäkeen voi hyvin mennä samoin keinumaan. Meillä nuorimmat osasivat mennä itse konttaamalla liukumäkeen ennen kuin osasivat kävellä.

Mä siis ehdottaisin, että yksi vaunulenkki pois ja lapsi ulos liikkumaan itse. Äiti sitten keksii itselleen toisen liikuntaharrastuksen vaikka illaksi sen jälkeen kun lapsi on mennyt nukkumaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
16.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vinkeistä! Oon kyllä päästäny pojan "vapaaksi" nurmikolle, mut eipä tuo uskaltanu mihinkään liikkua isolla nurmialueella. Itku tuli kun koitin houkutella, vaikka kotona kyllä konttailee sujuvasti. Asutaan kerrostalossa, joten omaa pihaa ei oo. Huomenna otetaan viltti mukaan, niin että voidaan yhdessä istua ja ihmetellä nurmikkoa.

Hiekkalaatikkoakin voidaan käydä ihmettelemässä, mut voi mennä syömiseksi.. :) Noi yleisten leikkikenttien hiekkalaatikot on vähän arveluttavia kun kaikkein kivointa on suuhun laittaminen. Kun ei tosiaan sitä omaa pihaa oo.

Meillä poika kyllä viihtyy hyvin vaunuissa istumassa ja kuten totesin, mitä enemmän autoja ohi menee sitä enemmän hihkutaan...

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä yksi